9000 nakuttaa
9000 nakuttaa
Mikäs voisi olla vikana kun vähän painaa kaasua niin näyttää että nakuttais, tyhjäkäynnillä ei nakuta,vaihdoin tulpat niin lopetti ja jotain 50km jälkeen alko taas nakuttaa,kokeilin toisella kasetilla ja ei auttanut,välillä lopettaa vähäks aikaa kun sammuttaa ja käynnistää uuestaan ja jos on seissyt jonkun aikaa ja lähtee ajamaan niin menee joku 10 min niin rupee nakuttaa.
Seokset on jotain 11,5 täyskaasulla ja 14 tyhjäkäynnillä mut tulpat oli kuitenkin ihan valkoset,varmaan vaikuttaa asiaan?
Seokset on jotain 11,5 täyskaasulla ja 14 tyhjäkäynnillä mut tulpat oli kuitenkin ihan valkoset,varmaan vaikuttaa asiaan?
Re: 9000 nakuttaa
Tulppien väristä ei kyllä mitään pysty päättelemään. Ilmeisesti kumminkin toimii vedossa normaalisti eikä pätki? Itse lähtisin polttoainepuolelta liikkeelle eli suodatin, pumppu, suuttimetkin saattaa olla tukossa jos auto on seissyt.
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 nakuttaa
huonolaatuiset tulpanjohdot saattaa aiheuttaa nakuja.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000 nakuttaa
Viestissä tosin mainittiin kasetti, joten vekottimessa tuskin on tulpanjohtoja.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 9000 nakuttaa
käsiylös virheen merkiksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 9000 nakuttaa
Bnii, oliks tää ylipäätään millä tekniikalla? 2.0 vai 2.3? DI+APC, DI/APC, Trionic 5.2 vai Trionic 5.5 (jos ei tiedä, niin vuosimalli kertoo paljon)? Vakio vai viritetty, jos viritetty niin millaseen tasoon?
Millä nakutus todetaan? Nakuledillä (DI+APC), Trionic suitella (T5.2/T5.5), korvalla vai jollain muulla, millä?
Millä nakutus todetaan? Nakuledillä (DI+APC), Trionic suitella (T5.2/T5.5), korvalla vai jollain muulla, millä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 nakuttaa
Suodattimella on ajettu suunnilleen 1000km,pumpulla varmaan joku 7000 ja suuttimilla ehkä 3000,auto kyllä seiso tallissa talven yli mutta en usko että ois siinä ajassa mennyt suuttimet tukkoon,vedossa toimii normaalisti
Viimeksi muokannut Tommyb, La Loka 01, 2022 06:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9000 nakuttaa
2.0 T5 ja on vähän viritetty ja nakutus ledillä ja suitella todettuaero kirjoitti: ↑To Syys 29, 2022 18:29Bnii, oliks tää ylipäätään millä tekniikalla? 2.0 vai 2.3? DI+APC, DI/APC, Trionic 5.2 vai Trionic 5.5 (jos ei tiedä, niin vuosimalli kertoo paljon)? Vakio vai viritetty, jos viritetty niin millaseen tasoon?
Millä nakutus todetaan? Nakuledillä (DI+APC), Trionic suitella (T5.2/T5.5), korvalla vai jollain muulla, millä?
Re: 9000 nakuttaa
Vaihdoin kärkiväliksi 0,9 ja sen jälkeen toimi taas joku 200km,pitäisikö vaihtaa kylmemmät tulpat vai mikä siinä voi olla?
Re: 9000 nakuttaa
Kai olet käyttänyt oikeita tulppia? NGK BCPR7ES-11
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 nakuttaa
Juu on oikeet tulpat,laitoin uudet 1,1 kärkivälillä ja heti nakutti sit laitoin 0,9 ja toimi vähän aikaa
Re: 9000 nakuttaa
DI kasetin maadoitus kunnossa?
Itellä nakutusta T5 kannentiivisteen kanssa aiheutti pieni jäähdytusnestevuoto sylinteeriin. Koko kesä meni ajaessa vikaa pihalle, kunnes syksyllä räjähti kunnolla. Tämä johtui taas todennäköisesti huonolaatuisista elring-merkkisistä kannenpulteista, jotka eivät toimineet/venyneet oikein tai sitten ne pääsivät pohjaamaan.
Itellä nakutusta T5 kannentiivisteen kanssa aiheutti pieni jäähdytusnestevuoto sylinteeriin. Koko kesä meni ajaessa vikaa pihalle, kunnes syksyllä räjähti kunnolla. Tämä johtui taas todennäköisesti huonolaatuisista elring-merkkisistä kannenpulteista, jotka eivät toimineet/venyneet oikein tai sitten ne pääsivät pohjaamaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9000 nakuttaa
Ei nakuta enään laitoin iridiumi tulpat ja nakutus loppu siihe
Re: 9000 nakuttaa
No ei välttämättä ihme, jos/kun väärillä tulpilla ei todennäköisesti tunnista di-kasetti/ionisaatiomittaus nakua oikein. Moottoririkkoa odotellessa, jos tunnistetut nakut olivat todellisia, eivätkä haamunakuja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9000 nakuttaa
Omassa tonnarissa nakuja aiheutti vuotavat ohjurin kumit. Ilmeisesti voiteluöljyn nakutuksensieto ei ole hääppöinen, koska kumien vaihdolla nakutukset loppui.
Ihmettelin kun ahtopainetta puuttui ja suitella totesin että knock oli syypää.
Ihmettelin kun ahtopainetta puuttui ja suitella totesin että knock oli syypää.
9000 Aero stage 5
9-5 Hirsch TrollR
9-5 Aero 02 stage 5
9-5 Aero 05
Ng900 jokkis
9-5 Hirsch TrollR
9-5 Aero 02 stage 5
9-5 Aero 05
Ng900 jokkis