ABS valo

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

et kirjoitti:Ok.

Vaihdoin pumpun sulakkeen muutaman kerran ja alkoi sulake kestää. Jarrunesteen pinta lähti laskemaan min ja maxin välille joten yllätykseksi Anti Lock oli sammunut sekä punainen jarruvalo.

Ehkä paras unohtaa koko asia jos valot sammuun muutaman kymmenen sekunnin kuluttua käynnistyksestä... eipä varmaankaan kannata seisottaa autoa puolta vuotta ulkona...
:o

Tarkotatko tolla punaisella jarruvalolla sitä punaista huutomerkkiä ???
Mulla se rupes juuri tänään palaan oikein vakavammassa mielessä, eli koko ajan.
Minkä kokoisen sulakkeen laitoit ?? Josko mullakin toi kosketus vika johon myös viitattiin, vai olisko vaan jarrupalat niin kuluneet ? Nestepinta on kuten pitäisikin, ei tarvi lisätä.
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja et »

Joo se punainen jarruvalo missä huutomerkki sisällä. Mulla oli pumpun sulake täysin sulanut tilaansa. (pumppureleen vieressä) 30A luki kannessa ja vastaavalla korvasin. -88 mallissa se boxi on konehuoneessa heti tuulilasin alareunan edessä kuskin puolella.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

et kirjoitti:Joo se punainen jarruvalo missä huutomerkki sisällä. Mulla oli pumpun sulake täysin sulanut tilaansa. (pumppureleen vieressä) 30A luki kannessa ja vastaavalla korvasin. -88 mallissa se boxi on konehuoneessa heti tuulilasin alareunan edessä kuskin puolella.
Joo, täytyy zekata. Jännää muuten, kun kävin äsken heittämässä lenkin niin mitkään valot ei taas palanutkaan ottaen huomioon, että paloi lähes koko päivän (Abs ja se huutomerkki), jotain häikkiä ilmeisesti kosketuksessa jossain kohtaa ??
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

et kirjoitti:Ok.

Vaihdoin pumpun sulakkeen muutaman kerran ja alkoi sulake kestää. Jarrunesteen pinta lähti laskemaan min ja maxin välille joten yllätykseksi Anti Lock oli sammunut sekä punainen jarruvalo.

Ehkä paras unohtaa koko asia jos valot sammuun muutaman kymmenen sekunnin kuluttua käynnistyksestä... eipä varmaankaan kannata seisottaa autoa puolta vuotta ulkona...
Sinulla lienee ollut ABS-pummpu jumissa, mutta käytettyäsi sitä muutaman kerran lähti se paremmin pyörimään.
DC-moottorilla on se ominaisuus, että ollessaan jumissa se on sähköisesti yhtä kuin oikosulku.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mulla teki -89 CD-turbon ABSit tällaisen tempun:

Ajelin viikonloppuna Helsingissä ja auto sammui ajaessa, johtuen tyhjäkäyntiventtiilin huonosta toiminnasta. Kun sitten käynnisti auton heti uudestaan ja jatkon ajoa, jäivät palamaan ANTI LOCK -valo ja huutomerkki. Pysäytin auton vähän matkaa ajettuani ja tutkailin asiaa.

Jostain mittaristosta päin kuului kierrosten mukaan muuttuvaa surinaa, joka katosi jarrupoljinta painettaessa. Myös itse jarrut toimivat epätavallisesti. Polkimessa tuntui koko ajan tärinää, kuin joku moottori olisi surrannut koko ajan, eikä jarru ottanut kunnolla heti poljinta painettaessa, ja sen jälkeen jarrutti lujaa. Tuntuma siis oli varsin kehno. Kokeilin siinä sitten räpeltää yhtä sun toista tuloksetta. Lopulta luovutin ja jätin auton seisomaan pariksi tunniksi, ja kun tämän jälkeen kokeilin, niin jarrutpa toimivat ihan normaalisti. Aika velikultia.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin