ongelmia automaattilootassa
ongelmia automaattilootassa
Terve taas kaikille
Rupes tänään toi faijan laatikko kiukutteleen juuri 300tkm kynnyksellä
Eli vika syntyi kesken ajon ja oma diaknoosini olis että vaihtaa liian aikasin vaihteet päälle Kun kepistä ajelee haluamillaan vaihteilla ei mitään ongelmia, mutta kun lykkää D:n päälle ni johan ilmaantuu
Alaspäin tuntus vaihtavan moitteettomasti (ei ainakaan mitään isompaa ongelmaa) Mutta liikkeelle lähdön jälkeen kakkosen kytkeydyttä rupee kuuluun/tuntuun "kauhee" värinä/korina moottori tilasta, ihan kun koittas ajaa liian pienellä vaihteella ja sama on kolmosen ja nelosen kytkeytymisessä. Vähän reippaamalla kaasun käytöllä ilmiö melkein hukkui.....
Ite epäilin näitä vaihtajan jousia vai mitä ne nyt oli Saako muualta ku saabilta ja mitä maksaa. Saabin huoltoon kun on matkaa reipas 90 km vielä vuoden vaihteen jälkeen onneks paranee tilanne
Öljyt ja suodatin vaihdettuu lootaan noin 35 tkm sitten eli nekin menee nyt samalla vaihtoon.....
Rupes tänään toi faijan laatikko kiukutteleen juuri 300tkm kynnyksellä
Eli vika syntyi kesken ajon ja oma diaknoosini olis että vaihtaa liian aikasin vaihteet päälle Kun kepistä ajelee haluamillaan vaihteilla ei mitään ongelmia, mutta kun lykkää D:n päälle ni johan ilmaantuu
Alaspäin tuntus vaihtavan moitteettomasti (ei ainakaan mitään isompaa ongelmaa) Mutta liikkeelle lähdön jälkeen kakkosen kytkeydyttä rupee kuuluun/tuntuun "kauhee" värinä/korina moottori tilasta, ihan kun koittas ajaa liian pienellä vaihteella ja sama on kolmosen ja nelosen kytkeytymisessä. Vähän reippaamalla kaasun käytöllä ilmiö melkein hukkui.....
Ite epäilin näitä vaihtajan jousia vai mitä ne nyt oli Saako muualta ku saabilta ja mitä maksaa. Saabin huoltoon kun on matkaa reipas 90 km vielä vuoden vaihteen jälkeen onneks paranee tilanne
Öljyt ja suodatin vaihdettuu lootaan noin 35 tkm sitten eli nekin menee nyt samalla vaihtoon.....
Re: ongelmia automaattilootassa
Kipe_9000 kirjoitti: Ite epäilin näitä vaihtajan jousia vai mitä ne nyt oli Saako muualta ku saabilta ja mitä maksaa. Saabin huoltoon kun on matkaa reipas 90 km vielä vuoden vaihteen jälkeen onneks paranee tilanne
Öljyt ja suodatin vaihdettuu lootaan noin 35 tkm sitten eli nekin menee nyt samalla vaihtoon.....
Jouset maksaa noin 30e saabilla (2kpl). Mitäs Öljyä oot käyttäny?
--Jouni
Re: ongelmia automaattilootassa
Mulla on vähän samaa vikaa omassa. Normaaliajossa kolmonen hiukan ääntää siten, kun hidastaa vauhtia ja painaa uudelleen kaasua, niin kuuluu pieni kohina ennenkuin laatikko vaihtaa kakkoselle.Kipe_9000 kirjoitti:Terve taas kaikille
...kolmosen ja nelosen kytkeytymisessä. Vähän reippaamalla kaasun käytöllä ilmiö melkein hukkui.....
Tota öljyä en kyllä muista, mutta vaihdettiin silloisessa saabin huollossa joka oli forssassa eivätkä tietysti merkinneet mihkään
Luulis et olis käyttänyt kunnon öljyjä, mut en kyllä sihen luottas sillä oli muita huonoja kokemuksia paikasta mm satkuun vaihdettiin italialaisia palloja jotka keski vajaan vuoden
Mikä öljy sinne muuten taas kuulu/on paras , jos sais jostain vaikka kymmenen litran pytyn kun täytyy kuitenkin omaankin vaihtaa vielä kesällä
Luulis et olis käyttänyt kunnon öljyjä, mut en kyllä sihen luottas sillä oli muita huonoja kokemuksia paikasta mm satkuun vaihdettiin italialaisia palloja jotka keski vajaan vuoden
Mikä öljy sinne muuten taas kuulu/on paras , jos sais jostain vaikka kymmenen litran pytyn kun täytyy kuitenkin omaankin vaihtaa vielä kesällä
Se miksi kirjoitin että tuntui tykkäävän johtuu siitä, että edellisessä öljynvaihdossa ~20tkm (kaupunkipainoitteista ajoa) aiemmin laatikkoon taisi päätyä Nesteen ATF:ää, todennäköisesti X, vaikka S olisi sopinut paremmin. Mobilien laittamisen jälkeen laatikon toiminta parani. Vaihdot menevät huomaamattomammin. Aion vielä toiseen kertaan vaihtaa satsin Mobil 220:aa ennen kuin 10tkm tulee näillä öljyillä täyteen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Muisteltiin tossa kovasti että sinne olis sillon pistetty kyllä juuri mobilin öljyä mutta kummatkaan ei kyllä sata varmoja olla. No täytyy öljyt vaihtaa ja samalla tarkistaa noi jouset ettei ainakaan poikki.
Kun ihan tuntuu ettei mitään hajua laatikolla oikeesta vaihtokohdasta, nelonenkin helähtää jotain 30 km/h liian aikasin päälle
Löytyyks tota mobilia muutaku litran purkeissa liikkeestä Ärsyttävää, kun nyt luulis pystyvän vähän isommissakin erissä ostavan
Kiitos kaikille tähän mennessä avustaneille
Kun ihan tuntuu ettei mitään hajua laatikolla oikeesta vaihtokohdasta, nelonenkin helähtää jotain 30 km/h liian aikasin päälle
Löytyyks tota mobilia muutaku litran purkeissa liikkeestä Ärsyttävää, kun nyt luulis pystyvän vähän isommissakin erissä ostavan
Kiitos kaikille tähän mennessä avustaneille
Heissulivei.
Niin, en tiedä kuinka paljon saan käyttää tätä foorumia tiedottamiseen kaupallisesti... (Hävytön, tai ei, niin probleema on olemassa ja tiedän kuinka se lähtee)
-Arvelen, että ongelman poistohyöty on tärkeämpi, kun mainoksen iljetys?
Korjailen eurovehkeiden automaattivaihteistoja leipäni eteen ja voin ihan suoraan vakuuttaa, että unohda jouset tuon vian kanssa. Ongelma on mekaanishydraulinen.
Tietysti koska moisia ongelmia poistan leipäni eteen tarkoittaa sitä, että tuoppas peli meille "valtuutettuun" ongelmanpoistoon.
Operaatio kestää n. päivän, laatikkoa ei tarvitse irrottaa, jossei ole myös luistovikaa, tai sivuääniä.
Referenssinä voin mainita, että esim. poliisin omilla varikoilla, joissa on kokeneita ammattimiehiä ei ko. vikaa (ja muutamaa muutakin) saada pois, mutta meidän salaseura fiksaa sen vian, myös heille.
Kustannustaso on yleensä n.300€
-Koska vika on ns. haamuongelma, eikä onnistu kokeneeltakaan automekaanikolta, niin...
*Jos on missä tahansa eurovehkeessä automaattiongelmia, soita.
Kaikki ZF vaihteistot, osia on, kaikki VW vaihteistot, osia on, MB, -myös Vito, BMW, Renault, Audi, kaikki mallit ja vuosimallit. Kohtuullisesti myös kokonaisia vaihtoaskeja, muttei tietenkään kaikkiin.
Saab 9000 meillä on kaksi purkuvaihteistoa varaosiksi. Samaten uusia osia, tiivisteitä säätösarjoja ym. kampetta, mikäli haluat vaikuttaa vaihtojen laatuun, kierroslukuun, jne.
-Korjaamme Suomessa turbiinit, joten vältyt purkusaastan käytöltä, eikä sinua riistetä hengiltä uudesta.
0400-742472
-Arvelen, että ongelman poistohyöty on tärkeämpi, kun mainoksen iljetys?
Korjailen eurovehkeiden automaattivaihteistoja leipäni eteen ja voin ihan suoraan vakuuttaa, että unohda jouset tuon vian kanssa. Ongelma on mekaanishydraulinen.
Tietysti koska moisia ongelmia poistan leipäni eteen tarkoittaa sitä, että tuoppas peli meille "valtuutettuun" ongelmanpoistoon.
Operaatio kestää n. päivän, laatikkoa ei tarvitse irrottaa, jossei ole myös luistovikaa, tai sivuääniä.
Referenssinä voin mainita, että esim. poliisin omilla varikoilla, joissa on kokeneita ammattimiehiä ei ko. vikaa (ja muutamaa muutakin) saada pois, mutta meidän salaseura fiksaa sen vian, myös heille.
Kustannustaso on yleensä n.300€
-Koska vika on ns. haamuongelma, eikä onnistu kokeneeltakaan automekaanikolta, niin...
*Jos on missä tahansa eurovehkeessä automaattiongelmia, soita.
