Pelastakaa tonnareita!
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Re: Pelastakaa tonnareita!
Menee idea huutokaupoista kun lähtöhinta
Onks tuo vapariiin kaikenlisäksi
Onks tuo vapariiin kaikenlisäksi
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
045-2698659
Hieno, vähän ajettu 2.3-litrainen 150-heppainen vapari. Ei ole montaa tuollaista jäljellä. Harmi, että on manuaali.Baas900 kirjoitti: ↑Pe Maalis 14, 2025 13:15https://huutokaupat.com/kohde/5324651/saab-9000-1994
Klubilaisen ex, ja vähän ajettu.
Tuollaisen yksilön kohdalla lähtöhinta on ainoa järkevä tapa huutokaupata, kun ei ole kyse puoli miljoonaa ajetusta rauskusta, jossa joka toinen paikka repsottaa ja josta vain halutaan eroon. Jos ei huutokaupan kautta mene, niin saapahan kiinnostuneissa piireissä sen aikana sen verran näkyvyyttä, että mennee sitten muutenkin. Kymppi tuohon päälle ja auto on sinun. Huomattavasti parempi tuo lähtöhinta, kuin esim. hintavaraus tai hyväksyy/hylkää. Myyjä on arvottanut auton vähintään kolmen tonnin arvoiseksi ja sittenpä näkee, onko markkina samaa mieltä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Honda Accord 2.4 AT Executive -08, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Tuo on ollut tosi kauan nettiautossa myynnissä 5950 pyynnillä. Kannattaa varautua siihen että jos tuohon menee ensimmäisen tarjouksen tekemään, joku myyjän lähipiiristä alkaa vedättää hintaa ylöspäin. Jos "oma porukka" tekee korkeimman tarjouksen niin palannee takaisin nettiautoon.
Ei nuo kolmesta tonnista alkavat huutokaupat jaksa ihmisiä kiinnostaa. Nollasta sen pitää lähteä niin sillä se markkinahinta löytyy.
missä näistä epämääräisissä huutokaupoissa voi olla varma että jos joku sukulainen nostaa hintaa niin mistä tarkastat että se sitten myydään sille eikä esim peruta kauppoja
meinaan jos hinta ollut joskus korkea ja nyt jäisi vaikka 3200e
lukeeko säännöissä että vielä voi hylätä huudon? vai hylätäänkö aina nuo huudot jos hinta ei miellytä mitä ihmeen huutokauppaa tuo tuollainen on, olisiko palsanmäki rehdimpi huutokauppa
meinaan jos hinta ollut joskus korkea ja nyt jäisi vaikka 3200e
lukeeko säännöissä että vielä voi hylätä huudon? vai hylätäänkö aina nuo huudot jos hinta ei miellytä mitä ihmeen huutokauppaa tuo tuollainen on, olisiko palsanmäki rehdimpi huutokauppa

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Siellä on hyvin selkeät pelisäännöt huutokaupat.comissa. Ne voi sieltä lukaista, niin ei tarvitse ihmetellä. Olen ostanut tuolta 15 autoa ja myynyt yhden, joka kerran homma on toiminut kuten kuuluukin, eikä ole tarvinnut mitään ylimääräisiä ihmetellä. Itselleen kun pistää selkeäksi sen, mitä on valmis mistäkin tuotteesta maksamaan ja jos sillä saa, kaikki muu ympärillä on vaan pelkkää huminaa eikä sillä ole mitään merkitystä. Ja jos ei, niin uutta matoa koukkuun. Autoja on maailma täynnä.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Honda Accord 2.4 AT Executive -08, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Johan noutomaksuihinkin siis mennyt jo oiva summa 

saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
Jaa tuo toimiikin joskus. Itse olen viisi voittavaa huutoa tehnyt, mutta yhtään autoa en ole saanut. Kahdessa ollut "myydään korkeimman tarjouksen tehneelle".IC1970 kirjoitti: ↑Pe Maalis 14, 2025 20:47Siellä on hyvin selkeät pelisäännöt huutokaupat.comissa. Ne voi sieltä lukaista, niin ei tarvitse ihmetellä. Olen ostanut tuolta 15 autoa ja myynyt yhden, joka kerran homma on toiminut kuten kuuluukin, eikä ole tarvinnut mitään ylimääräisiä ihmetellä. Itselleen kun pistää selkeäksi sen, mitä on valmis mistäkin tuotteesta maksamaan ja jos sillä saa, kaikki muu ympärillä on vaan pelkkää huminaa eikä sillä ole mitään merkitystä. Ja jos ei, niin uutta matoa koukkuun. Autoja on maailma täynnä.

