9000cst kirjoitti:.... Ainoastaan 85-89vm tonnareissa on ollut 175 ja 165hv vakiona rippuen oliko kattia vai ei. Nämä oli 2.0T Turboja.
Paitsi että ekoissa kateissa teho oli 160 hv.
89--> 165 hv
http://hem.passagen.se/s9000/9000fakta.htm
9000cst kirjoitti:.... Ainoastaan 85-89vm tonnareissa on ollut 175 ja 165hv vakiona rippuen oliko kattia vai ei. Nämä oli 2.0T Turboja.
Outoa, tuonhan pitäisi, totanoinniinkuinperiaatteessa, tarkoittaa sitä, että 110kW-mallissa on jopa enemmän ahtopotentiaalia alhaisempien puristusten takia - oisko mahdollista, että kyseessä on painovirhe?Käyttöohjekirjan mukaan 136kW mallissa puristussuhde olisi 9,2:1 kun taas 110kW mallissa se olisi 8,8:1
Ruottin puolelta löytynee Matsilta sellainen purkki. Ja lisäpotkua tarvittaessa toivomusten ja autosi kokoonpanon mukaan. Uudelleen ohjelmoidut boksit olivat luokkaa 3500SEK vaihtoboksilla ja 5000 SEK ilman vaihtoboksia ja laatu; maptun +.mjpelkon kirjoitti:Moi-moi,
Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja selvennyksistä.
Mistäköhän saisi tuon 136kw:sen tonnarin ohjausyksikön? Vanhaa ei ilmeisesti pysty uudelleen ohjelmoimaan.
-Marko-
-On.mjpelkon kirjoitti: -Onkohan 2.0T 136kw versiossa vakiona ahtopainemittaria?
-Jos tekee muutoksen 110kw->136kw, niin tarviikos tuossa ahtopainemittaria eli onko riskaapelia ajella muutoksen jälkeen ilman ahtopainemittaria?
-onkohan 2.oT (136kw):ssa käytetty moottorinohjausyksikkönä sellaista yksikköä, joka olisi ollut vakiona myös jossakin toisessa saabissa? Ajattelin vaan että tuo helpottaisi ohjausyksikön metsästämistä... :=)
-moottori lienee sama 2.0t (110kw) ja 2.0T (136kw) versioissa?
Mimmi kirjoitti:Kurko: Miten on mahdollista saada 0,8...0,9bar paineet ILMAN mankkuvenaa?
136kW on 185hv ja silloin pellin alta löytyy mankkuvena.
Siltähän se alkaa vaikuttaa siis joku hiton extra jousi tosta painekellosta on tippunut maantielle (vaan ei jälkiä näy sellaisesta) tai sit joku on keksinyt jotain elämää suurempaaMimmi kirjoitti:Turbon hukkis on ruvennut taas toimimaan![]()
Minulta saat perinteisen mittarin (ja letkun) tarkistuksia varten. Imusarjassahan on tulpattu liitin tälläistä varten.
Hih, MinniKurko kirjoitti: Siltähän se alkaa vaikuttaa siis joku hiton extra jousi tosta painekellosta on tippunut maantielle (vaan ei jälkiä näy sellaisesta) tai sit joku on keksinyt jotain elämää suurempaa.
Pistin muuten Minni sulle ihan S postiakin tästä ko. asiasta toivottavasti ei pidetä pahana.![]()
Ja niitä auton mukanatulleita lappuja on muutama kansiollinen.
Älä ng900aerong900aero kirjoitti:Hih, MinniKurko kirjoitti: Siltähän se alkaa vaikuttaa siis joku hiton extra jousi tosta painekellosta on tippunut maantielle (vaan ei jälkiä näy sellaisesta) tai sit joku on keksinyt jotain elämää suurempaa.
Pistin muuten Minni sulle ihan S postiakin tästä ko. asiasta toivottavasti ei pidetä pahana.![]()
Ja niitä auton mukanatulleita lappuja on muutama kansiollinen.![]()
Tuotanoin, siis minkälainen ekstrajousi siellä pitäisi olla, en ole vastaaviin ainakaan itse törmännytOnko hukkaportti siis juntturissa, liikkuuko kunnolla kun tanko on irti? Entäs jos kokeilet kötystää portin kiinni niin kulkeeko?
Onhan noita letkuja kulkineessa jonkin verran ja taitaapi olla tuossa rintapellissä tuon alipainepumpun kytkimen ja map anturin vieressä tuollainen kiva kuusioruuvi letkujen ja johtojen päässä. Mitähän tuostakin oikein tapahtuu kun hiukan vääntää tiukemmalle.ng900aero kirjoitti:Onko siellä jokin bleed-valve tms viritelmä vai millä nuo ahdot on modifioitaessa laitettu vastaamaan about äyspainetta jos tanko on säädetty peruspaineille eikä mankkuvenaa ole?