Sairastuin Saabismiin tossa alkukeväästä ja lääkäri määräsi tommosen 2.0i CD:n vm 90/91 jonka sitte ostin helmikuussa.Autolla on ajettu kamalasti (372tkm) mutta aika nätisti se kulkee eikä ole pahoin ruostunutkaan (ihan vähän kuitenkin.)
Heti alkuun piti vaihtaa kytkin(työsylinteri ja muut hilut siinä sivussa)ku jäi poljin aina puoleenväliin ja söi nestettä.
Moottorista kuului kummaa rahinaa ja pistettiin nokkaketju ja kiristin niin hiljeni.
Sitten menin tyhmyyksissäni laittamaan CRC:tä virtalukkoon ku tökki aina sillon tällön ja tiedätte varmaan... sen jälkeen meni lopullisesti ja eiku ruotsista uusi ja asennus päälle 230€
Nyt pelittää tyydyttävästi mut ajettaessa kuuluu kummallista jyrinää joka loppuu aina ku painaa jarrua ?? Mahtaakohan jarrusylinterit olla jumissa ja laahavat sitten sen verran vai oisko jotain pahempaa?
Kiitos muuten hienoista sivuista ja hyvistä vinkeistä!
PS ei se kaiken kattava mittari- ja kojelaudan polttimoremontti niin pelottava oo kuin väitetään.
Ostin minäkin Suapin jota korjata mutta nyt:OUTOO JYRINÄÄ
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 30, 2005 18:39
naitraider: ei muuta kuin auto tunkilla ylös ja rengasta pyörittämään! Selviää silloin aika paljon. Jos jarrut laahaavat, niin jarruille purku, puhdistus, voitelu ja tarvittaessa uudet palat, niin kyllä rupeaa toimimaan! Mittarivalojen vaihto edellyttää kojelaudan yläosan irroittamista, mutta kaiken kaikkiaan helppo homma. Ja hyvää vappua!!
PS. Simoissa ei kannata ruveta remppaamaan!!
PS. Simoissa ei kannata ruveta remppaamaan!!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ostin minäkin Suapin jota korjata mutta nyt:OUTOO JYRINÄ
Ei ole. Kojelaudan yläosa lähtee n. viiden-kaheksan torxin avaamisella irti ja sen jälkeen saa mittaristoklusterin pirun helposti irti, jonka jälkeen polttimoiden vaihto on lasteneleikkiin verrattuna amatöörien puuhasteluanaitraider kirjoitti: PS ei se kaiken kattava mittari- ja kojelaudan polttimoremontti niin pelottava oo kuin väitetään.
Jurina saattaa olla tiensä päähän tullut pyöränlaakeri. Jos näin, niin vaihtotyö on helppoa kuin mikä, mutta koska laakeria ei saa irrallisena, menee koko napa vaihtoon (n. 120€/kpl etupäähän). Eli ihanan kallista Tai siis saa laakerin irrallisenakin, mutta sen vaihto on vähintäänkin vittumaista ja tuomittu epäonnistumaan
EDIT: Simoissa kun kirjoittaa, niin muut kerkiää ensin
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: La Huhti 30, 2005 18:39
Pahanen sentään jos se on laakeri... Vähän tuossa kesärenkaita vaihdellessa pyörittelin eikä ainakaan tuntunut laahausta.Toisaalta jos se ois laakeri niin eikös sen pitäis mutkissa laulaa vähän kovempaa ja sitä se ei tee?Ääni on kuitenkin suoraan verrannollinen nopeuteen joten ei ainakaan tuu koneesta/laatikosta Huh.
Vai simoissa! Tunnen kyllä lievää kateutta sillä olen vaimoni kanssa anoppilassa joten tänä vappuna juodaan tiukassa valvonnassa vain teetä
Vai simoissa! Tunnen kyllä lievää kateutta sillä olen vaimoni kanssa anoppilassa joten tänä vappuna juodaan tiukassa valvonnassa vain teetä
Jarru tai laakeri se todennäköisesti on niin kuin jo yllä kerrottu. Vähänkin laahaava jarru paljastuu ajon jälkeen kokeilemalla levyn lämpöä heti ajon jälkeen. Voi olla tosi kuuma, vaara polttaa näppinsä jos työntää kädet suoraan kiinni levyyn. Voi lämmitää vanteenkin aika kuumaksi.
Viallinen laakerikin kyllä voi saada aikaan lämpöä.
Jarru voi jäädä laahaamaan myös jos jarrunestesäiliö on täytetty liian täyteen.
Viallinen laakerikin kyllä voi saada aikaan lämpöä.
Jarru voi jäädä laahaamaan myös jos jarrunestesäiliö on täytetty liian täyteen.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96