Takajousien vaihto
Takajousien vaihto
Nyt olisi aika vaihtaa takajouset, kun alkaa tuo vaunun veto aika. Eli jouset on hankittu. Kysyisinkin mitä kaikkea täytyy purkaa, että jouset saa helposti vaihdettua (9000 CS -96). Kiitos !!!
Muistaakseni hommassa ei tarvituu edes puristimia...
Auto vain niin ylös että akseli roikkuu ääriasennossa alhaalla. Vielä ei taida suosiolla irrota, mutta ainakin sen eteenpäin osoittavan tukivarren kun irrottaa, niin jousen saa jo vaihdettua. Tuossa tilanteessa on jousessa jännitystä niin vähän, ettei tapahdu edes pamahduksia ei tarvitse pelätä sormien/minkään muunkaan ruuminosan puolesta.
Tietysti jos on puristimet, niin ei tarvitse purkaa eikä avata yhtään mitään. Kaiken kaikkiaan tuo takajousien vaihto on tonnarissa ihan mukavimmasta päästä kaikkista jousiurakoista.
Auto vain niin ylös että akseli roikkuu ääriasennossa alhaalla. Vielä ei taida suosiolla irrota, mutta ainakin sen eteenpäin osoittavan tukivarren kun irrottaa, niin jousen saa jo vaihdettua. Tuossa tilanteessa on jousessa jännitystä niin vähän, ettei tapahdu edes pamahduksia ei tarvitse pelätä sormien/minkään muunkaan ruuminosan puolesta.
Tietysti jos on puristimet, niin ei tarvitse purkaa eikä avata yhtään mitään. Kaiken kaikkiaan tuo takajousien vaihto on tonnarissa ihan mukavimmasta päästä kaikkista jousiurakoista.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Joo, helppo homma tosiaan, ku avaa pitkittäistuen takapään pultin. Kannattaa olla varovainen abs-anturin johdon ja jarruletkujen kanssa, kun roikottaa sitä taka-akselia ja tunkee jousta sinne väliin.. Oon nimittäin sattuneesta syystä ostanu yhen anturin purkaamolta...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
minulla kävi samoin.. oltava tarkkana johdon kanssa.TjK kirjoitti:Joo, helppo homma tosiaan, ku avaa pitkittäistuen takapään pultin. Kannattaa olla varovainen abs-anturin johdon ja jarruletkujen kanssa, kun roikottaa sitä taka-akselia ja tunkee jousta sinne väliin.. Oon nimittäin sattuneesta syystä ostanu yhen anturin purkaamolta...
#1975
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
No kuinkas nopeasti uudet jouset laittaa alla jos käytössä puristimet ja esim. huoltamolla saa auton perän kunnolla ilmaan paremmin kuin kotipihalla....Suomik kirjoitti: Tietysti jos on puristimet, niin ei tarvitse purkaa eikä avata yhtään mitään. Kaiken kaikkiaan tuo takajousien vaihto on tonnarissa ihan mukavimmasta päästä kaikkista jousiurakoista.
Ja kannattaako Motonetistä ostaa jouset taakse??
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.