Mutta tonnareissa on kyllä hinnat nousussa. Muutama vuosi sitten sai yllättävän hyviä yksilöitä 500-1000€. Niitä samoja myydään nyt 1500-3000€. Ruotsissa tuntuu hinnat nousseen vielä enemmän.
Että kyllä näitä pelastaa kannattaa.
no eikun tutkailemaan myydään saab palstaa ja tekemään löytöjä pikkurahalla 
edittiä:
Itse olen viisi voittavaa huutoa tehnyt, mutta yhtään autoa en ole saanut. Kahdessa ollut "myydään korkeimman tarjouksen tehneelle".
mitäs säännöt tuohon sanoisi jos ei kerran tehdä kuten on luvattu?

edittiä:
Itse olen viisi voittavaa huutoa tehnyt, mutta yhtään autoa en ole saanut. Kahdessa ollut "myydään korkeimman tarjouksen tehneelle".
mitäs säännöt tuohon sanoisi jos ei kerran tehdä kuten on luvattu?

-
- "Viggen"
Minä pidän taukoa saabismista.mestari kirjoitti: ↑La Maalis 15, 2025 09:08no eikun tutkailemaan myydään saab palstaa ja tekemään löytöjä pikkurahalla
edittiä:
mitäs säännöt tuohon sanoisi jos ei kerran tehdä kuten on luvattu?![]()

Kai sieltä säännöistä löytyy joku kiemura millä nimenomaan autoliikkeitä suojellaan huonoilta tarjouksilta. Täyttä paskaa moinen huutokauppa toki on.
Luonnollisesti olen laskenut sen noutomaksun ym. siihen rahaan, minkä olen valmis maksamaan. Niinkuin aina, vain se mitä jää viivan alle merkkaa.
Aika jännä, jos ei ole jäänyt käsiin autoa, jonka huudon voittaa ja "myydään eniten tarjoavalle". Minulle on jäänyt kaikki, sieltä kun yksinkertaisesti tulee minuutin sisään lasku, jonka maksamalla status muuttuu "myyty"-tilaan ja maksun jälkeen tulee nouto-ohjeet ja yhteystiedot.
Nykyäänhän tuohon on lisätty jonkin verran nyansseja, jos esim. hintavaraus ei ylity voivat myyjä ja korkeimman tarjouksen tehnyt pitää hintaneuvottelun ja pistää hinnan kohdilleen keskenään, samaten jos huudon voittanut on "hupihuutaja" ja jättää huudon lunastamatta, tarjotaan autoa toiseksi tulleelle. Pyrkimys kai kuitenkin loppuviimein on tehdä kauppaa ja pikku sanktiot aina tulee jos pitää ottaa uusiksi, ynnä väärinkäytöksistä lukitaan tunnukset.
Mutta, kyllähän tuonne perseilyä mahtuu niin myyjien-kuin ostajien keskuuteen, sitä ei voi välttyä huomaamasta kun alvariinsa seurailee. Itselle on valikoitunut seurantaan pääosin kourallinen toimijoita, joiden toiminta on ollut voittopuolisesti hyvin asiallista.
Kai niitä käydä paikanpäll toteamassa kunto status että myyjän diipadaapat pitää kutinsa ennen sitovaa huutoa
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
Ei kauhean himoittu ollu tuo vaparitonnari näköjään
#1171 klubin jäsen
045-2698659
045-2698659
Ei ollut, se on nyt uudestaan myynnissä, -100 euroa eli 2900 euron lähtöhinnalla. Siinä meni toinen tonnari, valkoinen ja hiukkasen käytetympi https://huutokaupat.com/kohde/5327807/saab-9000-1992 kuluineen 1045 euroa. Vapari tuokin. Minusta tonni tuollaisesta loppuunpoljetusta raaskusta on aikas paljon ja toisaalta kolme tuosta toisesta ei, mutta onneksi mielipiteitä on niin monta kuin ihmisiä. Mutta esimerkkinä hyvä, että nollapyynnillä eniten tarjoavalle, niin tekevät kyllä kauppansa, tuolla toisella tavalla eivät välttämättä.
Ja mestarille siihen yläpuolelle, juuri näin, suurimman osan huutokauppa-autoistani olen käynyt normaalisti tsekkaamassa ja koeajamassa, paljon helpompi määritellä hintakatto itselleen kun tietää, mitä on odotettavissa ja kustannusarvio laadittu koeajon perusteella esim. leimaa ajatellen. Siltikin tulee yllätyksiä toisinaan, mutta käytetty mekaaninen laite niin sille ei voi mitään.
Ja mestarille siihen yläpuolelle, juuri näin, suurimman osan huutokauppa-autoistani olen käynyt normaalisti tsekkaamassa ja koeajamassa, paljon helpompi määritellä hintakatto itselleen kun tietää, mitä on odotettavissa ja kustannusarvio laadittu koeajon perusteella esim. leimaa ajatellen. Siltikin tulee yllätyksiä toisinaan, mutta käytetty mekaaninen laite niin sille ei voi mitään.
olipa siisti valkoinen tonttu ja mielestäni aika sopivaan hintaan vuosiksi autoa kunhan stekkaa heti paljon puhut paikat ja huoltaa ne pois alta