Imaistointi ei viilennä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
thomas95
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
Paikkakunta: Fiskars/Helsinki

Re: Imaistointi ei viilennä

Viesti Kirjoittaja thomas95 »

jus kirjoitti:
Pe Touko 17, 2024 15:55
Raitisilmasuodattimen irrottamalla saa tunnusteltua onko höyrystin kylmä vai lämmin.
Kokelin tuota ja ei nyt kovin kylmältä vaikuta. Tuo venttiili/hana missä nuo putket siihen menevät niin ei ainakaan vaikuta sähköohjatulta kun ei mee piuhoja siihen joten onkohan siinä joku termostaattijuttu siinäkin kun varaosa-autossa vastaavassa siinä pätkä kapillariputkea.? Käyttiksessä ei näy sitä, vain joku lautasen tapainen.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Imaistointi ei viilennä

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko varaosa-auto myös vm. -96?

Tarkoittanet paisuntaventtiiliä (20). Se toimii kylmäaineen paineen ohjaamana, ei sähköisesti.
https://webautocats.com/epc/saab/sbb/08c-94029/0330/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
thomas95
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
Paikkakunta: Fiskars/Helsinki

Re: Imaistointi ei viilennä

Viesti Kirjoittaja thomas95 »

No varaosa-auto on vm -92... Katsoin esaabpartsin kuvista että 92 oli kahta sorttia josta toinen venttiili sama kuin -96. Ainakin päältäpäin ihan samannäköinen paitsi että tosta lautasentapaisesta lähtee parin sentin putkenpätkä varaosa-autossa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Imaistointi ei viilennä

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisikohan vaan kylmäaineet vähissä, jäljellä sen verran, että painekatkaisija suostuu vielä juuri ja juuri kompressorin kytkemään? Pyöriikö kompressori jatkuvasti vai jaksoittain?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
thomas95
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
Paikkakunta: Fiskars/Helsinki

Re: Imaistointi ei viilennä

Viesti Kirjoittaja thomas95 »

jus kirjoitti:
Pe Touko 17, 2024 16:57
Olisikohan vaan kylmäaineet vähissä, jäljellä sen verran, että painekatkaisija suostuu vielä juuri ja juuri kompressorin kytkemään? Pyöriikö kompressori jatkuvasti vai jaksoittain?
Tämähän hyvin mahdollista. Tänään töistä kotiin ajellessa tuntuis kuin olis ekaks jonkinlaista viileyttä puhaltanut eka kilometrit mutta sitten ikäänkuin ei jaksanut enää vaan tuli sitä ulkoilman lämpöistä...
Ja vaikuttaa siltä että kävis vain hetkittäin tuo kompura. Ihmettelin kuin cruisella välillä sellaista yhtäkkistä "jarrutusta".. eli voiko ton kompuran päällemeno aiheuttaa sellaista tehonhäviötä että tuntuu nykimisenä ajossa?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Imaistointi ei viilennä

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

thomas95 kirjoitti:
La Touko 18, 2024 19:35
voiko ton kompuran päällemeno aiheuttaa sellaista tehonhäviötä että tuntuu nykimisenä ajossa?
Kyllä sen selvästi huomaa.
thomas95 kirjoitti:
La Touko 18, 2024 19:35
Tänään töistä kotiin ajellessa tuntuis kuin olis ekaks jonkinlaista viileyttä puhaltanut eka kilometrit mutta sitten ikäänkuin ei jaksanut enää vaan tuli sitä ulkoilman lämpöistä...
Kompuran magneettikytkimen ilmarako saattaa olla liian suuri ja se ei konehuoneen lämmetessä enää jaksa vetää kytkintä kiinni. Siellä on shimmilevyjä välissä, niitä poistamalla ongelma yleensä korjautuu.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin