Hieman taustaa. Nostajat (tai jotkin) naputtelivat kylmänä selvästi, samoin kylmäkäynnistyksien jälkeen oli havaittavissa lähes aina nykimistä ja kulku kuin opelissa ikään (=tehot hukassa). Lämpimänä toimi yleensä moitteetta, mutta välillä "epäröi" kun tarjosi tohvelia ja harvakseltaan jäi myös peruspaineille. Kolmosen tulppakin on "aina" ollut hieman erivärinen (vaaleampi) muihin tulppiin verrattuna. Autossa on Saabin oma DI/APC lastu (n. +20hv orkkikseen) ja 3" downpipe.
No, ohessa yleiskuva venttileistä:
![Kuva](http://kotisivu.mtv3.fi/stormbacka/Venat.jpg)
Kolmospytyn pakopuoli selkeesti vaalean karstan peitossa. Alla foto kolmospytystä, ja vertailuna ykköspytty (muut samanoloisia ykkösen kanssa).
Kolmonen (männän pää kauttaaltaan karstassa):
![Kuva](http://kotisivu.mtv3.fi/stormbacka/kolmospytty.jpg)
Ykkönen:
![Kuva](http://kotisivu.mtv3.fi/stormbacka/ykkospytty.jpg)
Mitä tuosta nyt itselle tulee mieleen, niin laihalla ollaan käyty aika selvästi (vai olenko väärässä??). Eli pistää epäilyttämään kolmospytyn ruiskusuutinta, tai sitten on hydrauliset nostajat kolmospytyn venttiileissä tullut tiensä päähän. Ajattelin käyttää suuttimet testissä ja puhdistuksessa, mutta onko arvon asiantuntijoilla jotain kommentteja/tietoa siitä, mikä vetää sylinterin/venttiilit tuohon kuntoon?