2.0t CSE vm1998 kytkin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saab9000CSE
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 13:13

2.0t CSE vm1998 kytkin

Viesti Kirjoittaja Saab9000CSE »

Moro!

Kytkin alkoi luistamaan matalapaine tonnarista (2.0t) kun laitettiin stage1 (ajettu 270 000km) Minkä kokoinen vauhtipyörä autosta löytyy vakiona? Vm.1998 ja luin jotain, että saattaisi olla 228mm vauhtipyörällä?
Ja onko ehdotuksia/kokemuksia mimmosta kytkinpakettia laitetaan tilalle?
Ei ole siis aikomusta ottaa enempää tehoa irti joten ei tarvista millekkään mörkökytkimelle.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 2.0t CSE vm1998 kytkin

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Juuri vaihdettiin vastaavan Saabin kytkin. Oli 240mm asetelma ja vauhtipyörä, mutta 228mm kytkinlevy.

Jos on mahdollisuus, niin lata uusi Aeron asetelma ja levy. Vauhtipyörän joutuu mahdollisesti koneistamaan. Osta samalla uusi työsylinteri tai laadukas korjaussarja
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 2.0t CSE vm1998 kytkin

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Avaamatta on käytännössä mahdotonta sanoa minkä kokoinen vauhtipyörä siellä on. Loppupään tuotannossa kun käytettiin niitä osia mitä varastoista vielä löytyi, joten voivat olla hieman ns. koottuja teoksia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab9000CSE
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 13:13

Re: 2.0t CSE vm1998 kytkin

Viesti Kirjoittaja Saab9000CSE »

Kiitokset vastauksista!

Täytyy kaiken varalta purkaa ensin ja todeta tilanne ennen kuin alkaa tilailemaan osia.
Saab9000CSE
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 13:13

Re: 2.0t CSE vm1998 kytkin

Viesti Kirjoittaja Saab9000CSE »

9000LPT kirjoitti:
Su Elo 07, 2022 17:13
Juuri vaihdettiin vastaavan Saabin kytkin. Oli 240mm asetelma ja vauhtipyörä, mutta 228mm kytkinlevy.

Jos on mahdollisuus, niin lata uusi Aeron asetelma ja levy. Vauhtipyörän joutuu mahdollisesti koneistamaan. Osta samalla uusi työsylinteri tai laadukas korjaussarja
Kiitokset vastauksesta. Onko muuten mitään vinkkejä ja niksejä kytkimen vaihtoon liittyen? Tilat ja nosturit löytyy mutta kyseistä toimenpidettä ei ole vielä tullut itsellä tehtyä.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7438
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 2.0t CSE vm1998 kytkin

Viesti Kirjoittaja mestari »

eika siinä normmi purkua ihmeellisempää ole
toki koneen kannatus rauta kandee tehdä jo valmiiksij os sitä ei ole.
työsylkyn korj srj kannattaa toki olla jo valmiina. jouduin itse katkenneen o rinksin takia purkamaan sylkyn esiin sieltä ja samalla vaihdoin tihkuvan kampuran stefan johon luonnollisesti piti sorvata guide millä sai stefan omalle paikalleen, se taisi olla isoin homma rojektissa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin