Öljyt pihalle
Öljyt pihalle
Missä vika???!?! Käynnistin auton niin ruikkas öljyt pihalle öljysuodattimen välistä ja sitten pikkasen jakopään puolelta jostakin.Onko joku tukossa jossakin??? APUVA!! ja pakkastakaan ei ole kuin -27 astetta!
Menee mutun puolelle (enkä jaksa tarkastaa tai omastani katsella)... aloita etsintä siitä muovisesta kulmakappaleesta joka on venttiilikopan takareunassa repsikanpuolella.
Onhan tietysti semmonenkin häviävän pieni mahdollisuus että kun öljyn viskositeetti on korkea niin suodattimen painehäviö on niin suuri että ruiskaukset aiheutuivat siitä. Enpä ole koskaan kuullut saati nähnyt autossa niin tapahtuvan, muualla kylläkin. Suodattimen ohivirtausventtiilin pitäisi pelastaa tilanne...
Toisaalta ei huohottimen tukkoisuudenkaan pitäisi öljyn paineita nostaa niin että suodattimen tiiviste pettää...
Ruiskaus jakopäässä oli luultavasti sitä että jakopään stefa sanoi morjens... se taas viittaa huohottimeen... kannattaa katsella kytkinkopankin suuntaan koska takapään stefakin on voinut sanoa sopimuksensa irti. Jakopään stefa on helppo vaihtaa, mutta takapään stefan vaihto on yhtä lähellä maanpäällistä helvettiä kuin Ikean kassajono.
Talboteissa tuo huohottimen jäätyminen oli talvella joka viikkoista hupia, mutta ranskalainen oli vahingossa suunnitellut mittatikusta varoventtiilin ja stefa sun muilta vaurioilta välttyi ja ainoa harmi oli suihkulähde mittatikun reiästä.
-J-
Onhan tietysti semmonenkin häviävän pieni mahdollisuus että kun öljyn viskositeetti on korkea niin suodattimen painehäviö on niin suuri että ruiskaukset aiheutuivat siitä. Enpä ole koskaan kuullut saati nähnyt autossa niin tapahtuvan, muualla kylläkin. Suodattimen ohivirtausventtiilin pitäisi pelastaa tilanne...
Toisaalta ei huohottimen tukkoisuudenkaan pitäisi öljyn paineita nostaa niin että suodattimen tiiviste pettää...
Ruiskaus jakopäässä oli luultavasti sitä että jakopään stefa sanoi morjens... se taas viittaa huohottimeen... kannattaa katsella kytkinkopankin suuntaan koska takapään stefakin on voinut sanoa sopimuksensa irti. Jakopään stefa on helppo vaihtaa, mutta takapään stefan vaihto on yhtä lähellä maanpäällistä helvettiä kuin Ikean kassajono.
Talboteissa tuo huohottimen jäätyminen oli talvella joka viikkoista hupia, mutta ranskalainen oli vahingossa suunnitellut mittatikusta varoventtiilin ja stefa sun muilta vaurioilta välttyi ja ainoa harmi oli suihkulähde mittatikun reiästä.
-J-
Toisaalta ei huohottimen tukkoisuudenkaan pitäisi öljyn paineita nostaa niin että suodattimen tiiviste pettää...
Voin kokemuksesta sanoa että nostaa paineet tarpeeksi korkealle.
Koska se ei tarvitse edes paljon nousta kun rasvat tulee pihalle.
Tämä on ainakin ollut Saabin tyyppi vika aikoinaan sen takia on 9000:seen rakennettu vesi kierto siihen huohotin putkeen ettei jäätyis.
9000:sen koneita kajahteli aikoinaan aika paljon, koska järjestelmä on suljettu.
En ole varma että lähtikö se vesi kierto kaasuläppäkotelolta
Voin kokemuksesta sanoa että nostaa paineet tarpeeksi korkealle.
Koska se ei tarvitse edes paljon nousta kun rasvat tulee pihalle.
Tämä on ainakin ollut Saabin tyyppi vika aikoinaan sen takia on 9000:seen rakennettu vesi kierto siihen huohotin putkeen ettei jäätyis.
9000:sen koneita kajahteli aikoinaan aika paljon, koska järjestelmä on suljettu.
En ole varma että lähtikö se vesi kierto kaasuläppäkotelolta
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.