Aeron sähköpenkit
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Aeron sähköpenkit
Tervehdys
Onkohan tonnaria CD kopalla tehty Aerona ikinä? Mietin vain, että jos saisi vaikka jostain hommattua omaan 89 vuosimalliin täydellisen Aeron nahkasisustan.
Onkojan sähköpenkkien kytkeminen vaikea juttu. Luulis, että riittää 12V syöttö penkeille. Mitään muistejahan noissa ei varmaan ollut?
No kaikki muutkin nahkasisustat kiinnostaa, mutta mitään Recaroja en kyllä ala asentelemaan.
terv,
Timo
Onkohan tonnaria CD kopalla tehty Aerona ikinä? Mietin vain, että jos saisi vaikka jostain hommattua omaan 89 vuosimalliin täydellisen Aeron nahkasisustan.
Onkojan sähköpenkkien kytkeminen vaikea juttu. Luulis, että riittää 12V syöttö penkeille. Mitään muistejahan noissa ei varmaan ollut?
No kaikki muutkin nahkasisustat kiinnostaa, mutta mitään Recaroja en kyllä ala asentelemaan.
terv,
Timo
Ja CS:n takapenkki ei sovi CD:seen ilman virittelyjä. Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta CD:ssä takapenkki ei kaadu ja CS:ssä kaatuu.
Matti
p.s. On muuten pirun hyvät jakkarat
Matti
p.s. On muuten pirun hyvät jakkarat

Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
juu kyl etupenkit sopii sekä cs:ään että cd:n että cc:hen.
takapenkit ei sovi koska cd on tosiaan kiinteä ja istuin/selkäosa ovat erillisistä osista, ja cc/cs malleissa selkänoja kaatuu joten siks eivät käy.
mut tavalliset mustat taakse ja eteen aero penkit, tarkoitus ois itekki aerot eteen hommata
sähköpenkeille on 89vuosimallin tonnarissa jo liitin valmiina, mutta siitä uupuu herätevirta..eli siit virtapiiuhasta heität huppärin virtapiuhalle niin se on siinä
...ja itel on nyt ainaki nois jopen vanhois sähköjakkaroissa 3muistipaikkaa ja ne toimii ihan samalla virralla ettei sille tartte piuhoja vedellä
takapenkit ei sovi koska cd on tosiaan kiinteä ja istuin/selkäosa ovat erillisistä osista, ja cc/cs malleissa selkänoja kaatuu joten siks eivät käy.
mut tavalliset mustat taakse ja eteen aero penkit, tarkoitus ois itekki aerot eteen hommata
sähköpenkeille on 89vuosimallin tonnarissa jo liitin valmiina, mutta siitä uupuu herätevirta..eli siit virtapiiuhasta heität huppärin virtapiuhalle niin se on siinä

BMW 525iA Touring Executive
Pakko viilata pilkkua tästä.ja jos Recarot ei kelpaa, niin sitten voit unohtaa CS-Aeron penkit, ne kun on Recaron tekemät
Tuo on muuten joku urbaani legenda. Kyllä ne on ihan yhtä "Saabin tekemät" kuin kaikki muutkin penkit. Saksan 900 NG Aerossa tai jossain muussa paja-viritys 900R versiossa voi Recarot ollakin, muttei alkuperäisiä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
CS:
- Selkänojien alareunoissa metallilärpäkkeet saranoina. Alareunastaan pultattu kiinni runkoon. (olisikohan jopa sama pultin paikka, kuin CD:ssä?)
- Keskellä alhaalla on sellainen tolppa ruuvattuna runkoon alapäästään, johon on saranoitu kaksi ohutta metallitikkua, jotka on sitten kiinnitetty selkänojan puolikkaisiin pienillä Torx-kantaisilla ruuveilla. Tämä tanko jää sinne selkänojan puolikkaiden väliin, eikä käytännössä näy, ellei jompaa kumpaa puoliskoa irroita.
- Yläreunoissa on sitten tapit, joihin selkänojan lukot ottavat.
- Persnojan etureunoilla on kaksi tankoa auton rungossa kiinni
- Persnojan takapäässä on sitten vastaavasti kaksi tappia lukitusta varten CD:n yhtä vastaan.
Tää pitää muistaa tarkistaa seuraavissa potkijaisissa, siellä on yleensä molemmat korimallit edustettuna.
Mulla on tossa yksi kuva siitä Koivulahden punaisen CD:n sisältä (kännykameralla huvikseni räpsin siinä, kun purettiin), näyttäis ihan siltä, että:
- lattiaverhoilussa vois olla keskellä lovi tuplatankosysteemiä varten
- kaksi pulttia sojottaa turvavyön naaraskappaleiden välissä, johon tuo em. tolppa vois tulla
Näyttää positiivistelta, mutta ei varmaankaan väärin ole vertailla noita ihan vierekkäin.
Kyseessä siis matalakeulainen 95-vuoden CD, korkeanokkaisissa tilanne voi olla eri.
- Selkänojien alareunoissa metallilärpäkkeet saranoina. Alareunastaan pultattu kiinni runkoon. (olisikohan jopa sama pultin paikka, kuin CD:ssä?)
- Keskellä alhaalla on sellainen tolppa ruuvattuna runkoon alapäästään, johon on saranoitu kaksi ohutta metallitikkua, jotka on sitten kiinnitetty selkänojan puolikkaisiin pienillä Torx-kantaisilla ruuveilla. Tämä tanko jää sinne selkänojan puolikkaiden väliin, eikä käytännössä näy, ellei jompaa kumpaa puoliskoa irroita.
- Yläreunoissa on sitten tapit, joihin selkänojan lukot ottavat.
- Persnojan etureunoilla on kaksi tankoa auton rungossa kiinni
- Persnojan takapäässä on sitten vastaavasti kaksi tappia lukitusta varten CD:n yhtä vastaan.
Tää pitää muistaa tarkistaa seuraavissa potkijaisissa, siellä on yleensä molemmat korimallit edustettuna.
Mulla on tossa yksi kuva siitä Koivulahden punaisen CD:n sisältä (kännykameralla huvikseni räpsin siinä, kun purettiin), näyttäis ihan siltä, että:
- lattiaverhoilussa vois olla keskellä lovi tuplatankosysteemiä varten
- kaksi pulttia sojottaa turvavyön naaraskappaleiden välissä, johon tuo em. tolppa vois tulla
Näyttää positiivistelta, mutta ei varmaankaan väärin ole vertailla noita ihan vierekkäin.
Kyseessä siis matalakeulainen 95-vuoden CD, korkeanokkaisissa tilanne voi olla eri.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Taidatte kohta tarvita uutta viilaa..9-5T kirjoitti:Jos viilataan hiukan lisää taitaa viimeisten tonnarien penkit olla Learin tekemiä.Marko A kirjoitti: Kyllä ne on ihan yhtä "Saabin tekemät" kuin kaikki muutkin penkit.

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#