Minulla oli nuo aivan samat vaivat muinoin. Tarkistin ensin kickdown vaijerin säädön, ei auttanut. Sitten vaihdoin uudet öljyt laatikkoon, auttoi hieman. Sitten vaihdoin samalla kertaa "matolaatikon" jouset ja moottorin tukikumit, ja auto oli kuin uusi. Ei enää nykimisiä ja meno on tasaista ja mukavaa tilanteessa kuin tilanteessa. On upeaa olla saabisti
Eli jousi kauppaan lähtemistä suosittelen
Ja tämän vaihdoin lisäksi.
Article : Jousi etu
PartNo : 4281804
Usage : B234TURBO
Gear box 143961--
Order Quantity : 1
Vaihto muuttui pehmeäksi ( siis ei vaihda terävästi, niinkuin vaihtoi ennen
operaatiota ) kickdown vaijeria liikuttamalla saa tuon vaihtamisen
teräväksi jos haluaa...
Mitä isompi väli on vaijerinpään ja lenkin välillä, niin sitä terävämpi on
vaihtaminen.
Ja mitä pienempi väli on sitä pehmeämpi töytäisy tulee vaihtohetkellä.
En tiedä sitten jos laatikko olisi aivan uusi ja virheetön, niin huomaako
silloin kun auto pykältää isommalle/pienemmälle..?
Kommentteja "tomaatti" miehet halutaan...?
Miten ne teidän autonne vaihtotapahtumat mielestänne sujuu..?
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Pe Huhti 01, 2005 06:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saman remontin yhteydessä huomasin IMMun johtosarjan sulaneen joskus
kiinni automaattilootan kanteen, voiko se käydä noin kuumana..?
Ja jos se IMMun johto olisikin palanut kiinni siihen lootan kupeeseen
oikein kunnolla ( taas olisi etsitty vikaa koirien ja kissojen kanssa )
9000CD23T kirjoitti:No niin tämä letku siis vaikuttaa aivan ilmeisesti tuohon vaihto
tilanteeseen...( nykäys )
Kun tonnari tekee seuraavaa...
Kylmänä vaihtaa pirskatin nätisti ylös ja alas päin..
Kun moottori tai keli on lämmennyt niin vaihdot muuttuvat teräviksi..!!
Oliskohan tässä letkussa jotain häikkää..?
Jos letku olisi rikki, huomaisit sen varmasti. Uskon että syynä teräviin vaihtoihin on kickdown vaijerin liika kierys, eli voisit kokeilla pari kolme milliä löysätä vaijeria.
9000CD23T kirjoitti:Lähinnä tuo vaihtaminen 60km/h:n nurkilla tuntuu muuttuvan
terävämmäksi ajoi miten tahansa ( kun kelit tai auto on lämmin )
Itsellä myös normaalissa ajossa tuntuu aina 3-4 väliset vaihdot vaimeasti ja näin kuuluukin koska laatikko on mekaaninen ja turbiini lukittuu tai vapautuu tulla välillä.
Itsellä tulee tuo silikoniletru IC:n jälkeen ahtopuolelta laatikon vasemman pyörän puolelle. Korjaaja sanoi että kun toi letku menee rikki, niin sitten paukkuu joten se käsittääkseni liittyy automaatin luistattamiseen/kytkimeen että miten se toimii milläkin ahtopaineella...
9000CD23T kirjoitti:Saman remontin yhteydessä huomasin IMMun johtosarjan sulaneen joskus kiinni automaattilootan kanteen, voiko se käydä noin kuumana..?
Minullakin on IMM:n johdon muovipanssari vähän lämpöä saaneen näköinen, syystä tai toisesta. En kyllä osannut epäillä että laatikon kansi voisi olla niin kuuma, pikemminkin mieleen tuli ahtoputki, joka siitä vierestä menee läppäkotelolle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00