Sammuu mokomakin-KORJATTU-

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Sammuu mokomakin-KORJATTU-

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Tyhjäkäynti on muuten OK, paitsi kun nostaa kierrokset ja antaa vapaasti tulla alas, niin sammuu. Pikkukaasuttelulla pysyy kyllä käynnissä.
Ei mitään hajuu diagnoosista.
Viimeksi muokannut jarmop, Ma Maalis 28, 2005 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Ensimmäisenä nyt tulee mieleen by-pass tai vuoto alipainaineletkussa.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, vahvistetaan Samsikin diaknoossi. Jos liikuskelet Sibbon maisemissa, niin voin lainata seisontaan heitetystä donnarista takuulla wörkkivän baipäässin (alle 1,5 v. vanha) kokeilua varten.Toisaalta, uusi orkkis osa merkkiliikkeessä maksaa noin 25€, eli ei mikään konkurssin aiheuttaja ole vaihtaa samoin tein uuteen.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Kiitoksia vinkistä. Luulenpa että Laakkosen kautta eka arkipäivänä. Mitä toi bypass muuten ohjaa? Liittyykö se alipainehommiin?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jarmop kirjoitti:Kiitoksia vinkistä. Luulenpa että Laakkosen kautta eka arkipäivänä. Mitä toi bypass muuten ohjaa? Liittyykö se alipainehommiin?
Kyllä liittyy. Jos baipäässi on kierrätyskamaa, niin yleensä n. 99,8 prosentin varmuudella sammu moottorijarrutuksessa auto. Omalla kohdalla oli tyhjäkäynti hakusessa (kävi tyhjäkäyntiä, mutta kierrosluku vaelsi), moottorijarrutuksessa paineet ei laskenut alle ilmakehän, ja ahdot oli max peruspaineilla. Itse asiassa by-pass oli kunnossa, mutta siltä lähtevä alipaineltku oli aivan sutena. Lisäksi auto piti kiihdytyksessä järkyttävää "volinaa", kun oireet oli päällä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kokeile imeä siitä by passin alipaine letkusta, jos tullee ilmaa :arrow: sökö
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Kävin äsken kokeilemassa kaasuttelua.
Tulos oli, ettei ahdot nouse edes keltaiselle ja auto sammuu kun kierrokset laskee.
Eiköhän se liene toi bypass syynä.
Huomenna ollaan viisaampia.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Imaisin letkusta, mutta ilmaa ei tullut läpi. Kyseessä oli siis se letku (halk. n. 35mm) joka menee imusarjalle menevään metalliputkeen. Oliko kyseessä oikea letku?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Noniin, vika oli irronneessa alipaineletkussa, joka menee by pass venttiilin pohjaan.
Pikainen testi osoitti, että ahdot heilahtaa nätisti punaiselle ja pysyy käynnissä. Kiitos kaikille avusta.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Vastaa Viestiin