vaunun veto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tuli tossa vedettyä 9000i:llä 9000 cd t16 trailerilla, oli meinaa tomaatti-iivari tiukoilla. Tuli siinä jossain vaiheessa mieleen että nyt taitaa olla pikkusen liikaa painoa vedettävänä( lain mukaan :? ) mutta hyvin tuli perille asti. Eikä se tehnyt asiaa helpommaksi että edellisenä päivänä oli satanut aika paljon lunta.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

En kyllä Saabin perään vaunua lykkäisi... enkä minkään muunkaan henkilöauton. Iso diesel maasturi on ainoa oikea veturi asuntovaunulle, jos nyt yleensä on pakko hinata sellaista koppia perässään.

Maastureissakin nykyiset viherpiiperrysdieselit on leluja... vanha kunnon vakiokierrossäätöinen ruiskutus ja neljän litran pintaan tilavuutta niin ei tarvitse paljon vaihdekeppiin koskea :D

Kiskoin joskus teininä isäukon Toyotalla Kafin telivaunun käsijarru päällä Tampereelta Jyväskylään. Jkylässä tankille pysähtyessä oli käryt melko mahtavat ja vaunun jarrut jokseenkin finito... ei sitä sillä ajokokemuksella huomannut kun HJ81 jaksoi komeasti vetää vakionopeussäätimellä ja vitonen päällä kaikki mäet ylös.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
tapani
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:26

Viesti Kirjoittaja tapani »

ovatkohan jotkut teistä hieman vieraantuneet elämästä? Hei, auto on käyttöä varten tehty. Onhan se hieman kummallista, jos 9000:n kaltaisella isolla autolla ei mokomaa laatikkoa voisi perässään vedellä, ihan tuosta vaan. Mihin te oikein niitä satoja heppoja tarvitsette? Volvojen kanssa kilpa-ajoihin liikennevaloista?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tapani kirjoitti:ovatkohan jotkut teistä hieman vieraantuneet elämästä? Hei, auto on käyttöä varten tehty. Onhan se hieman kummallista, jos 9000:n kaltaisella isolla autolla ei mokomaa laatikkoa voisi perässään vedellä, ihan tuosta vaan. Mihin te oikein niitä satoja heppoja tarvitsette? Volvojen kanssa kilpa-ajoihin liikennevaloista?
Hyvää kuittia :lol: No, jokainen käyttää autoaan miten lystää, mutta teoreettisella tasollahan (siis Saabin mainosmiesten mielestä) "mittavat" tehoreservit ovat liikenneturvallisuutta, niillä kun ohitukset sujuu ripeästi. 8)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

tapani kirjoitti:ovatkohan jotkut teistä hieman vieraantuneet elämästä? Hei, auto on käyttöä varten tehty. Onhan se hieman kummallista, jos 9000:n kaltaisella isolla autolla ei mokomaa laatikkoa voisi perässään vedellä, ihan tuosta vaan. Mihin te oikein niitä satoja heppoja tarvitsette? Volvojen kanssa kilpa-ajoihin liikennevaloista?
Tästä porukasta on valta osa vielä "Teini poikasia",ne ei
välttämättä ymmärrä vielä kuin.........! :P :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

tapani kirjoitti:ovatkohan jotkut teistä hieman vieraantuneet elämästä? Hei, auto on käyttöä varten tehty. Onhan se hieman kummallista, jos 9000:n kaltaisella isolla autolla ei mokomaa laatikkoa voisi perässään vedellä, ihan tuosta vaan. Mihin te oikein niitä satoja heppoja tarvitsette? Volvojen kanssa kilpa-ajoihin liikennevaloista?
Elämän on mitä on :D
Kai sitä tonnarilla jo voi vetää millasta kippoa vaan, mutta luultavasti kunnon isolla maasturilla on toi homma helpompaa ja mukavempaa. Itse ainakin tykkään että autossa on hieman voimaa, omaksi mieliksi on ihan hienoa vähän "kiihdytellä" ja ajella suljetuilla alueilla muita vaarantamatta "reippaasti". :D

Ei ole viel kertaakaan Volvojen kanssa päässyt kokeilemaan, mutta ehkä vielä joskus :wink: :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ecopower kirjoitti:Tuossa se juju onkin, työaikana(Dukato jyrä)/loma ja vapaa-aika 2,3T :P
Pidin henk.koht. ducatosta oikein paljon, se oli käyttöautonani pari vuotta, täysin vastasi henkilöautoa tosin näkyvyys oli reilusti parempi, samaan taskuparkkiin sillä pääsi kuin tonnarillakin, oli melkeinpä helpompi sujauttaa sillä :D Ei se mitenkään jyrä ollut eikä kovaääninen, ainakaan uusilla renkailla. Ducatolle sopiva matkavauhti motarilla oli 130-140km/h, sitten kyllä meteli kasvoi liian suureksi :cry:
Tonttuun verrattuna oli lähes ilmaisia kilometrejä.
Vaunu tuli sen perässä kuin tyhjää vain, ei lähtenyt heilumaan koska ilmanvastus molemmissa sama, suoraan edestä katsottuna ei vaunua juurikaan näkynyt :) Vaunua pystyi hinaamaan 100-110km/h ilman ongelmia.
Tonnarin perässä kun hinasin samaa vaunua niin oli tekemistä jo 90km/h.
Ehkä minun pitää pian muuttaa nimimerkkini ngDucatoksi :oops:
Ei taida perheellisen unelma-ajoneuvoyhdistelmä lomamatkaa silmälläpitäen olla kylläkään 3-paikkainen kuorkki vaunu perässään, minun olisi kylläkin, voisi lomamatkaltakin shoppailla kaikkea kivaa, mm. parit prätkät, muutama saabin tekniikka jne :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

tapani kirjoitti:ovatkohan jotkut teistä hieman vieraantuneet elämästä? Hei, auto on käyttöä varten tehty. Onhan se hieman kummallista, jos 9000:n kaltaisella isolla autolla ei mokomaa laatikkoa voisi perässään vedellä, ihan tuosta vaan. Mihin te oikein niitä satoja heppoja tarvitsette? Volvojen kanssa kilpa-ajoihin liikennevaloista?


Täsmälleen juuri noin.
Sehän voi mennä se "silmäterä" vaikka rikki siinä hommassa.
Niinkuin ei muuten revitellessä...

Käyttöönhän se auto on tehty. Ja vaunun vetoonkin.
Kaikilta vaan ei löydy ymmärrystä koko "kopin" vetämiseen.
Ei multakaan joskus poikamiehenä.


Heh, vai ostaako (kun "kuume" iskee) joku maasturin kopin vetoon, tai peräti matkailuauton?

Sitten kun sen matkailuauton laitto on edessä (kun autolla ei voi "koppia" vetää) -
mieli saattaa vielä muuttua.
Matkailuauto taitaa jäädä aika monelta hankkimatta, jos laskee vähänkään
todellisia käyttökuluja.


LMC 570 (1250 kg) tulee tarvittaessa kivasti perässä.

Niin ja D:llä mennään. Aina.


Ps. Kannattaa katsoa, minkälaista "koppia" perässään vetää.
Vedettävyydessä on nimittäin suuria eroja.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Näin on olen itsekin saabeilla vetänyt monenlaisa vaunuja , ja vetäisin vieläkin , mutta perhe ei mahdu vaunuun enää, ehkä vielä joskus sitten...
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

ng900aero kirjoitti:Vaunua pystyi hinaamaan 100-110km/h ilman ongelmia.
Tonnarin perässä kun hinasin samaa vaunua niin oli tekemistä jo 90km/h.
Mutta eihän vaunu perässä saa ajaa kuin 80km/h.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

ja ilman vaunua 80/100/120 :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Reetu kirjoitti:Näin on olen itsekin saabeilla vetänyt monenlaisa vaunuja , ja vetäisin vieläkin , mutta perhe ei mahdu vaunuun enää, ehkä vielä joskus sitten...

Höh, laitat vaan tarpeeksi ison vaunun...tyyliin "ecopower" :wink:
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

:D :D Jää näillä tuloilla laittamatta. Mut uteliaisuus heräsi , et millainen vaunu on ecopower .lla
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Reetu kirjoitti::D :D Jää näillä tuloilla laittamatta. Mut uteliaisuus heräsi , et millainen vaunu on ecopower .lla

Selaapa tätä ketjua vähän taaksepäin.

"Vaunukammoisten" mielestä varmaan linja-auton kokoinen...
niinkuin onkin :wink:
Viimeksi muokannut Isolohko, To Maalis 24, 2005 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tota mä vähän pelkäsinkin , mut en lähtenyt ettiin , no löytyhän se LMC 660 LUXUS (1600KG) :D
Vastaa Viestiin