Vaihdelaatikko ongelmia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Vaihdelaatikko ongelmia

Viesti Kirjoittaja defu »

Sellanen probleema, että moottoritienopeuksissa eli +120km/h vaihteet häviävät. Eli esim. liittymään tullessa kun pitää vaihtaa pienemmälle, niin laatikko ei anna vaihtaa. Kytkin on pohjassa, mutta kun yrittää vaihtaa vitoselta neloselle, ei mene ja kuuluu vain hirveätä kirskuntaa. Ei oikein viitsi väkisinkään survoa. Sitten kun nopeus laskee alle 60km/h, niin vaihteet menevät taas hyvin päälle. Laatikko ilmeisesti hajoamispisteessä?


-defu
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ei lupaavalta kuulosta, voi laatikko olla aika loppumetreillä. :(
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Sama vika mun edellisessä laatikossa juuri tuon 5 vaihteen kanssa kun yrittää vaihtaa pienemmälle niin ei millään. se lähti kyllä pois ku vähä luistatti kytkintä ja ravisteli vaihdekeppiä. Vika korjaantu sillä ku vein auton huollettavaks niin ne sääti jotain siitä vaihtajasta että alko pelaamaan hyvin.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla ei meinaa mikään vaihde mennä päälle missään nopeuksissa. :? Aattelin nyt viikolla levauttaa laatikon ja katella mitä se on syöny.. :roll: Ilmottelen sitten jos löytyy joku vika.. Sulla voi olla sama vika kuin mulla mut hieman lievempänä vielä..
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ootteko kattonu, että se kuminen nivel siinä laatikon ja kepin välisessä tangossa on kunnossa!?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja defu »

Kaupassa kävin niin vaihteet toimi miten sattuu.
Joutui risteyksistä lähtee kolmosella ja kytkin kärähteli :|
Eli laatikko tosiaan kyllä finito. On vielä turbon laatikko, mutta eipä kestänyt. Onneksi on korjattuna oma vaparin laatikko. Täytyy se iskeä kiinni sitten.
defu
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 15:40
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja defu »

Homma selvinnyt. Laatikossa ei ollutkaan vikaa, vaan kytkin oli hajalla.
Edellinen omistaja asentanut ilmeisesti kytkimen aivan päin peetä ja vaihdelaatikkokin oli 5cm vinossa. Huoltamomies ihmetteli, että onpa kauan kestänyt se kytkin vaikka se oli aivan lopussa ja väärin asennettu. Itse siis 3 vuotta ajanut paskalla kytkimella. Kalliiksi tulee kytkimen laitto, mutta ei sentään niin kalliiksi kuin laatikon avaus ja korjaus.


-defu
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

defu kirjoitti:Homma selvinnyt. Laatikossa ei ollutkaan vikaa, vaan kytkin oli hajalla.
Edellinen omistaja asentanut ilmeisesti kytkimen aivan päin peetä ja vaihdelaatikkokin oli 5cm vinossa. Huoltamomies ihmetteli, että onpa kauan kestänyt se kytkin vaikka se oli aivan lopussa ja väärin asennettu. Itse siis 3 vuotta ajanut paskalla kytkimella. Kalliiksi tulee kytkimen laitto, mutta ei sentään niin kalliiksi kuin laatikon avaus ja korjaus.


-defu
Hieno homma :) eihän kytkinremontti onneksi älyttömiä maksa, kytkinpaketti 116e + työt about 250-300e.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kyllä sen kytkimen helposti vaihtaa itekki päivässä, ainaki jos on aiempaa kokemusta. Ekaa kertaa tekevän kannattaa varata enemmän aikaa.

Ne työt oli mulla joskus kun vaihdatin liikkeessä niin jotain 350€:n luokkaa pimeenä... :?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Oman tonnarin loota toimii muuten kuin junanvessa, mutta jos nelosella kiihdyttää lämä tiskissä ja yrittää vaihtaa vitoselle, jää se vain yritykseksi. Joutuu jonkin aikaa pitämään vapaalla ja kokeilemaan uudestaan. Ei edes kurskahtele, tuntuu kuin koko vitosen lokonen olisi kadonnut. Pitänee tarkistaa se vaihdetangon kumen kunto.
Foxbody turbo
Avatar
toofast
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 18:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toofast »

mul on kans ongelma pelkästään ykkösen ja kakkosen kanssa, satunnaisesti ku runttaa ni menee ykköselle. Kolmonen, nelonen, vitonen ja pakki pelaa ok.

tänään tossa tarkastelin...ja todentotta laatikon ja palomuurin välissä olevan nivelen kumissa vika.
Viimeksi muokannut toofast, Ke Touko 18, 2005 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Lähiaikoina oma tonttu menee pajalle. Laatikko ja kytkin molemmat laitetaan kuntoon. Kalliiksi tulee. :?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

defu kirjoitti:Homma selvinnyt. Laatikossa ei ollutkaan vikaa, vaan kytkin oli hajalla.
Edellinen omistaja asentanut ilmeisesti kytkimen aivan päin peetä ja vaihdelaatikkokin oli 5cm vinossa. Huoltamomies ihmetteli, että onpa kauan kestänyt se kytkin vaikka se oli aivan lopussa ja väärin asennettu. Itse siis 3 vuotta ajanut paskalla kytkimella. Kalliiksi tulee kytkimen laitto, mutta ei sentään niin kalliiksi kuin laatikon avaus ja korjaus.


-defu
Ja sitten joku kehtaa sanoa että SAABin laatikot ei kestä..!!!!
krmh...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

to4 kirjoitti:Oman tonnarin loota toimii muuten kuin junanvessa, mutta jos nelosella kiihdyttää lämä tiskissä ja yrittää vaihtaa vitoselle, jää se vain yritykseksi. Joutuu jonkin aikaa pitämään vapaalla ja kokeilemaan uudestaan. Ei edes kurskahtele, tuntuu kuin koko vitosen lokonen olisi kadonnut. Pitänee tarkistaa se vaihdetangon kumen kunto.
Mitähän kumia tarkoitat ? Sitä suojahaitaria vai jotain muuta ? Minäkään en meinaa saada ykköstä välillä päälle.Voi johtua myös moottorin kumitynyistä,tiedä häntä ?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Siinä tangossa, laatikon ja vaihdekepin välissä on kuminen nivel...
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Vastaa Viestiin