Tonnari ui kotiin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Tonnari ui kotiin

Viesti Kirjoittaja turbotero »

No nyt se "uusi" tonnari (vm93/94) sitten ui kotipihaan. Hienosti kulki kun kävin Rauman satamasta hakemassa. Ainut mikä ihmetyttää on se kun auto kulkee aivan perk..eesti. Vertaan sitä tuohon viimeksi olleeseen vm97 200 heppaseen, kumpikin automaatteja. Liekö Saksan poika käpälöinyt tuota jotenkin, mutta kyllä lähtee ja varsinkin tuolla tienopeuksilla, ohitukset menee tosi mageesti.
Sen verran tutkin konepellin alle, että taitaa olla jetronic siellä.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Ehjiltä näyttää ja ahdot nousee mittarissa sinne keltasen loppuun, eikä mene punaselle kuin ehkä hiussuortuvan verran. Muutenkin lähtee alhaalta tosi kevyen tuntusesti ja laatikko toimii kuin unelma. Se voiman tunne on vaan jotenkin niin erillainen(parempi) kuin oli siinä 97 mallissa vaikka tehoja pitäs olla vakiona samat, mutta kait nuo yksilöitä ovat autotkin.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Aika outoa, autonhan ei pitäisi ahtaa kuin ~0.9 bar silloin (kelta-punaraja).. No, mutta hienoa, kun kulkee! 8)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Se on tämä viileähkö kevätkelikin aika oivallinen turbokoneelle :) Kesähelteellä ei ihan yhtä iloiseen laukkaan varmaan innostu.

Niin, ja ihan mutupohjalta Jetronikki 2,3T:ssä tuntuu mielestäni turbopotku selvemmin, eli Trionikkivehkeet ovat mielestäni "hienostuneempia" voimanannossaan. Omat kokemukseni tosin rajoittuu tasan yhteen Trionic-tontun koeajoon (-95 CD 2,3T), tuolla omalla Jetronikkivermeellä onkin sitten tullut jokunen kymppitonni kurvailtua...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Joo, se voi selittää tuon potkun tunteen. Itelläkin pari edellistä oli trionic pelejä ja niihin verrattuna potku on jotenkin äkäsempi tässä vanhemmassa. Kyllä oli Forssan kohdalla sen tuunatunbemari kuskin ilme varmaan näkemisen arvoinen kun tuollanen tavallinen perheauto Saabi pöhähti rekkaletkan ohitukseen sen edestä, jätti ihan suosiolla sadan metrin hajuraon kun jatkettiin eteenpäin. Vaikka normaalisti ajelenkin ihan nopeusrajoitusten mukaan yleensä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Joo tuntuu kyllä voimaa riittävän.....
Niin paljon että kerta vuoteen kajahtaa vetoakseli. ( kaksi jo mennyt )
Mutta se taitaa olla tuon automaattilootan syytä, vaihtaa jotenkin pirskatin
terävästi.

Mutta kyllä muuten lähtee kuin "rusakko puskasta" ja täälläkin on tuo
jetronic ( ahdot mitarin mukaan siinä keltaisen ja punaisen rajamailla )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin