J.N kirjoitti:Muistanko ihan omiani, vai oliko täällä joskus esillä joku vastaava kuva mihin oli merkattu kohdat, joihin liiman käyttäminen oli suositeltavaa?
Toi liima-ohje on alunperin siihen irtotopuolikuu tiivisteeseen. Mut kyl noi uudemman mallin tiivisteetki vuotaa ihan samal tavalla ainakin oman kokemuksen mukaan eli liimaa vaan väliin jos siltä tuntuu.
Suihkautin painepesurilla venttiilikopan tiivisteen uran puhtaaksi, ja samalla myös karstaiset ja pikeentyneet öljyt pois kopan sisältä.
Kuivasin kuumailmapuhaltimella.
Levitin lämmönkestävän silikonin ensiksi ruuvinreikien ympärille, sitten muualle tiivisteuraan.
Painelin tiivisteentiukasti uraan silikonin päälle, pyyhin ylimääräiset silikonit pois ja annoin silikonin jähmettyä puoli tuntia.
Puristin vasemman käden sormilla vierekkäiset puolikuut kantta vasten, ja oikean käden sormilla kannen toisessa päässä olevan yksinäisen puolikuun kantta vasten, ja käänsin kannen oikein päin, ja laskin hitaasti paikoilleen siten, etteivät puolikuut koskettaneet mihinkään (huohottimen letkun olin kääntänyt pois tieltä jo aikaisemmin).
Puolikuut eivät tällä kertaa tipahtaneet maan vetovoiman vaikutuksesta pois kannen urasta (kiskoen kuminarut mukanaan pois urasta), kuten kävi edellisellä kerralla.
Kiristin ruuveja vähitellen, ehkä noin neljä kertaa jokaista ruuvia vuorotellen (10mm jarruputki avaimen silmukkapäällä, jonka läpi meni pitkä TORX), kunnes ruuvit olivat sen verran tiukassa, että käytin lopuksi 15Nm:n säädettyä momenttiavainta.
Sylinterinkannen puolelle en siis laittanut vielä lainkaan tiivistesilikonia.Ajatuksena laittaa heti seuraavan öljyvuodon alkaessa tiivistesilikonia myös sylinterin kannen puoleiseen tiivistepintaan, mutta kuitenkin vähemmän kuin kopan puoleiseen tiivistepintaan. Tämän ansiosta tiivisteen pitäisi pysyä kopan puoleisessa urassaan myös kolmannella avauskerralla, jolloin sen voi taas liimata paikoilleen sylinterinkanteen ilman tiivisteen vaihtoa (mikäli kumi on vielä joustavaa).