Mitä h..vettiä!
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Mitä h..vettiä!
Tilasin Motonetistä uudet napamutterit tonnariin, mutta ihmetys oli suuri kun uudet mutterit näyttää tältä!
Miten vitussa noi Motonetin jurpot luulee, että tollaset mutterit saa kierrettyä paikoilleen. Nyt meni se kuuluisa palkokasvin siemen nenuun ja aikas perkeleen syvälle.
Minkä hiton takia noi lontit on pitänyt tohon lyödä ja kolmeen kohtaan. Olis ehkä järkevämpää laittaa ne mutterit ensin akselin päähän ja vasta sitten napautta toi lovi. Sekin riittäis yhteen kohtaan. Eihän tollasta saa edes oikeeseen momenttiin, jos ton siihen kierteelle edes jotenkin sais menemään.(kokeilin ei mennyt)
Kertokaa hyvät toverit, mittä hittoa!!!
Miten vitussa noi Motonetin jurpot luulee, että tollaset mutterit saa kierrettyä paikoilleen. Nyt meni se kuuluisa palkokasvin siemen nenuun ja aikas perkeleen syvälle.
Minkä hiton takia noi lontit on pitänyt tohon lyödä ja kolmeen kohtaan. Olis ehkä järkevämpää laittaa ne mutterit ensin akselin päähän ja vasta sitten napautta toi lovi. Sekin riittäis yhteen kohtaan. Eihän tollasta saa edes oikeeseen momenttiin, jos ton siihen kierteelle edes jotenkin sais menemään.(kokeilin ei mennyt)
Kertokaa hyvät toverit, mittä hittoa!!!
9000 CS 2.3t
Minusta nuo näyttäis ihan normaaleilta lukkomuttereilta, joiden ei ole tarkoituskaan mennä paikoilleen sormivoimilla.
Eikö napamuttereiden kiristysmomentti ole luokkaa yli 200Nm?
Luulis kiristyvän.
Eikö napamuttereiden kiristysmomentti ole luokkaa yli 200Nm?
Luulis kiristyvän.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
On nuo lommot tuossa kyllä "hieman" syvemmät kuin alkuperäismutterissa, mutta on siinäkin niitä kolme.mikvil kirjoitti:Muuten joo, mutta jos momentti on jo sen 200Nm vaikkei napa ole kiristynyt vielä yhtään.
http://www.thesaabsite.com/images/8965360.jpg
Joko kiristit sen 200 Nm vai arvailetko vaan? Ehkä tuo mutteri on sen verran pehmeätä ainetta että lommot oikenevat helposti, kun vetoakselin pää on kartiomainen.
Ainakin tuo mutteri on sopivamman näköinen kuin italialaisen vetonivelen mukana tullut laipaton mutteri, olisi vaatinut alleen irtoprikan. Sellaista ei siihen hätään löytynyt, joten laitoin vanhan mutterin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Kävin kokeilemassa sitä kuinka paljon tarvii momenttia ennen kuin lähtee kiertymään. Ei nyt ihan 200Nm , mutta 50Nm piti momenttiavaimeen laittaa ettei enää napsahtunut. Sitten kokeilin orkkis mutterilla niin ei tarvinnut kuin 30Nm. Lopputulos oli että akselinpäästä meni melkein kierteet sököksi (onneksi en kiertänyt kovin syvälle) ja mutterista lähti kiva määrä metallilastua. Eli nuo lontit on lyöty liian syvälle verrattuna siihen kuvaan minkä laitoit. Vanhat mutterit laitan minäkin. Tiiä sitten miksi noita uusia alunperin menin tilaanmaankaan.jus kirjoitti:On nuo lommot tuossa kyllä "hieman" syvemmät kuin alkuperäismutterissa, mutta on siinäkin niitä kolme.mikvil kirjoitti:Muuten joo, mutta jos momentti on jo sen 200Nm vaikkei napa ole kiristynyt vielä yhtään.
http://www.thesaabsite.com/images/8965360.jpg
Joko kiristit sen 200 Nm vai arvailetko vaan? Ehkä tuo mutteri on sen verran pehmeätä ainetta että lommot oikenevat helposti, kun vetoakselin pää on kartiomainen.
Ainakin tuo mutteri on sopivamman näköinen kuin italialaisen vetonivelen mukana tullut laipaton mutteri, olisi vaatinut alleen irtoprikan. Sellaista ei siihen hätään löytynyt, joten laitoin vanhan mutterin.
Paskan möivät minkäs teet. Kaikille tiedoksi ettei kannata tuolta noita muttereita ostella. Luottamus tohon puljuun laski aika urakalla. Voivat tunkea noi mutterit hanuriinsa. Toivottavasti ainakin noi kynttilät pelaa mitkä tilasin samalla. Oli ainakin ihan NGK:n paketissa.
9000 CS 2.3t
Itselläni on kyllä Motonetin mutterit molemmissa etunavoissa. Olivat muuten ihan samannäköiset kuin tämän threadin kuvassa, mutta lovet olivat paljon pienemmät ja ihan hyvin menivät paikoilleenkin. Momentista en tosin tiedä, otin vaan kunnon jatkovarren ja väänsin niin, että varmasti riitti .mikvil kirjoitti:
Paskan möivät minkäs teet. Kaikille tiedoksi ettei kannata tuolta noita muttereita ostella. Luottamus tohon puljuun laski aika urakalla. Voivat tunkea noi mutterit hanuriinsa.
Ilmeisesti noiden Matonetin tuotteissakin on "pientä" laatuvaihtelua, jos muttereiden joukossa on tuollaisia paskojakin.
#1970
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti Kesä 15, 2004 18:59
Motonetin vetonivel meni ainakin hyvin paikoilleen '87 tonnariin.
Muistelen hatarasti että niissä olisi ollut myös suhteellisen suuret 'blommaukset' , mutta mutteri oli sen verran pehmosta tavaraa että meni hyvin paikoilleen..
Joku kiinalainen on kai sitten pienessä siiderissä lytistellyt tehtaalla muttereitasi vähän liikaa..
Muistelen hatarasti että niissä olisi ollut myös suhteellisen suuret 'blommaukset' , mutta mutteri oli sen verran pehmosta tavaraa että meni hyvin paikoilleen..
Joku kiinalainen on kai sitten pienessä siiderissä lytistellyt tehtaalla muttereitasi vähän liikaa..