Ratkaisu löytyi: Äänekäs alustako 9000 CD:ssä
Ratkaisu löytyi: Äänekäs alustako 9000 CD:ssä
Olisikohan kellään tietävällä vinkkiä siitä, mikäpä ääntää "inhottavasti" muuten niin hiljaisen vm. -89 9000 CD:n alustassa.
Eli kokeiltu on vaihtaa eri renkaita (kesä, kitka jne.) mutta aina vaan mielestäni auton etuosasta kuuluu ns. sellainen ontto tasainen kumina esim. ajettaessa karhealla asfaltilla tai hiemankin kuoppaisella hiekkatiellä jokaisen "kuopan" kohdalla.
Tehty iskaritesti näytti ainakin etuvaimentimien kohdalta "hyvää tulosta", takavaimentimet taas keskinkertaista. Katsastuksessa ei moitittavaa ollut.
Onkos sitten vikaa jossain puslissa, laakereissa vai missä????
Etukäteen hyvistä vinkeistä kiittäen (-:
Eli kokeiltu on vaihtaa eri renkaita (kesä, kitka jne.) mutta aina vaan mielestäni auton etuosasta kuuluu ns. sellainen ontto tasainen kumina esim. ajettaessa karhealla asfaltilla tai hiemankin kuoppaisella hiekkatiellä jokaisen "kuopan" kohdalla.
Tehty iskaritesti näytti ainakin etuvaimentimien kohdalta "hyvää tulosta", takavaimentimet taas keskinkertaista. Katsastuksessa ei moitittavaa ollut.
Onkos sitten vikaa jossain puslissa, laakereissa vai missä????
Etukäteen hyvistä vinkeistä kiittäen (-:
Viimeksi muokannut eeroolli, Pe Touko 13, 2005 01:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Ei vastaa varmaan kysymykseesi, mutta sama homma on omassa 9000cd:ssä. Lieneekö tyypillistä kyseiselle autolle? Omassa CSE:ssäni ei tuota kuitenkaan ilmene. Tosin CD:llä on ajettu jo varsin mukava matka, joten kulumaa puslissakin varmaan on.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Liekö sitten CD tonnarin "ominaisuus"
Kiitoksia tiedosta, että jollakin muullakin on samainen "äänirasite"
Aiemmassa combi-mallin tonnisessani ei tosiaan itsellänikään samaa ongelmaa ollut, niin kuin tässä CD-mallissani.
Ko. CD:ssä on tosiaan mittarissa vaivaiset 192 tkm ja korjauksissa/huolloissa on viimeisen parin vuoden sisällä eteen on laitettu muistaakseni ainakin uutta etupyöränlaakeria, nilveltä ja tietenkin alatukivarren puslat (ne yleisesti tonnisessa väljäksi menevät siis), etuiskarien yläpään laakerit....
Oliskohan pallonivelet (ala?) mitkä aiheuttaa moista..hmmm.
Aiemmassa combi-mallin tonnisessani ei tosiaan itsellänikään samaa ongelmaa ollut, niin kuin tässä CD-mallissani.
Ko. CD:ssä on tosiaan mittarissa vaivaiset 192 tkm ja korjauksissa/huolloissa on viimeisen parin vuoden sisällä eteen on laitettu muistaakseni ainakin uutta etupyöränlaakeria, nilveltä ja tietenkin alatukivarren puslat (ne yleisesti tonnisessa väljäksi menevät siis), etuiskarien yläpään laakerit....
Oliskohan pallonivelet (ala?) mitkä aiheuttaa moista..hmmm.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 21:50
Kuminaa
Itse ajelen vanhoilla talvirenkailla kesällä. Ajattelin, että renkaat ovat nyt kuluneet jotenkin sopivasti siten, että ne ovat ruvenneet kumisemaan. Mielessä kävi kyllä tuokin, että olisiko äänieristeitä päässyt irtoilemaan jostain. Varsinkin moottoritiellä on jo sellainen tunne, että pitäisi olla kuulosuojaimet päässä. Radiotakaan ei viitsi enää vääntää niin suurelle, että sen kuulisi. Tuossa 90 km:n tuntinopeuden paikkeilla kuulee vielä radion ja melu on siedettävä. Tulee tuota jäähdytysnestettäkin takajalkatilan lämmitys- ja tuuletusaukosta jatkuvasti. Liekö se liuotellut jostain eristeitä irti. Mistähän tuota jäähdytysnestevuotoakin lähtisi jäljittämään. Joku sanoi, että pitää purkaa aika reippaasti sisustusta. Taitaa tulla kalliiksi, kun joudun turvautumaan ammattimieheen.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti Huhti 12, 2005 21:50
Lisäys edelliseen
Niin autoni on muuten combi eikä CD. Joten kyllä vanhassa combissakin ongelma esiintyy, jos se nyt ei sitten johdu pelkästään noista vanhoista talvi-nokialaisista.
