86 harkinnassa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
NittiFem
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 15:18

86 harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja NittiFem »

Eli, tuttavalla olisi syksyllä tulossa myyntiin 86 mallinen 9000. Autolla on ajettu 160tkm ja äijä hinta voisi kuulemma olla 2000e paikkeilla. En tiedä mikä kone autossa on, mutta hevosia on kuulemma noin 200. (2.3t?)

Ehkä hieman turha kysellä kun en tuon tarkempia tietoja autosta osaa antaa, muttaa mitä luulette, onko 2000e liikaa? Ja lisäksi, mitähän vikoja tuollaisista pitäisi etsiä?

Kiitos.

Entinen nittifem, nykyään 93SS.
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: 86 harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja Defeat »

NittiFem kirjoitti:86 mallinen 9000. Autolla on ajettu 160tkm
Kilometrit vaikuttaa ainakin epäilyttävältä, eli vuodessa mittariin olisi kertynyt vain ~8500km
Tekniikan osalta ei taida olla alkuperäinen 2.3 litrainen kone tuli tietääkseni vasta 90-luvun puolella.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Joo kilsojen perusteella kuulostaa minunkin mielestä epäilyttävältä...Omaan tuli juuri 500000 km täyteen ja auto on -88 vuosimallia.


:arrow: Pyydä muutama kuva ja laita tänne niin nähdään.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
NittiFem
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 15:18

Viesti Kirjoittaja NittiFem »

Auto on ollut samalla kaverilla kolmantena/vaimon autona, joten kilometrit pitävät kyllä paikkansa. Rupesi vain mietityttämään tuo 200hv teho...
NittiFem
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 15:18

Viesti Kirjoittaja NittiFem »

NittiFem kirjoitti:Auto on ollut samalla kaverilla kolmantena/vaimon autona, joten kilometrit pitävät kyllä paikkansa. Rupesi vain mietityttämään tuo 200hv teho...
Ja kyseessä on siis hyvä tuttu.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eiköhän se ole vaan hatusta nypätty se 200hv.

86:ssa ei ole sitten vesijäähyä ahtimessa vielä, joten muista lämmittää ennen polkemista ja jälkikäyttää ennenkuin sammutat.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Tietäjät haloo !
paljos siinä kissatomassa 2,0 turbossa on ? (170 ,175)
kun tohon on laitettu noin 200hv.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

175 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

No sehän on jo noin 200 jos on autoa myymässä :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
NittiFem
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 15:18

Viesti Kirjoittaja NittiFem »

moksu kirjoitti:No sehän on jo noin 200 jos on autoa myymässä :wink:
Totta :P Ja kysessä on vielä sellainen herra, että juttuja maustetaan muutenkin aina parilla konilla..

Ja tuohon turboon.. Sen voi varmaankin vaihtaa uudempaan?
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

peruskoulun pyöristys oppien mukaan juuri näin! :P
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Voihan siinä olla alkuperäinen viri-apc-purkki tai muuten vaan nostettu ahtoja hiukan.
Foxbody turbo
NittiFem
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 15:18

Viesti Kirjoittaja NittiFem »

Nonniin, kysessä oli sitten kuitenkin 2.0t 175hv :P
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

NittiFem kirjoitti:Nonniin, kysessä oli sitten kuitenkin 2.0t 175hv :P
Saapin tehot nyitään aika usein hatusta uskomuksien perusteella..

Itsekin olen ostanut yhden 900 T8:n jossa oli "175hv".. (tiesin kyllä mitä olin ostamassa, en jaksanut alkaa korjailemaan myyjän harhaluuloja ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

NittiFem kirjoitti:Nonniin, kysessä oli sitten kuitenkin 2.0t 175hv :P
Tai oikeastaan 2.0T tai 2.0 Turbo. Nykymalleissa pieni t-kirjain merkitsee matalapaineturboa, ja iso T-kirjain täyspaineturboa. Vanhoissahan tällaisia t/T variaatioita ei ollut, mutta epäselvyyksien välttämiseksi kannattaa kirjoittaa iso T jos ahtopaineet yli 0,5 bar.

Oikeastihan perusahtopaineet vakiokuntoisessa vanhassa tonnarissa kuuluisi olla 0,4 bar, ja APC:n toimiessa oikein tällöin saadaan tilanteen mukaan magneettiventtiilin ohjaamana maksimiahtoja ~0,8 bar. Todennäköisesti tuonikäisessä hukkaportin jousi on kuoleentunut, ja ahdot on alakanttiin, ellei ole säädetty uudestaan. Jos ahdot on alhaalla, ei tuo 175 hv:kään varmaan toteudu.

Kilometrien vähäisyys mittarissa kyllä on plussaa, jos lukema on oikein. Omassani on mittarissa 430 tkm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin