Terve taas!
Tässäpä käsitellään noita Saab 9000 automaattivaihteiston eri asentoja taikka sen vaihdekepin / vaihteenvalitsimen eri asentoja.
Minulla ei ole kunnon käyttöohjekirjaa selittämässä mitä ne tarkoittaisivat.
Olen tähän asti käyttänyt P pysäköintiin, D eteenpäin ajamiseen ja R taaksepäin ajamiseen.
Mutta mitä ne muut asennot tarkoittavat. Ja saa toki tehdä selvityksen jossa nuo ovat oikeassa järjestyksessä, kun itellä taitavat olla nyt vähän sekaisin.
Automaattivaihteiston valitsimen asennot - 9000
Re: Automaattivaihteiston valitsimen asennot - 9000
Eikös ne muut ole pakko vaihteita
Ykkönen on vain ykkönen, kakkosella käytössä ykkönen ja kakkonen sekä kolmosella käytössä vaihteet ykkösestä kolmoselle, mutta ei D eli nelonen.
Ja siis D päällä vaihteet käytössä automaattisesti välillä 1-4.
P tosiaan parkki ja R pakki.


Ykkönen on vain ykkönen, kakkosella käytössä ykkönen ja kakkonen sekä kolmosella käytössä vaihteet ykkösestä kolmoselle, mutta ei D eli nelonen.
Ja siis D päällä vaihteet käytössä automaattisesti välillä 1-4.
P tosiaan parkki ja R pakki.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Automaattivaihteiston valitsimen asennot - 9000
Ja sanotaan nyt vielä, että N siinä välissä on vapaa, niin on käyty läpi koko P-R-N-D-3-2-1 -rumba. Silloin ei ole veto päällä eikä parkkisalpa aktivoituna.
Käytännön arkiajossa P, R ja D on ne mitä tarvitaan. Niillä saa parkattua, peruutettua ja ajettua eteenpäin.
Käytännön arkiajossa P, R ja D on ne mitä tarvitaan. Niillä saa parkattua, peruutettua ja ajettua eteenpäin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla