Automaattivaihteiston valitsimen asennot - 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Automaattivaihteiston valitsimen asennot - 9000

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Tässäpä käsitellään noita Saab 9000 automaattivaihteiston eri asentoja taikka sen vaihdekepin / vaihteenvalitsimen eri asentoja.

Minulla ei ole kunnon käyttöohjekirjaa selittämässä mitä ne tarkoittaisivat.

Olen tähän asti käyttänyt P pysäköintiin, D eteenpäin ajamiseen ja R taaksepäin ajamiseen.

Mutta mitä ne muut asennot tarkoittavat. Ja saa toki tehdä selvityksen jossa nuo ovat oikeassa järjestyksessä, kun itellä taitavat olla nyt vähän sekaisin.
SAAB
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Automaattivaihteiston valitsimen asennot - 9000

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Eikös ne muut ole pakko vaihteita :?: :?

Ykkönen on vain ykkönen, kakkosella käytössä ykkönen ja kakkonen sekä kolmosella käytössä vaihteet ykkösestä kolmoselle, mutta ei D eli nelonen.

Ja siis D päällä vaihteet käytössä automaattisesti välillä 1-4.

P tosiaan parkki ja R pakki.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
aero
-
Viestit: 9115
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Automaattivaihteiston valitsimen asennot - 9000

Viesti Kirjoittaja aero »

Ja sanotaan nyt vielä, että N siinä välissä on vapaa, niin on käyty läpi koko P-R-N-D-3-2-1 -rumba. Silloin ei ole veto päällä eikä parkkisalpa aktivoituna.

Käytännön arkiajossa P, R ja D on ne mitä tarvitaan. Niillä saa parkattua, peruutettua ja ajettua eteenpäin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin