86 harkinnassa.
86 harkinnassa.
Eli, tuttavalla olisi syksyllä tulossa myyntiin 86 mallinen 9000. Autolla on ajettu 160tkm ja äijä hinta voisi kuulemma olla 2000e paikkeilla. En tiedä mikä kone autossa on, mutta hevosia on kuulemma noin 200. (2.3t?)
Ehkä hieman turha kysellä kun en tuon tarkempia tietoja autosta osaa antaa, muttaa mitä luulette, onko 2000e liikaa? Ja lisäksi, mitähän vikoja tuollaisista pitäisi etsiä?
Kiitos.
Entinen nittifem, nykyään 93SS.
Ehkä hieman turha kysellä kun en tuon tarkempia tietoja autosta osaa antaa, muttaa mitä luulette, onko 2000e liikaa? Ja lisäksi, mitähän vikoja tuollaisista pitäisi etsiä?
Kiitos.
Entinen nittifem, nykyään 93SS.
Re: 86 harkinnassa.
Kilometrit vaikuttaa ainakin epäilyttävältä, eli vuodessa mittariin olisi kertynyt vain ~8500kmNittiFem kirjoitti:86 mallinen 9000. Autolla on ajettu 160tkm
Tekniikan osalta ei taida olla alkuperäinen 2.3 litrainen kone tuli tietääkseni vasta 90-luvun puolella.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Joo kilsojen perusteella kuulostaa minunkin mielestä epäilyttävältä...Omaan tuli juuri 500000 km täyteen ja auto on -88 vuosimallia.
Pyydä muutama kuva ja laita tänne niin nähdään.

Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Saapin tehot nyitään aika usein hatusta uskomuksien perusteella..NittiFem kirjoitti:Nonniin, kysessä oli sitten kuitenkin 2.0t 175hv :P
Itsekin olen ostanut yhden 900 T8:n jossa oli "175hv".. (tiesin kyllä mitä olin ostamassa, en jaksanut alkaa korjailemaan myyjän harhaluuloja ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Tai oikeastaan 2.0T tai 2.0 Turbo. Nykymalleissa pieni t-kirjain merkitsee matalapaineturboa, ja iso T-kirjain täyspaineturboa. Vanhoissahan tällaisia t/T variaatioita ei ollut, mutta epäselvyyksien välttämiseksi kannattaa kirjoittaa iso T jos ahtopaineet yli 0,5 bar.NittiFem kirjoitti:Nonniin, kysessä oli sitten kuitenkin 2.0t 175hv
Oikeastihan perusahtopaineet vakiokuntoisessa vanhassa tonnarissa kuuluisi olla 0,4 bar, ja APC:n toimiessa oikein tällöin saadaan tilanteen mukaan magneettiventtiilin ohjaamana maksimiahtoja ~0,8 bar. Todennäköisesti tuonikäisessä hukkaportin jousi on kuoleentunut, ja ahdot on alakanttiin, ellei ole säädetty uudestaan. Jos ahdot on alhaalla, ei tuo 175 hv:kään varmaan toteudu.
Kilometrien vähäisyys mittarissa kyllä on plussaa, jos lukema on oikein. Omassani on mittarissa 430 tkm.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00