APC
-
- Matalapaineturbo
APC
Terve
APC:han pudottaa ahtoja kiihdytyksessä, mutta minulla ne putoo kokonaan siis ihan nollaan. Eli kun vaikka kolmosella kiihdyttää niin ahdot käy siellä 1.1bar ja 3000rpm jälkeen paineet alkaa tippumaan, mutta ei ne minnekkään peruspaineille jää.
Kyllähän potku kiihdytyksissä tuntuu, mutta pitää vielä kokeilla pitkässä ylämäessä. Eikö niiden ahtojen pitäisi pysyä 0.5-0.6bar lukemissa pitkässä mäessä vedätettäessä?
Onkohan se bleed vai mikä venttiili rikki vai vuotaakohan jostain???
terv,
Timo
APC:han pudottaa ahtoja kiihdytyksessä, mutta minulla ne putoo kokonaan siis ihan nollaan. Eli kun vaikka kolmosella kiihdyttää niin ahdot käy siellä 1.1bar ja 3000rpm jälkeen paineet alkaa tippumaan, mutta ei ne minnekkään peruspaineille jää.
Kyllähän potku kiihdytyksissä tuntuu, mutta pitää vielä kokeilla pitkässä ylämäessä. Eikö niiden ahtojen pitäisi pysyä 0.5-0.6bar lukemissa pitkässä mäessä vedätettäessä?
Onkohan se bleed vai mikä venttiili rikki vai vuotaakohan jostain???
terv,
Timo
-
- Matalapaineturbo
APC:sta
Joo edellinen omistaja on varmaan jotain tehnyt. Lisäksi on pantu vapaavirtausilmansuodatin. Täytyy alkaa kartoittamaan mahdollisia vikoja.
Eikö ahtojen pitäisi pysyä peruspaineilla vaikka kiihdyttää vaihteella sinne punaviivalle saakka talla pohjassa?
Timo
Eikö ahtojen pitäisi pysyä peruspaineilla vaikka kiihdyttää vaihteella sinne punaviivalle saakka talla pohjassa?
Timo
APC ei voi pudottaa alemmas kuin peruspaineille, joten jos ahdot tippuu alle peruspaineiden, on jossain muualla vikaa. Hukkaportti saattaa jumittaa auki, tai sitten ahtimessa vikaa.. Jos kerran kuitenkin ahtaa reippaasti alemmilla kierroksilla, niin ei uskoisi olevan ahtoilman vuotamisesta kyse.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
Testasin motarilla. Ylämäkeen 80kmh vauhdista lusikka aivan pohjaan. Ahdot nousee tosiaan sinne 1.1bar ja sitten tippuu 0.9...0.6bar eli kyllä se pitääkin ahdot paineilla jonnekin 140kmh saakka.
Kaasupoljinta ei tosin saa yhtään päästää takaisin päin, muuten ahdot tippuu kokonaan? Eli jos hiukan löysää vaikka pidon puutteen takia niin sitten ahdot putoo kokonaan. Hiukan tökkiväähän ajosta tulee...
Johtukohan tämä APC modista, josta en tiedä mitään, kun en ole sitä itse tehnyt?
Timo
Kaasupoljinta ei tosin saa yhtään päästää takaisin päin, muuten ahdot tippuu kokonaan? Eli jos hiukan löysää vaikka pidon puutteen takia niin sitten ahdot putoo kokonaan. Hiukan tökkiväähän ajosta tulee...
Johtukohan tämä APC modista, josta en tiedä mitään, kun en ole sitä itse tehnyt?
Timo
-
- Matalapaineturbo
Paljonkohan Saabin vakio bypass venttiili kestää painetta? Olenko oikeassa, että bypass toimii ihan ahtopaineen mukaa, eikä APC ohjaa sitä? Esimerkiksi tilanne, missä kova kiihdytys ykkösellä, vaihto kakkoselle niin bypass päästää ylimääräiset takaisin turbon etupuolelle.
Jos toi bypass on rikki niin kuinka sen kunnon voisi testata? Entä mitä hyötyä olisi metallisesta bypass:stä? Kestääkö se paremmin kovat paineet vaihtotilanteessa? Eli mietin kannattaako sijoittaa, mutta jos Saabin oma muovinen hajoaa helposti niin tuleehan sekin maksamaan pitkällä aikavälillä.
APC:han ohjaa solenoidiventtiilin (mankuvena?) kautta turbon hukkaporttia. Voisikohan vikaa olla tuossa kun ahdot ei nouse kovin herkästi enää?
Entä ne parjatutu sytytystulpat? Auto lähtee kyllä hyvin käyntiin ja olen omistanut auton vasta 1000km ajan ja en tiedä milloin edellinen omistaja nuo tulpat on vaihtanut...
terv,
Timo
Jos toi bypass on rikki niin kuinka sen kunnon voisi testata? Entä mitä hyötyä olisi metallisesta bypass:stä? Kestääkö se paremmin kovat paineet vaihtotilanteessa? Eli mietin kannattaako sijoittaa, mutta jos Saabin oma muovinen hajoaa helposti niin tuleehan sekin maksamaan pitkällä aikavälillä.
APC:han ohjaa solenoidiventtiilin (mankuvena?) kautta turbon hukkaporttia. Voisikohan vikaa olla tuossa kun ahdot ei nouse kovin herkästi enää?
Entä ne parjatutu sytytystulpat? Auto lähtee kyllä hyvin käyntiin ja olen omistanut auton vasta 1000km ajan ja en tiedä milloin edellinen omistaja nuo tulpat on vaihtanut...
terv,
Timo
alipaine ohja by passia. kokeile imeä siitä sen alipaineletkusta, jos saat imettyä niin varmasti sökö, voi silti olla muutenkin vain väsynyt vaikkei saisi imettyä. saabissahan ty by pass on "väärinpäin", eli ahdot pääse hiukan raottamaan sitä.
kai semmonen alumiininen mäntä mallinen ainakin pitäisi kestää enemmän ahtoja ja kuulemma se pitää suhahduksenkin..
itse ajelen vakiolla 1,5 bar imusarjan paineilla.
kai semmonen alumiininen mäntä mallinen ainakin pitäisi kestää enemmän ahtoja ja kuulemma se pitää suhahduksenkin..
itse ajelen vakiolla 1,5 bar imusarjan paineilla.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu