Sunnuntaipohdittavaa tasapainoakseleista...
Uudemmissa pitäisi olla paremmat, vrt B204-moottorin tasapainoakselien kanssa ei ole vastaavia ongelmia kuin alkupään B234-moottorien.SabaT16 kirjoitti:Missä vuosimalleissa näitä hampaiden kulumisia on esiintynyt. Onko kaikissa 92->tonnareissa, vai onko jossain vaiheessa saabilla kiinnitetty asiaan huomiota ja laitettu parempia hammaspyöriä tuotantoon?
Noista värinöistä sen verran että kuski aistii pääasiassa ensimmäisen kertaluvun massavoimia värinöinä, akselit kompensoivat toista kertalukua.
Akseleita ei ole koneeseen laitettu huvin vuoksi tai markkinointikikaksi. Moottorin kumityynyt yms on mitoitettu sen mukaan että akselit toimivat. Kun akselit raksitaan pois on aivat salettia että kumityynyt eivät toimi niinkuin pitäisi ja toisaalta esim hydrauliset tyynyt eivät kestä sitä mitä pitäisi.
Sitten kun ketjun poisto yhdistetään jonkun viripajan polyuretaanipusliin moottorin tuennassa tai kulahtaneeseen moottorin tuentaan voi lopputulos olla aivan mitä hyvänsä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kuten Jussi sanoi, on alkupään ongelma. Kaikki B234 koneet (eli kaikki 2.3 litraiset) vuosimalliin 1994 asti, siinä kohtaa vaihtuu ainakin rattaan varaosanumero. Saabin kavereilta "unohtunut" karkaisu noista alkupään rattaistaSabaT16 kirjoitti: Missä vuosimalleissa näitä hampaiden kulumisia on esiintynyt. Onko kaikissa 92->tonnareissa, vai onko jossain vaiheessa saabilla kiinnitetty asiaan huomiota ja laitettu parempia hammaspyöriä tuotantoon?
Ketju, ohjurit ja kaikki muut tasapainotukseen liittyvät hammaspyörät on muuten vielä ihan hyvässä iskussa, mutta eipä se paljon lohduta, kun kampiakselilla oleva käyttöratas kuluu sileäksi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuosta olen ruotsinpuolella seurannut paljon keskustelua, ja ovat siellä yhtä mieltä siitä että -91 sekä -92 vuosimallit ovat niitä "ongelmakoneita" tuon suhteen. Eli -93 ja eteenpäin huomattavasti parannettu. (oliko niin että rattaiden valmistaja vaihtui..?)SabaT16 kirjoitti:Ai hurja.
Missä vuosimalleissa näitä hampaiden kulumisia on esiintynyt. Onko kaikissa 92->tonnareissa, vai onko jossain vaiheessa saabilla kiinnitetty asiaan huomiota ja laitettu parempia hammaspyöriä tuotantoon?
Menee vähän offtopiciin, mutta "kuulin juttua" että alkupään 2.3i ng900:ssa jotuu jossain vaiheessa seikkasalettiin poistamaan nuo Ketjut. Eli noihan on vielä -94 ->
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sain tingattua Laakkoselta uudet roippeet omaan -92 malliin. (n.1400,-) kaupantekijäiseksi. Ajattelin vaihtaa loppukesästä, mutta tuo kuva pakottaa vaihtamaan hetimiten.
Pitää paikkansa, että 92-93 malleissa karkaisu puuttuu/on huono. Tämän vahvisti Laakkosen asentaja.
V***u jos tuo brakaa, kun on 6000rpm...
Pitää paikkansa, että 92-93 malleissa karkaisu puuttuu/on huono. Tämän vahvisti Laakkosen asentaja.
V***u jos tuo brakaa, kun on 6000rpm...
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No huh, mikäs ton kampuran laakeroinnin on noin vähillä kilometreillä tappanut?MacTurbo kirjoitti:Ainakaan -96 mallissa tuo tasapainoakselisto ei ole ongelma.
119tkm lasissa ja em. hilkkeet kunnossa, tosin kampiakselin laakeristo on loppuunkulunut.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sen kun tietäisi autohan on tosin Saksantuliainen, mutta huoltokirja on silti täydellinen, eli voiteluainetta olisi pitänyt kyllä riittää.V.J.S kirjoitti:
No huh, mikäs ton kampuran laakeroinnin on noin vähillä kilometreillä tappanut?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."