Ääntävä alusta
Tosiaan tuo lokasuoja on tietääkseni vaihdettu tai ollut pois paikaltaan, kun entisen omistajan päälle joku rynni varoituskolmion takaa.
Eli onko nuo vaahtomuovit liimattu vaiko pultattu lokasuojan avulla sinne väliin?
Ei viitsisi alkaa sisä-/lokasuojia irrotteleen, kun hyvästi istuvat (-:
Mutta saattaa tosiaan johtua tuosta mainitusta, ääni kyllä on tosiaan tuollainen ontonpuoleinen.
Eli onko nuo vaahtomuovit liimattu vaiko pultattu lokasuojan avulla sinne väliin?
Ei viitsisi alkaa sisä-/lokasuojia irrotteleen, kun hyvästi istuvat (-:
Mutta saattaa tosiaan johtua tuosta mainitusta, ääni kyllä on tosiaan tuollainen ontonpuoleinen.
Taas tuli autosta miltei äänetön eli "ongelma" rat
Tutkin lokarin ja sisälokarin liitännät, pehmustekittiä oli ainaskin äänenvaimennuksena....
Mutta löytyhän sitten sattumalta ongelman aiheuttaja:
Eli syynä oli MUOVISET TARVIKEPÖLYKAPSELIT!!!!!!
Otin tarvikepölärit pois pestäkseni peltivanteet painepesurilla ja lähdin ennen pesua ajamaan huoltikselle liuotinpesuaineen ostoon ja A VOT! EI "ONTTOA JURINAA" millään muotoa enää JEESS!
ELI VIKANA MUOVISET MILTEI VANTEESEEN UPPOAVAT PÖLYKASELIT
Menin ja vaihdoin kokonaan toiset vanteet; alut kesärenkaineen alle, jolloin kaikenlainen "ontto jurina" hävisi tyystin.KIITOKSIA kaikille muistakin vinkeistä
Mutta löytyhän sitten sattumalta ongelman aiheuttaja:
Eli syynä oli MUOVISET TARVIKEPÖLYKAPSELIT!!!!!!
Otin tarvikepölärit pois pestäkseni peltivanteet painepesurilla ja lähdin ennen pesua ajamaan huoltikselle liuotinpesuaineen ostoon ja A VOT! EI "ONTTOA JURINAA" millään muotoa enää JEESS!
ELI VIKANA MUOVISET MILTEI VANTEESEEN UPPOAVAT PÖLYKASELIT
Menin ja vaihdoin kokonaan toiset vanteet; alut kesärenkaineen alle, jolloin kaikenlainen "ontto jurina" hävisi tyystin.KIITOKSIA kaikille muistakin vinkeistä
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Moro,
jos jäähdytysnestettä valuu takajalkatilaan niin lämmönvaihdin on mitä todennäköisemmin entinen. Muistaakseni taakse menevät ilmaputket ovat vaihtimen alapuolella ja siksi ehkä nestettä pääsee sitä kautta takajalkatilaan. Mutta luulis lattian olevan märka etujalkatilassakin.
Mikäli vaihdin on rikki niin vaihto ei ole kovin vaikeaa. Akvaarion muovit, eli tuulilasin alapuolella olevat muovit irti ja rintapellistä yksi pelti irti joka on lämppärimoottorin edessä. Siitä sitten vaan puhallin irti ja sit vaihdin näkyykin, kaksi letkua irti ja laite on kädessä.
Korjatkaa joku jos muisti ei pelannut.
jos jäähdytysnestettä valuu takajalkatilaan niin lämmönvaihdin on mitä todennäköisemmin entinen. Muistaakseni taakse menevät ilmaputket ovat vaihtimen alapuolella ja siksi ehkä nestettä pääsee sitä kautta takajalkatilaan. Mutta luulis lattian olevan märka etujalkatilassakin.
Mikäli vaihdin on rikki niin vaihto ei ole kovin vaikeaa. Akvaarion muovit, eli tuulilasin alapuolella olevat muovit irti ja rintapellistä yksi pelti irti joka on lämppärimoottorin edessä. Siitä sitten vaan puhallin irti ja sit vaihdin näkyykin, kaksi letkua irti ja laite on kädessä.
Korjatkaa joku jos muisti ei pelannut.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
äänistä
Kommentti rengasäänistä.Minulla rupesi saappi (9000 cc)metelöimään,kun vaihdoin kesäkumit.Merkiltään Nokian.Talvirenkaat on pinnatut ja niillä mennään kuin sukkasillaan.Yleensähän auto hiljenee kesärenkaitten myötä mutta joskus toisinkin päin
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333