Aeron sähköpenkit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Aeron sähköpenkit

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Tervehdys

Onkohan tonnaria CD kopalla tehty Aerona ikinä? Mietin vain, että jos saisi vaikka jostain hommattua omaan 89 vuosimalliin täydellisen Aeron nahkasisustan.

Onkojan sähköpenkkien kytkeminen vaikea juttu. Luulis, että riittää 12V syöttö penkeille. Mitään muistejahan noissa ei varmaan ollut?

No kaikki muutkin nahkasisustat kiinnostaa, mutta mitään Recaroja en kyllä ala asentelemaan.

terv,
Timo
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

CD kopalla on tehty "Aeroja", mutta eipä niissä ollut CS-Aeron "lepakkopenkkejä". Lepakkopenkeissä on muisti kuskin penkissä.

Ja jos Recarot ei kelpaa, niin sitten voit unohtaa CS-Aeron penkit, ne kun on Recaron tekemät :D
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ja CS:n takapenkki ei sovi CD:seen ilman virittelyjä. Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta CD:ssä takapenkki ei kaadu ja CS:ssä kaatuu.

Matti

p.s. On muuten pirun hyvät jakkarat :lol:
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

kyllä on "lepakoissa" mukava ottaa kyytiä 8)
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

juu kyl etupenkit sopii sekä cs:ään että cd:n että cc:hen.

takapenkit ei sovi koska cd on tosiaan kiinteä ja istuin/selkäosa ovat erillisistä osista, ja cc/cs malleissa selkänoja kaatuu joten siks eivät käy.

mut tavalliset mustat taakse ja eteen aero penkit, tarkoitus ois itekki aerot eteen hommata

sähköpenkeille on 89vuosimallin tonnarissa jo liitin valmiina, mutta siitä uupuu herätevirta..eli siit virtapiiuhasta heität huppärin virtapiuhalle niin se on siinä :)...ja itel on nyt ainaki nois jopen vanhois sähköjakkaroissa 3muistipaikkaa ja ne toimii ihan samalla virralla ettei sille tartte piuhoja vedellä
BMW 525iA Touring Executive
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jeesh, airon palleja tuskin on ilman muistia edes tehty..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

ja jos Recarot ei kelpaa, niin sitten voit unohtaa CS-Aeron penkit, ne kun on Recaron tekemät
Pakko viilata pilkkua tästä.
Tuo on muuten joku urbaani legenda. Kyllä ne on ihan yhtä "Saabin tekemät" kuin kaikki muutkin penkit. Saksan 900 NG Aerossa tai jossain muussa paja-viritys 900R versiossa voi Recarot ollakin, muttei alkuperäisiä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Minkähänlaisia muutokissa sinne CD:n peräosastolle pitäis tehdä, että sais CS:n penkit menemään?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

CS:

- Selkänojien alareunoissa metallilärpäkkeet saranoina. Alareunastaan pultattu kiinni runkoon. (olisikohan jopa sama pultin paikka, kuin CD:ssä?)
- Keskellä alhaalla on sellainen tolppa ruuvattuna runkoon alapäästään, johon on saranoitu kaksi ohutta metallitikkua, jotka on sitten kiinnitetty selkänojan puolikkaisiin pienillä Torx-kantaisilla ruuveilla. Tämä tanko jää sinne selkänojan puolikkaiden väliin, eikä käytännössä näy, ellei jompaa kumpaa puoliskoa irroita.
- Yläreunoissa on sitten tapit, joihin selkänojan lukot ottavat.
- Persnojan etureunoilla on kaksi tankoa auton rungossa kiinni
- Persnojan takapäässä on sitten vastaavasti kaksi tappia lukitusta varten CD:n yhtä vastaan.

Tää pitää muistaa tarkistaa seuraavissa potkijaisissa, siellä on yleensä molemmat korimallit edustettuna.

Mulla on tossa yksi kuva siitä Koivulahden punaisen CD:n sisältä (kännykameralla huvikseni räpsin siinä, kun purettiin), näyttäis ihan siltä, että:

- lattiaverhoilussa vois olla keskellä lovi tuplatankosysteemiä varten
- kaksi pulttia sojottaa turvavyön naaraskappaleiden välissä, johon tuo em. tolppa vois tulla

Näyttää positiivistelta, mutta ei varmaankaan väärin ole vertailla noita ihan vierekkäin.

Kyseessä siis matalakeulainen 95-vuoden CD, korkeanokkaisissa tilanne voi olla eri.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

kyllä ite näkisin järkevämmäks laittaa aeron penkit eteen kun menevät suoraan ja tavalliset taakse...mielestäni turhan suuri vaiva et sais takapenkitkin aeroiksi.
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

9-5T kirjoitti:
Marko A kirjoitti: Kyllä ne on ihan yhtä "Saabin tekemät" kuin kaikki muutkin penkit.
Jos viilataan hiukan lisää taitaa viimeisten tonnarien penkit olla Learin tekemiä.
Taidatte kohta tarvita uutta viilaa.. :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin