Noilla kilometreillä ei vielä edes tonnarille tyypilliset kulutusosat (erityisesti vaihdelaatikko ja pyöränlaakerit) taida oireilla. Moottorin tukikumit kannattaa tarkastaa; yläpuolella olevassa "momenttituessa" (pelkääjän puolella lohkon takaosassa, öljyntayttöaukon vieressä) on kaksi identtistä kumia, ja koneen alla on kaksi kekskenään samanlaista hydraulityynyä.
Ikäasiaan ei sen sijaan kilometrit vaikuta. Tarkasta siis ovien kunto; lähes varmasti siellä on alasaumat pullollaan, tod. näk. näkyvässäkin ruosteessa. Pohjassa voi tunkin korvakkeista löytyä sanottavaa jos niistä on nosteltu esim. hallitunkilla ja näin ollen poljettu korvakkeet sisään.
Mahd. kattoluukun ympäriltä on kattopelti varmasti ruosteessa altapäin. jos näkyy päälle, tarkoittaa että on menossa/mennyt puhki. Ekoissa tonnareissa voi löytyä sanomista myös takaovien aukoista, hurjimmat tarinat kertovat korin jopa revenneen näiltä seuduilta. Tuskin kuitenkaan tässä autossa...
Lämppärin kenno ja puhallinmoottori voivat olla vaihtokunnossa. Vuotavasta kennosta kielii glokolin haju sisällä ja märkä rintapellin matto. Myös pakkasella huurtuvat lasit kertovat tästä viasta, tosin otollisen säät taitavat näin kesäaikaan

olla jo takanapäin...
Alusta voi kolista, tyypilliset aiheuttajat etualakolmioiden puslat -erityisesti takasellaiset-, kallistuksenvakaajan "linnunluut" sekä ihan arkisesti alapallonivelet. Oikeastaan joka nivel voi aiheuttaa kolinaa.
Uutta autoa et tuohon hintaan tietenkään saa. Normaaleihin korjauksiin menee kuitenkin rahaa, vaikkeivat osat kalliita olekaan. Alustan puslia jos alat vaihtelemaan, kannattaa ottaa ProCarServiceltä koko puslasetti ja vaihtaa kaikki kerralla!
Paljon on mahdollisuuksia tonnarissa, niin hyvässä kuin pahassakin mielessä. Pistä tänne kuvalinkkiä jos mahdollista, ja kysele jos joku epäilyttää. On siinä ainakin autoa noin ekaksi kulkineeksi!