Ulompi vetonivel
Ulompi vetonivel
Tarviiko ulomman vetarin vaihdossa irrottaa koko vetoakseli vai saako sen muljauteltua irti muuten ulosvetäjän tms avulla? Olis homma edessä lähipäivinä (tai viikkoina) samoin kun jarrulevyjen ja -palojen vaihto. Auto on siis -87.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Kiitoksia avusta!
Eilen puuhastelin ja vaihdoin molemmille puolille nivelet, jarrulevyt ja -palat. Ennakko-odotuksista poiketen homma vaikutti vähän liiankin helpolta, nivel irtosi ilman väkivaltaa, ainoastaan napa-asetelman puolelta joutui antamaan vähän kumivasaraa. Ainoa hankaluus oli jarrulevyjen T40 varmistusruuvi jonka joutui poraamaan pois molemmilta puolilta.
Eilen puuhastelin ja vaihdoin molemmille puolille nivelet, jarrulevyt ja -palat. Ennakko-odotuksista poiketen homma vaikutti vähän liiankin helpolta, nivel irtosi ilman väkivaltaa, ainoastaan napa-asetelman puolelta joutui antamaan vähän kumivasaraa. Ainoa hankaluus oli jarrulevyjen T40 varmistusruuvi jonka joutui poraamaan pois molemmilta puolilta.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
Noihin juuttuneisiin torxeihin, ristipäihin ja kuusiokoloihin on olemassa petomainen aine jolla saa ruuvin auki kunhan vaan aavistaa tilanteen ennen kuin on nulpannut kannan aivan rikki. Muistaakseni ainakin würthiltä saa "kitkatahnaa" johon voi dipata avaimen niin se purasee kunnolla kiinni.
Itse tein kertaalleen DIY-tahnan hakkaamalla piikarbidisen smirgelinkiven lekalla jauheeksi ja sekoittamalla jauhosta tipasta öljyä tahnan... toimi sekin.
-J-
Itse tein kertaalleen DIY-tahnan hakkaamalla piikarbidisen smirgelinkiven lekalla jauheeksi ja sekoittamalla jauhosta tipasta öljyä tahnan... toimi sekin.
-J-