Automaatti ilmastointi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Snake
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 22:08
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Automaatti ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Snake »

Kun, laitan lämpötilansäätimen LO asentoon ( auto lämpimässä autotallissa + 18 ) kompura lähtee päälle ihan normaalisti, mutta sammuu n. 10 sekunnin jälkeen. Lähtee päälle taas jonkuajan kuluttua sammuu taas n 10 sekunnin käynnin jälkeen. Tätä jatkuu kokoajan. Onko kellään kokemuksia vastaavasta toiminnasta.

Kylmää ei tule riittävästi. Tänään mittasin sisälle tulevan ilman lämpötilan + 14.2 Minun mielestä ei riittävän alhainen.

Kylmä aineet vaihdettu kolme päivää sitten sekä testattu järjestelmän tiiveys--->OK
Viimeksi muokannut Snake, Ti Huhti 19, 2005 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Oliskohan aineet vähänä?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Minkäs takia sen pitäisi sitten pyöriä koko ajan. Jos kompura pystyy katkokäynnillä pumppaamaan painetta sen verran kuin paisuntaventtiilistä purkautuu, niin eikös se riitä.

Eikö sinulla sitten tule kylmää riittävästi LO-asennossa vai miksi kysyt?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

mullakin on kahdessa autossa automaattinen ilmastointi ja kompura pyörähtää silloin tällöin.ainakin minä pidän sitä normaalina,samoin ilmastointialan kaveri joka täytti järjestelmän.mutta kuinka kylmää teillä puhaltaa :?: itse en oikein tiedä puhaltaako niin kylmää kuin olisi mahdollista :?:
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Automaatti ilmastointi

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Snake kirjoitti:Kun, laitan lämpötilansäätimen LO asentoon ( auto lämpimässä autotallissa + 18 ) kompura lähtee päälle ihan normaalisti, mutta sammuu n. 10 sekunnin jälkeen. Lähtee päälle taas jonkuajan kuluttua sammuu taas n 10 sekunnin käynnin jälkeen. Tätä jatkuu kokoajan. Onko kellään kokemuksia vastaavasta toiminnasta.

Kylmää ei tule riittävästi. Tänään mittasin sisälle tulevan ilman lämpötilan + 14.2 Minun mielestä ei riittävän alhainen.

Kylmä aineet vaihdettu kolme päivää sitten sekä testattu järjestelmän tiiveys--->OK
Minulla yksi auto teki tuota, kun järjestelmää oli täytetty liikaa. Mitä kuumempi ilma oli, sitä huonommin toimi. 6 asteen lämpötilassa jäähdytti vaikka kuinka paljon. 25 asteen tai yli ei jäähdyttänyt enää juuri ollenkaan.
900C -86
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Koita enshätään kalibrointia, eli paina AUTO ja <=> nappuloita yhtäaikaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kalibrointi ei varmaankaan vaikuta tuohon. LO-asennossa pitäisi tulla viileämpää ilmaa. Samalla kun omaani täytettiin kolme vuotta sitten aineita, korjaamossa oli ihmeteltävänä joku punainen vääränmerkkinen auto, joka teki rempan jälkeen juuri tuollaista. Painemittareista kai kanssa näkyi jotain outoa, mutta kaverit kyllä raapivat toisenkin kerran päätä ennen kuin oivalsivat, että oli täytetty liikaa.

Olikohan Saabin korjaamokäsikirjassa määritelty joku testikin, moottori lämpimäksi, auto tyhjäkäynnille, ACC LO-asentoon, ikkunat, ovet ja suuttimet kojetaulun sivuilla kiinni, ja sitten mitataan keskimmäisestä suuttimesta tuloilman lämpötilaa. Kai sen nyt alle kymmenen astetta pitäisi olla jos ilma auton ulkopuolella on alle +20C. Testi kestänee lähemmäs kymmenen minuuttia, että lämmöt tasoittuvat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Häh

