ONGELMIA Saab 9000 CD 2.0T -89

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Ei tuo jumissa ole mutta kun ei mene topparin takia pidemmällekkään... :roll: :lol:
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Jäi vielä tuon jakopään säätämisen jälkeen sellainen outo nykiminen päälle, ihan kun kävisi laihallaan. ilmamassamittarikin täytyi säätää ihan rikkaalleen. Onkohan muita säätömahdollisuuksia kun tuossa ilmamassamittarissa? Asensin vielä kartio suodattimen niin nykiminen vaan paheni. Tuleeko kellään lisää apuja mieleen? DI yksikkö on nyt myös testattu ja tulpat vaihdettu.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Tuota tuli vielä mieleen. Onko se lämpötila anturi ehjä?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Joo ostin uuden lämpötila anturin ja Bypass venttiilin. täytyy vaihtaa ne ja katsoo onko vaikutusta..
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Bypass venttiilin vaihdoin ja vaikutti kyllä turbon toimintaan tosi paljon! nyt ahtaa hyvin punaselle asti! Muuten auto vatää oikeastaan vaan pintakaasulla, kaasua kun painaa kevyesti niin nykiminen alkaa. Turbo kun tulee mukaan niin vetää niin kun ei mitään vikaa olisi!
Mistähän tuo lämpötila anturi löytyy kun en sitä tossa pihalla pimeessä asentaessa löytänyt.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tonnisesta en nyt varma ole, mutta 900:ssa sen imusarjan laipassa, kakkos ja kolmos putken välissä.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Jospa se löytys.. tietysti jos olis linkkiä missä olis kuvallinen ohje niin olis kiva! Siis sen lämpötila anturin vaihto ohje..
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

No nyt on sekin vaihdettu mut eipä kummosta muutosta oo tullu. kylmänä lähtee tyhjäkäynti soutamaan ihan sekona ja välillä sammuu. tasaseen ajellessa nykii epämääräsesti. vedättäessä toimii moitteetta! pikkuhiljaa jos kiihdyttää niin ottaa tehot yllättäen kun kierrokset nousee :cry:
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Tuota mulla joskus satku temppuili vähä samanlailla. oli bensapumpun releen nastat palanut. aiheutti sammumista vähä kaikissa paikoissa. ja nyki tasaisella kaasulla.joskus toimi ihan ok, mutta vain joskus. yms pientä murhetta. poltti myös CE-valoa väillä.

Mutta kannattaa katsella nuo alipaine´letkut ja jos niin puhdistaa sen tyhjäkäynti moottorin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

Eiköhän tuo rele ole ihan kunnossa..
Voisiko nakutuksen tunnistin aiheuttaa tuollaista oireilua?
HoGGy
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 11:47
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HoGGy »

No nyt hävisi nykimiset kun vaihtoi uuden ilmamassamittarin! :lol:
Ja tehotkin on nyt niin kun pitää :twisted: auttoi ihan ok bypassin ja kartion vaihto.
Vastaa Viestiin