Dodii, mankkarin vaihto ei auttanut eli peruspaineet ovat liian alhaiset. No, niiden säätö nyt ei ole kovin akuutti juttu.
Edelleen kiinnostaa miksi auto vie pahuksesti bensaa kun ajaa yli yhdeksääkymppiä. Vakkari päällä huomaa mielenkiintoisen ilmiön: jos vauhtia on se 80-90, meno on tasaista. Mutta mikäli nopeutta ja kierroksia on enemmän, vakkari ei osaakaan pitää tasaista kaasua vaan joko kiihdyttää tai hiljentää koko ajan. Itse kaasutellessa homma hoituu hieman paremmin, mutta silti bensaa palaa tuollaiset 11-12 litraa satasella. Jos malttaa ajella sitä yhdeksääkymppiä, mennään noin 8 litran lukemiin...
Vaihdettu:
- öljyt+suodatin koneeseen ja laatikkoon
- ilmansuodatin+polttoainesuodatin
- tulpat+johdot
- by-pass ja magneettiventtiili
- ruiskupumppu ja ilmamassamittari (edellisen omistajan aikana)
Mietin jos siinä ruiskun boksissa tosiaan olisi jotain hämärää... Auto käynnistyy hyvin ja toimii muutenkin ihan ok, mutta kun kierroksia on 2100+ niin bensaa palaa paljon. Ei kai ahtopaineiden säätö siihen voi vaikuttaa?
Sitten vielä yksi asia. Venttiilinnostajat pitävät kylmänä aikamoista meteliä, mitähän moisten vaihto mahtaa kustantaa ja onko millainen työ tehdä itse
Kiitoksia neuvoista jo etukäteen