Kaikki ZF vaihteistot, osia on, kaikki VW vaihteistot, osia on, MB, -myös Vito, BMW, Renault, Audi, kaikki mallit ja vuosimallit. Kohtuullisesti myös kokonaisia vaihtoaskeja, muttei tietenkään kaikkiin.
Saab 9000 meillä on kaksi purkuvaihteistoa varaosiksi. Samaten uusia osia, tiivisteitä säätösarjoja ym. kampetta, mikäli haluat vaikuttaa vaihtojen laatuun, kierroslukuun, jne.
-Korjaamme Suomessa turbiinit, joten vältyt purkusaastan käytöltä, eikä sinua riistetä hengiltä uudesta.
0400-742472
Kiitos kaikille vaivautuneille!!!
Mutta auto tuli kuntoon maanantaina ja on hyvin toiminut nyt pari päivää
Ja erityis kiitos turbolook:lle, sillä olisin muuten asiakkaasesi tullut, jos vika ei olisi viikonlopun aikana löytynyt Juuri tämmöistä ammattilaisten yhteystietoja tarvitsin ja ei näitä automaattilootien korjaajia tunnu kyllä ihan joka kylässä olevan Muuten missäs päin Suomea vaikutat, sillä itelläkin on automaatti......ihan tulevaisuutta ajatellen
Itse autoon, sain perjantaina vinkin, että vika olisi juuri välivaihteen säätimessä ja sieltähän se löytyi yksi tiiviste rengas kahdessa osassa. Laitoin tilalle tavallisen o-renkaan (alkup. nelion muotoinen) eli voi olla että tuokaan ei kestä kauaa.
Sen verran vielä että mikä nyt olisi se paras öljy laatikkoon Kun paikallinen AD liikkeen listassa on tonnarin laatikkoon mobil:lta ATF 220 ja ATF premium. Otin jälkimmäistä, joka hiukan kalliimpaa, mutta myyjä sanoi, että 220 kitka lisääntyy lämmitessään ja tässä kitka vähenee....Sen näkee sit kuinka toimii pitemmän päälle. Olis vaan kiva tietää, kun keväällä täytyy omaan vaihtaa ja ajattelin tilata ton 20 litran pytyn tallin nurkkaan.
Hyvää joulua kaikille
Mutta auto tuli kuntoon maanantaina ja on hyvin toiminut nyt pari päivää
Ja erityis kiitos turbolook:lle, sillä olisin muuten asiakkaasesi tullut, jos vika ei olisi viikonlopun aikana löytynyt Juuri tämmöistä ammattilaisten yhteystietoja tarvitsin ja ei näitä automaattilootien korjaajia tunnu kyllä ihan joka kylässä olevan Muuten missäs päin Suomea vaikutat, sillä itelläkin on automaatti......ihan tulevaisuutta ajatellen
Itse autoon, sain perjantaina vinkin, että vika olisi juuri välivaihteen säätimessä ja sieltähän se löytyi yksi tiiviste rengas kahdessa osassa. Laitoin tilalle tavallisen o-renkaan (alkup. nelion muotoinen) eli voi olla että tuokaan ei kestä kauaa.
Sen verran vielä että mikä nyt olisi se paras öljy laatikkoon Kun paikallinen AD liikkeen listassa on tonnarin laatikkoon mobil:lta ATF 220 ja ATF premium. Otin jälkimmäistä, joka hiukan kalliimpaa, mutta myyjä sanoi, että 220 kitka lisääntyy lämmitessään ja tässä kitka vähenee....Sen näkee sit kuinka toimii pitemmän päälle. Olis vaan kiva tietää, kun keväällä täytyy omaan vaihtaa ja ajattelin tilata ton 20 litran pytyn tallin nurkkaan.
Hyvää joulua kaikille
XX
Wau, tuosta pääsi vähällä. Ei juurikaan vielä tetsausta. No hyvä, että helepotti.
Jep tässä Hyvinkään maastossa vaikutan. Tervetuloa vaan, jos alkaa pelit pelleilemään. Uusia levyjä, stefoja, turbiineja ja käytettyjä varaosia purettuna valmiiksi.
Öljyistä vielä senverran, että varsin harva öljypulju tekee itte automaattiöljyt. Useimmille tavara tulee bulkkina persianlahdeltapäin.
-Pikkasen makuasia on niiden plaatu, paitsi uudempiin autoihin, joissa käytetään peräöljylle sukuista synteettistä.
Jep tässä Hyvinkään maastossa vaikutan. Tervetuloa vaan, jos alkaa pelit pelleilemään. Uusia levyjä, stefoja, turbiineja ja käytettyjä varaosia purettuna valmiiksi.
Öljyistä vielä senverran, että varsin harva öljypulju tekee itte automaattiöljyt. Useimmille tavara tulee bulkkina persianlahdeltapäin.
-Pikkasen makuasia on niiden plaatu, paitsi uudempiin autoihin, joissa käytetään peräöljylle sukuista synteettistä.