Joskus kahden kolmen maissa ruvettiin irrottelemaan tuota laturia ja eihän se meinannut aueta mitenkään. Reilun tunnin liuottelun ja vasaralla hakkaamisen pillillä kuumentamisen jne. jälkeen sain ne pitkät laturia koossa pitävät ruuvit irti. Silti ei laturi auennut, no lekaa kehiin sinne akselin suulle eikä siltikään auki. No jotenkin se lopulta lähti auki.
Takapään laakeri ja liukurengas johtojen lämmittelyineen lähti helposti varmaan tunnissa auki. etupään laakeria tuli yritettyä lekalla ja omatekemällä poisvetimellä irti mutta ei lähtenyt. Ne neljä ruuvia pyöri tyhjää.
Akselin pää oli paskana ja laakeri ei irronnut, tunnin viilaamisen jälkeen akselin päähän kuitenkin sopi se ruuvi taas paikalleen. Vaihdoin sitten sen takapään laakerin ja liukurenkaat.
Kasaus ja pistämään paikoilleen kiinnitys ruuvit toki tietysti väärin päin ja kiroilun jälkeen oikein päin. No lähempänä ilta yhtätoista kone viimenkin pyörimään ja helverin mopinen pärinä ja räpätys. Olin sitten pistänyt sen tuuletus rattaan väärin päin ja hakkas hihnaan, *@¤$&@%!£onneks vahinkoa ei kerrinnyt käymään.
Aamulla sitten käänsin rattaan oikein päin ja rupes lataamaan kiltisti eikä pitänyt ääntä, elämä hymyili.
Sitten illalla kun ajelin kotia kohti ihmettelin kun lataus jännite 11.7 eli ei lataa

--> ohrapirtelöä
Taitaa olla päässeet liukurenkaista joutokset irti. Kenties sen johdosta että rankaat on hieman väärässä kohtaa ja hiili pääsee hinkkaamaan juotoksen päähän.
Jatkuu remontit huomenna.
Niin lisäks rassasin sitä sisäilmankierron kytkintä(josta taisin toissapäivänä kysellä). Valo oli kunnossa ja välkky kun pistin kytkintä kiinni johtoihin. asentelin sitten vissiin sitä sitten hieman turhan rajusti ja valo ei palanu enää eikä kytkin toiminu. Sisäkierron läppä juuttu sisäkierrolle.Joku johto toisesta päästä varmaan irti. Tuonne toiseen päähän varmaan päsee varmaankin käsiksi "akvaarion" kautta. Tai vois vaan kääntää läpän auki, ilmeisesti sieltä akvaaroista?
jes eli varsin onnistunut päivä.
Mikä oli tarinan opetus, älkää kysykö miksi vaan kysykää miten.