Ehtoota,
Eli ensimmäinen vika on sellainen startti vika mikä alkoi n. kk sitten välillä starttaa hyvin ja nyt viime päivinä ei ollenkaan! Startti moottori pelaa eli voisko vika olla virtalukon pohjassa tai vastaavassa? Onko kallis operaatio eli kuinka paljon osat maksaa ja mistä ostaa? Ja se vielä että pystyyko tällainen poro peukalo tekeen sen vaihdon itse vai pitäiskö turvautua ammattilaisen apuun?
Ja sit se toinen vika eli kuskin puolen lukko ei huoli avainta sisään ja näin ollen ovi aukeaa helvetin huonosti... Lukko tuntuu (se kiiltävä läpyskä reiän ympärillä) olevan irti jollain tapaa...
Eli jos apua löytyy niin kiitos jo etukäteen!!!
9000CS vm.94 2,3t pari vikaa...
Siihen ensimmäiseen vikaan:
Elikkä siis startti jaksaa pyörittää konetta, mutta ei edes lupaa käyntiin?
Vastaavan ongelman aiheutti mulla bensapumppu. Ensioireet oli, että lähti vasta muutaman yrityksen jälkeen käyntiin ja sitten lopuksi ei edes luvannut. Pumppu maksaa alle 100€ Motonetissa, mutta myös PCS(Procarservice):ltä saa tuota "korjaussarjaa", aavistuksen kalliimmalla tosin. Toisaalta Motonetilta ei tule kuin pumppu.
Jos vika on tuossa bensapumpussa, niin vaihdon voi toki tehdä itsekin, mutta parempi on, jos joku asiansa osaava sen suorittaa oikeilla välineillä.
Ohjeita on tosin saatavilla vaikkapa täältä:
http://twinsaabs.com/9000/
Sieltä DIY pages, ja DIY fuelpump, niin näet hieman minkälainen operaatio on kyseessä.
Tuohon toiseen vikaan ei minulta taida löytyä minkäänlaista apua.
Matti
Elikkä siis startti jaksaa pyörittää konetta, mutta ei edes lupaa käyntiin?
Vastaavan ongelman aiheutti mulla bensapumppu. Ensioireet oli, että lähti vasta muutaman yrityksen jälkeen käyntiin ja sitten lopuksi ei edes luvannut. Pumppu maksaa alle 100€ Motonetissa, mutta myös PCS(Procarservice):ltä saa tuota "korjaussarjaa", aavistuksen kalliimmalla tosin. Toisaalta Motonetilta ei tule kuin pumppu.
Jos vika on tuossa bensapumpussa, niin vaihdon voi toki tehdä itsekin, mutta parempi on, jos joku asiansa osaava sen suorittaa oikeilla välineillä.
Ohjeita on tosin saatavilla vaikkapa täältä:
http://twinsaabs.com/9000/
Sieltä DIY pages, ja DIY fuelpump, niin näet hieman minkälainen operaatio on kyseessä.
Tuohon toiseen vikaan ei minulta taida löytyä minkäänlaista apua.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Toivottavasti bensapumppu
Minulla oli (toivottavasti ei enää) samoja käynnistymisoireita, vaihdoin pumpun noin 1 kk sitten eikä ole ilmennyt enää (vielä uudelleen). Ne bensaletkut pumpun päältä lähtevät rikkomatta hieman käännellen ja nostaen, ovat vain kahdella o-renkaalla tiivistetyt. Jouduin korvaamaan pumpulle tulevan pätkän alkuperäistä mustaa muoviletkua kumisella bensaletkulla letkuliittimillä varmennettuna.
Vakuuttunut en ole vieläkään bensapumpun viasta, kun oireet olivat niin oudot, ei luvannutkaan startatessa, jos bensapumpun releen irroittaa, niin moottori sentään käynnistyy hetkeksi?
Olisiko vika liittynyt siihen 4-sekunnin paineen nostoon virrat kytkettäessä, jos se jäi puuttumaan?
Vakuuttunut en ole vieläkään bensapumpun viasta, kun oireet olivat niin oudot, ei luvannutkaan startatessa, jos bensapumpun releen irroittaa, niin moottori sentään käynnistyy hetkeksi?
Olisiko vika liittynyt siihen 4-sekunnin paineen nostoon virrat kytkettäessä, jos se jäi puuttumaan?
9000CS vm.94 2,3t pari vikaa...JATKUU
Eli päivää,
Käytin auton tänään metro autossa lielahdessa ja sinne laitettiin uus virtalukon pohja mutta edelleenkään ei mitään eloa! Ja oireethan oli seuraavanlaiset:
Startti on kunnossa eli käynnistää kyllä kun vetää piuhan napojen väliin!
Mutta virtaa ei tule startille asti eli näin!
Apu tarpeen rupeaa hermot meneen... Kiitos etukäteen
Käytin auton tänään metro autossa lielahdessa ja sinne laitettiin uus virtalukon pohja mutta edelleenkään ei mitään eloa! Ja oireethan oli seuraavanlaiset:
Startti on kunnossa eli käynnistää kyllä kun vetää piuhan napojen väliin!
Mutta virtaa ei tule startille asti eli näin!
Apu tarpeen rupeaa hermot meneen... Kiitos etukäteen
Pientä tarkennusta kaipaisi "kun vetää piuhan napojen väliin!".
Eli jos tuo tarkoittaa solenoidin napojen väliin, niin kaiketi solenoidi on rikki. Mutta jos tuo tarkoittaa, että vedetään johto akun plussalta startin solenoidille (siis samalle mikä tulee virtalukolta) ja startti toimii, niin minulla oli samanlaista vikaa.
Virtalukko meni vaihtoon ja samalla startti purkuun. Startin hiilet aika loppu ja planeettavaihteiston muovirattaasta vain kehä jäljellä, ei hampaita (kävi ainakin viisi minuuttia putkeen, kun virtalukon pohja sekosi). Nyt kun hiilet ovat asettuneet paikoilleen, tuntuu startti toimivan hyvin.
Eli jos tuo tarkoittaa solenoidin napojen väliin, niin kaiketi solenoidi on rikki. Mutta jos tuo tarkoittaa, että vedetään johto akun plussalta startin solenoidille (siis samalle mikä tulee virtalukolta) ja startti toimii, niin minulla oli samanlaista vikaa.
Virtalukko meni vaihtoon ja samalla startti purkuun. Startin hiilet aika loppu ja planeettavaihteiston muovirattaasta vain kehä jäljellä, ei hampaita (kävi ainakin viisi minuuttia putkeen, kun virtalukon pohja sekosi). Nyt kun hiilet ovat asettuneet paikoilleen, tuntuu startti toimivan hyvin.
og900 special -89 (ex),9-5 sedan manual aero -00 (ex), 9000 Griffin -93 (ex)
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050
9-5 wagon aero -03(ex), 9-3 tids wagon -07
Jäsen nro 2050