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Miten toi on mahdollista??
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mulla tulee 15min. ajon jälkeen keskisuuttimista LO. asenolla 5,5-5,7C
ilmaa, vaikka ulkona ois +25C. :)
Eikös ton kennon jäätymis-suojankin pitäisi katkoa kompuraa 4-5C lukemissa. :?:
(Mitattu kylläkin tuollaisella ei kalibroidulla sisä/ulkolämpömittarilla). :(
Järjestelmä on kylläkin viimekesänä huollettu. :)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Hmm itelä ei tosiaakaan tule lähellekkään noin kylmää ilmaa joten oliskohan aika käydä täyttämässä nesteet säiliöön uusiksi ? saa puhallus olla täysillä kun on jo 20'C ulkona että autossa vähän ees viilenis
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Häh

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Henna Makkonen kirjoitti:Miten toi on mahdollista??
Niin mikä? Sekö, että ilmastointilaite puhaltaa kylmempää ilmaa kuin ulkoilma? Periaate on ihan sama kuin jääkaapissa :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Automaatti ilmastointi

Viesti Kirjoittaja karg »

Snake kirjoitti:Kun, laitan lämpötilansäätimen LO asentoon ( auto lämpimässä autotallissa + 18 ) kompura lähtee päälle ihan normaalisti, mutta sammuu n. 10 sekunnin jälkeen. Lähtee päälle taas jonkuajan kuluttua sammuu taas n 10 sekunnin käynnin jälkeen. Tätä jatkuu kokoajan. Onko kellään kokemuksia vastaavasta toiminnasta.

Kylmää ei tule riittävästi. Tänään mittasin sisälle tulevan ilman lämpötilan + 14.2 Minun mielestä ei riittävän alhainen.

Kylmä aineet vaihdettu kolme päivää sitten sekä testattu järjestelmän tiiveys--->OK
Meikällä oli tonnarissa vastaava ongelma. Syynä oli se, että Länsiauton asentaja oli ruuvannu alakatteen peltiruuvilla ilmastointiletkuun kiinni ja siitä aiheutui sitten lämpimillä ilmoilla äkkiä ylipaine ja kompura katkoi. Luultavasti kyseessä on myös joku ylipaine, esim. juurikin liiallinen kylmäainemäärä.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ratsastetaan aiheella

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Eli itsellä kanssa kompura käy silloin tällöin, mutta oletan sen olevan normaalia. Ongelmana on flektin jatkuva pyöriminen. Kuivaimessa olevan painekytkimen valvontarele(akun edessä kotelossa) vetää heti, kun laittaa virrat päälle, joka taas ohjaa flektin pyörimään. Muuten ilmastointi toimii kuten pitääkin.

Ilmastointi on tosin juuri jälkiasennettu (ACC2), mutta kaikki kompuran ja flektin toimintaan liittyvät johdotukset olivat valmiina. Itselläni epäilys kohdistuu joko painekytkimeen tai järjestelmän ylitäyttöön.

Onko muilla hajonut painekytkimiä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kuuluuko muilla kompurasta/ siitä kuivaimelle lähtevän letkun lähdöstä pihinää ja porinaa, kun ensin olette olleet ajossa. Eli auto sammuksiin konepelti auki ja kuuntelemaan ja ihmettelemään ilmiötä... kuulostaa kuin aineet suunnilleen kiehuisivat tuossa kohtaa?

Onko kyseessä normaalit äänet / toiminta? ....hyvin pukkaa kylmää kuitenkin ilmastointi kuumalla kelillä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Ahtopaine kirjoitti:Kuuluuko muilla kompurasta/ siitä kuivaimelle lähtevän letkun lähdöstä pihinää ja porinaa, kun ensin olette olleet ajossa. Eli auto sammuksiin konepelti auki ja kuuntelemaan ja ihmettelemään ilmiötä... kuulostaa kuin aineet suunnilleen kiehuisivat tuossa kohtaa?

Onko kyseessä normaalit äänet / toiminta? ....hyvin pukkaa kylmää kuitenkin ilmastointi kuumalla kelillä.
Lisää äänistä.. mulla ilmastointi pitää kuumilla ilmoilla tietyin väliajoin "sihinää", kun sisäilmankierto on päällä.. sellanen n. 3 sekunnin pituinen "psssssss.." joka tulee tuntuisi kuuluvan sieltä kojelaudan keskimmäisten suuttimien kohdalta :o Eli onko kyseessä normaalit äänet? Tuntuu että sen pihinän jälkeen suuttimista tuleva ilma vähän kylmenisi..
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Vastaa Viestiin