Jäähdyttimen tuuletin
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 156
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
- Paikkakunta: Fiskars/Helsinki
Jäähdyttimen tuuletin
Vinkkejä mistä lähtis etsimään vikaa kun jäähdyttimen tuuletin päällä koko ajan.. Siis lähtee päälle kun kytkee virran ja sammuu vasta muutamin minuutin päästä kun kone sammutettu. Ymmärtääkseni tän pitäisi olla jotenkin termostaattiohjattu ja mennä lämpöjen mukaan päälle ja pois..? Tän projektin hankittuani flekti ei lähtenyt ollenkaan päälle mutta jotain jostosarjoja räpeltäessä/liikuttaessa se alkoi tälleen toimimaan.
Voiko tämä jotenkin liittyä siihen kun lämpö/tankkimittari vielä pimeinä eli evät toimi.? Noh saa nähdä jahka kerkiän ruveta mittariston kans hommiin muuttuuko flektin käytös.
Voiko tämä jotenkin liittyä siihen kun lämpö/tankkimittari vielä pimeinä eli evät toimi.? Noh saa nähdä jahka kerkiän ruveta mittariston kans hommiin muuttuuko flektin käytös.
Re: Jäähdyttimen tuuletin
'94 autossa tuuletin toimii jäähdyttimessä olevan kytkimen ohjaamana. Uudemmissa tuuletinta ohjataan moottorin lämpötila-anturilla, josta menee muistaakseni tieto ECUn kautta EDUlle.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Jäähdyttimen tuuletin
taitaa olla useampi vika korjattavana onko mittaristo oireillut jo aiemmin ja flekti vai onko auto juuri osteltu
vm kandee kertoa niin osuu vastaukset paremmin kohdilleen
vm kandee kertoa niin osuu vastaukset paremmin kohdilleen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 156
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
- Paikkakunta: Fiskars/Helsinki
Re: Jäähdyttimen tuuletin
Joo, siis auto -96 2,0t tomaatti cs. Ja suht uusi mulle, eli mittaristo oireillu koko ajan. Suunnitelmissa mm uusia polttimot sekä mittariston sähköliitokset
Re: Jäähdyttimen tuuletin
Kannen päähän se tarttis sen anturin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Jäähdyttimen tuuletin
Ysikuutosessahan on jo obd-tökkeli ratin alla. Sieltä saa eobd:llä näkösällä moottorinohjauksen kuvitelman moottorin lämpötilasta, siitä voisi olla hyvä aloittaa.
Samaa muistelen kuin Mawerick, että flektin ohjaus kulkisi EDUn eli mittariston ajotietokoneen kautta. Jos mittaristoa ja myös EDUa on pimeänä, niin voi olla että flektille on sellainen varmuuden vuoksi täysillä -toiminto käytössä (en tiedä onko).
Samaa muistelen kuin Mawerick, että flektin ohjaus kulkisi EDUn eli mittariston ajotietokoneen kautta. Jos mittaristoa ja myös EDUa on pimeänä, niin voi olla että flektille on sellainen varmuuden vuoksi täysillä -toiminto käytössä (en tiedä onko).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 156
- Liittynyt: To Tammi 14, 2010 15:47
- Paikkakunta: Fiskars/Helsinki
Re: Jäähdyttimen tuuletin
Niin tietysti voi liittyä mittariston toimintaan. Edu toki toimii mutta pimeinä nuo polttoaine/lämpö-mittarit. Edellinen omistaja tän takia oli viritellyt tarvikelämpömittarin joka kyl näyttää suht normaalia moottorilämpöä.
Tänään alan ehkä kaivelemaan tuota mittaristoa jos intoa riittäis. Ongelmana kun on se että ajotarvetta on päivittäin eikä sit tiedä onks toi operaatio tuntien vai päivien hommaa...
Tänään alan ehkä kaivelemaan tuota mittaristoa jos intoa riittäis. Ongelmana kun on se että ajotarvetta on päivittäin eikä sit tiedä onks toi operaatio tuntien vai päivien hommaa...
Re: Jäähdyttimen tuuletin
Tuntien, eikä oo sinänsä pakko tehdä kerralla, tärkeintä on että mittaristo on piuhoissaan kiinni ajaessa. Kaiutinritilät irti, kojetaulun kansi irti, mittaristo ylös varoen pudottamasta alatassuissa olevia kumijuttuja.
Pari huomiota kuitenkin:
-Akku kannattaa irroittaa ennen mittariston irroitusta ja laittaa takaisin vasta, kun mittariston liittimet on kunnolla kiinni. Muuten ilmapallovalo herkästi syttyy ja jää palamaan, tarttee testerin kuittaamiseen.
-Kun kojetaulun kansi on irti, niin jos ruuvit on jollain radiopaikalla olevassa kotelossa, ei kannata buustata moottoritielle turbo punaisena. Niiden keräily ympäri autoa ei ole erityisen hauskaa.
Pari huomiota kuitenkin:
-Akku kannattaa irroittaa ennen mittariston irroitusta ja laittaa takaisin vasta, kun mittariston liittimet on kunnolla kiinni. Muuten ilmapallovalo herkästi syttyy ja jää palamaan, tarttee testerin kuittaamiseen.
-Kun kojetaulun kansi on irti, niin jos ruuvit on jollain radiopaikalla olevassa kotelossa, ei kannata buustata moottoritielle turbo punaisena. Niiden keräily ympäri autoa ei ole erityisen hauskaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla