Nokka akselinpukki

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Nokka akselinpukki

Viesti Kirjoittaja rami191 »

Tulipahan asennus moka 10 tuhatta kilsaa sitten.Nokka akselin laakeripukeissa sisimmäiset pultit öljyuralla.Pultteja oli pöydällä tuplamäärä siitäpä livahti nelosen imupuolelle molemmat normipultteja.Nyt alko romiseen,roiskevoitelulla meni nämä kilsat.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7521
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Nokka akselinpukki

Viesti Kirjoittaja mestari »

Eli legendaarisesti väärinpäin jos oikein muistelen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Re: Nokka akselinpukki

Viesti Kirjoittaja rami191 »

Ei väärinpäin vaan molemmat "sokeitapultteja"pultteja oli pöydällä tuplamäärä.Eihän se tuosta mokasta ylimääräinen moottoriääni kuulunutkaan vaan nelosen veivinlaakeri oli kaput ja muutkin punametallilla.Aika vähän kestivät tiheillä öljyn vaihdoilla(10T) 540 tuhatta mittarissa,260t poistin tasap,ketjun ja putsasin öljyp.siivilän.Onko oletettavaa,että pyörimättömät tasap.ak.karkais osa paineista.Onko komemusta jos moottorin purkaa paikalleen saako lohkon yläpuolelta ulos,jos sais autom.laatikon peruutettua irti lohkosta ilman apurunkon pois ottamista.Apurunkon poistamisesta on kokemusta vetolevyn niittien hitsaamisesta.Silloin vaan liutin laatikon tunkin ja pitkien jenkatankojen varassa jotka laitoin "kytkinkopan"reikiin rakoa tuli vajaa parikymmentäsenttiä siitä välistä sorhasin vetolevyn.Kone ei savuttanut sylinteriputkissa näkyy vielä hoonaus jäljet.Kori hitsaamaton senkin takia kiinnostas vielä toi kone korjata.Laatikko on pelannut vuosinvarrella hyvin kerran käyttänyt matolaatikon pöydällä vaihdoin katkenneen D-jousen.ja vajaassa 300 tuhannessa keskipakosäätimen O-renkaat pakki alkoi katomaan,helpot remontit ei tarvi laatikkoa irroittaa.Täytyy mitata ja tutkia toi kammiak.kaulan kunto josko menis hiomanauhalla putsattuna.Tuo kiertok.arveluttaa enempi onko kolissu soikeaksi.Sen vois vaihtaa ku kannen irroittaa,säästys vaivaa jos tuo kampiak.olis mitoissaan.
Vastaa Viestiin