Sähkökaavio

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Snake
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 22:08
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Sähkökaavio

Viesti Kirjoittaja Snake »

Olisiko kenelläkään tietoa, mistä saisin vakionopeus säätimen sähkökaavion.
Autoni 9000 cd Vm. 1992

Kiitoksia ! :roll:
9-5 SE 2,3tA -98
9000 cs -92
900 i -87
:wink:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Pistin kytkentäkaaviot YV:nä
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Mikä toi "cruise vacuum switch" on?
Onkohan mullakin sellainen tonnarissa?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mimmi kirjoitti:... (ali)ainekytkin, joka kertoo ECU:lle cruise olevan päällä ja ECU ajattaa autoa peruspaineilla. Tämä löyty vain ahdetuista versioista.
Onks toi aliaine jotain sukua antimaterialle 8O :lol:

Ja LH-jet ruiskuilla (ainakin versio 2.4.2) olevat turbot EIVÄT jämähdä peruspaineille cruisella. Tämä tieto on vahvistettu käytännön kokeilla, ja lukee myös korjaamokäsikirjassa. Trionic-turbot sen sijaan jää peruspaineille cruisen ollessa päällä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja sarka »

Mulla ei ole ahdinta, mutta "aliaine"-väkellykset löytyy silti 8O :lol:
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

V.J.S kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:... (ali)ainekytkin, joka kertoo ECU:lle cruise olevan päällä ja ECU ajattaa autoa peruspaineilla. Tämä löyty vain ahdetuista versioista.
Onks toi aliaine jotain sukua antimaterialle 8O :lol:

Ja LH-jet ruiskuilla (ainakin versio 2.4.2) olevat turbot EIVÄT jämähdä peruspaineille cruisella. Tämä tieto on vahvistettu käytännön kokeilla, ja lukee myös korjaamokäsikirjassa. Trionic-turbot sen sijaan jää peruspaineille cruisen ollessa päällä.
Ei jää Trionicitkaan, ainakaan uudemmat. Tämäkin on täällä useammassa ketjussa jo käyty läpi :)

Mitään yhteyttä en ole omassani havainnut cruisen ja paineiden käyttätymisen suhteen. Cruise vain siirtää vaijeria tietyllä nopeudella ja on sitten aivan kuormasta/vaihteesta/tiestä/nopeudesta/jne. kiinni, miten auto ahtaa - ts. täysin sama kuin suorittaisit saman "polkaisun" itse.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

LH 2.2 turbotonttu -87 ilman DI:tä ahtaa vain perusahdot silloin kun cruise painaa kaasua, eli cruisen letkuissa on alipainetta. Cruise päällä tasanopeudesta jos painaa jalalla kaasua ohitukseen, saadaan täydet ahdot, ja paluu perusahtopaineille sitten kun nopeuden hiipuessa cruise taas alkaa pitää asetettua matkanopeutta yllä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

jus kirjoitti:LH 2.2 turbotonttu -87 ilman DI:tä ahtaa vain perusahdot silloin kun cruise painaa kaasua, eli cruisen letkuissa on alipainetta. Cruise päällä tasanopeudesta jos painaa jalalla kaasua ohitukseen, saadaan täydet ahdot, ja paluu perusahtopaineille sitten kun nopeuden hiipuessa cruise taas alkaa pitää asetettua matkanopeutta yllä.
En toki kiistä, kun ei ole vanhemmista kokemusta, mutta itse luulin pitkään myös omani kohdalla että cruise operoidessaan kaasua ahtaisi vain peruspaineet, mutta kyse olikin vain cruisen rauhallisesta kaasunkäytöstä.

Nimim. ylämäkeen 80km/h cruiseen asetettuna asuntovaunu perässä vitosella (laatikko tykkää..) kyllä B234R ahtoi aivan kaiken mitä irtosi.

Omat kokemukseni siis ovat että millään cruisen asetetuilla tiloilla tms. ei ole merkitystä, ainoastaan sillä sattuuko ko. tilanteessa cruisen tekemä kaasunkäyttö herättelemään suurempiakin ahtoja. Ja cruise on aina päällä. Toimii itse polkiessa aivan samoin, oli se päällä eli ei tai oli nopeus asetettuna eli ei.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

hma kirjoitti:itse luulin pitkään myös omani kohdalla että cruise operoidessaan kaasua ahtaisi vain peruspaineet
Havaintoni perustuu ahto-ongelman selvittämistä varten magneettiventtiilin rinnalle asentamaani lediin. Magneettiventtiililtä katkeaa sähköt heti kun cruise painaa yhtään kaasua. Auton alkuperäinen johdotus on sellainen, ettei APC-boksi pysty antamaan jännitettä magneettiventtiilille jos cruisen letkuissa on alipaine.

Uudemmissahan ilmeisesti on sitten kytkennät toisin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

jus kirjoitti: Uudemmissahan ilmeisesti on sitten kytkennät toisin.
Jep. Omat havaintoni perustuu siis T5.5 autoon, jossa on sähköinen cruise. Signaturesta löytyvä.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Vastaa Viestiin