Tyhjäkäyntimoottorin anatomiaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Tyhjäkäyntimoottorin anatomiaa

Viesti Kirjoittaja jus »

Rassasinpa taas tonnarin tyhjäkäyntimoottoria, tällä kertaa purin niin osiksi kuin lähti. Kaikki meni koekäyttöä myöten muuten hyvin, mutta homman valmistuttua löytyi lattialta yksi "bakeliittinen" prikka. Onkos kellään muistikuvaa montako prikkaa tuolla kuuluu olla ja missä järjestyksessä? Tarjolla siihen akselille olisi siis kaksi bakeliittiprikkaa, yksi metalliprikka, uraratsastaja, ankkurin ja asennuskartion lisäksi.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... 4_1489.JPG

Pieni mahdollisuus on myös, että tuo ylimääräinen prikka ei tuonne kuuluisi ollenkaan.

Kommentteja?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Käsittääkseni noilla prikoilla säädetään ankkuriakselin päittäisvälystä. :?:

Aina kun olen kasannut sähkömoottorin,
olen tarkistanut päittäisvälyksen. 8)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Juujuu, välystähän siinä nyt onkin ihan tarpeeksi kun yksi prikka puuttuu :-) Ilmeisesti hyvä arvaus olisi laittaa ne bakeliittiprikat sitä pyörivää roottoria vasten yksi kumpaankin päähän ja metalliprikka lukkolevyn viereen.

Edelleen saa esittää "virallisia" totuuksia aiheesta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Eikös se ole niin, että valmistaja laittaa aina ylimääräisiä osia mukaan. Nämä paljastuvat vasta siinä vaiheessa kun purat laitteen osiin ja kasaat uudelleen. :D
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Onnistuneesta remontista jää aina varaosia.

-J-
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Onnistuneesta remontista jää AINA hyvä mieli :twisted:
BDG
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 16:40

Viesti Kirjoittaja BDG »

jus kirjoitti:Juujuu, välystähän siinä nyt onkin ihan tarpeeksi kun yksi prikka puuttuu :-) Ilmeisesti hyvä arvaus olisi laittaa ne bakeliittiprikat sitä pyörivää roottoria vasten yksi kumpaankin päähän ja metalliprikka lukkolevyn viereen.

Edelleen saa esittää "virallisia" totuuksia aiheesta.
Noin ainakin itse kokeilisin
Vastaa Viestiin