naksutus etupäästä-- loppui ja rengasmelukin poistui
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
naksutus etupäästä-- loppui ja rengasmelukin poistui
Ollaan pähkäilty pitkään naksutusta , joka kuuluu todennäköisesti edestä vasemmalta. Kiusallinen täk-täk-täk
1) Kuski kuullee naksutuksen ( naputuksen), appari ei.
2) Naksutus kuuluu suorassa ajossa, lisääntyy kaarrettaessa vasemmalle
3) Veto ei vaikuta naksutukseen
Joskus saattaa olla lähes äänetön. Maantieajossa tuntuu kuin naksuttaisi kerran, renkaan yhdellä kierroksella.
Laakeri ?
Vetonivel?
1) Kuski kuullee naksutuksen ( naputuksen), appari ei.
2) Naksutus kuuluu suorassa ajossa, lisääntyy kaarrettaessa vasemmalle
3) Veto ei vaikuta naksutukseen
Joskus saattaa olla lähes äänetön. Maantieajossa tuntuu kuin naksuttaisi kerran, renkaan yhdellä kierroksella.
Laakeri ?
Vetonivel?
Viimeksi muokannut Firges9000, La Touko 14, 2005 09:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kiitos vihjeestä Antti. Olemme kyllä kiristelleet niitä momenttiavaimella, useaan otteeseen.
Vaihdoin etupyörän laakerin.
Vanha laakeri oli SKF:n ja oli ihan sökö. Ajettu ehkä 30 000.
Motonetista hain uuden, sain vain Scantecin laakerin.
SKF:t oli loppu.
Maksoi jotain 117, SKF:ä olis maksanut n, 140.
Että nyt passaa ajella naksumattomalla Saballa.
Vaihdoin etupyörän laakerin.
Vanha laakeri oli SKF:n ja oli ihan sökö. Ajettu ehkä 30 000.
Motonetista hain uuden, sain vain Scantecin laakerin.
SKF:t oli loppu.
Maksoi jotain 117, SKF:ä olis maksanut n, 140.
Että nyt passaa ajella naksumattomalla Saballa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ei kai ollut napamutteri jäänyt löysälle, vaatii aika järeää työkalua että saa kunnolla kiinni (ja auki tietty myös) olikohan 290Nm tjsp. momentti..Firges9000 kirjoitti: Vanha laakeri oli SKF:n ja oli ihan sökö. Ajettu ehkä 30 000.
Motonetista hain uuden, sain vain Scantecin laakerin.
SKF:t oli loppu.
Maksoi jotain 117, SKF:ä olis maksanut n, 140.
Biltemasta saa muuten melkoisen halvalla laakerin: 59€ ajattelin moista kokeilla kun vaihto on niin yksinkertainen homma (siis jos ei tule komplikaatioita)
edit: muistin sitten väärin, se olikin 69€, no selvästi halvempi silti kuin motonetissa..
Viimeksi muokannut Haza, La Touko 07, 2005 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä napamutteri oli kiinni ja uuden asennuksessa käytimme tarpeellista woimaa ja kierrelukitetta.Haza kirjoitti: Ei kai ollut napamutteri jäänyt löysälle, vaatii aika järeää työkalua että saa kunnolla kiinni (ja auki tietty myös) olikohan 290Nm tjsp. momentti..
Biltemasta saa muuten melkoisen halvalla laakerin: 59€ ajattelin moista kokeilla kun vaihto on niin yksinkertainen homma (siis jos ei tule komplikaatioita)
Jos haet Biltemasta sen laakerin, vihjase minkä merkkinen on.
Onhan siellä ihan kelvollistakin, mm. kassalla on ihan aitoja Ecuja.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt kun ei etupäästä kotkota enää, huomattiin samalla, että ns. rengasmelu loppui.
Kuskin puolelta kuului kotkotus ja "rengasmelua". Nyt ei kuulu ja apparin puolelta hiljeni ko. melut täysin.
Risaksi mennyt SKF:n valmistama laakeri ehti olla alla vajaan vuoden. Nyt on paikalla Scantecin laakeri. Tallillamme kertoivat samanlaisia kokemuksia SKF:n laakereista. Kaverit joutuneet uusimaan jo vaihdetun laakerin. Aika nopeasti mennyt vialliseksi.
Kuskin puolelta kuului kotkotus ja "rengasmelua". Nyt ei kuulu ja apparin puolelta hiljeni ko. melut täysin.
Risaksi mennyt SKF:n valmistama laakeri ehti olla alla vajaan vuoden. Nyt on paikalla Scantecin laakeri. Tallillamme kertoivat samanlaisia kokemuksia SKF:n laakereista. Kaverit joutuneet uusimaan jo vaihdetun laakerin. Aika nopeasti mennyt vialliseksi.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Omasta tonnarista olen saanut muutamia laakereita paskaksi ja tämä johtuu itellä ainakin liikaa auki olevasta aurauksesta. Pitäisi käydä säädättämässä, kun vain kerkeäisi ja olisi rahaa...Firges9000 kirjoitti:Nyt kun ei etupäästä kotkota enää, huomattiin samalla, että ns. rengasmelu loppui.
Kuskin puolelta kuului kotkotus ja "rengasmelua". Nyt ei kuulu ja apparin puolelta hiljeni ko. melut täysin.
Risaksi mennyt SKF:n valmistama laakeri ehti olla alla vajaan vuoden. Nyt on paikalla Scantecin laakeri. Tallillamme kertoivat samanlaisia kokemuksia SKF:n laakereista. Kaverit joutuneet uusimaan jo vaihdetun laakerin. Aika nopeasti mennyt vialliseksi.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Sainpa vihdoin koodattua diy pyöränsuuntaussivun valmiiksi. Mittausvälineinä laser -osoitin ja rima. Loput selviää sivulta.http://koti.phnet.fi/markjar/9kcs/samsikki kirjoitti:Omasta tonnarista olen saanut muutamia laakereita paskaksi ja tämä johtuu itellä ainakin liikaa auki olevasta aurauksesta. Pitäisi käydä säädättämässä, kun vain kerkeäisi ja olisi rahaa...Firges9000 kirjoitti:Nyt kun ei etupäästä kotkota enää, huomattiin samalla, että ns. rengasmelu loppui.
Kuskin puolelta kuului kotkotus ja "rengasmelua". Nyt ei kuulu ja apparin puolelta hiljeni ko. melut täysin.
Risaksi mennyt SKF:n valmistama laakeri ehti olla alla vajaan vuoden. Nyt on paikalla Scantecin laakeri. Tallillamme kertoivat samanlaisia kokemuksia SKF:n laakereista. Kaverit joutuneet uusimaan jo vaihdetun laakerin. Aika nopeasti mennyt vialliseksi.