Aikas vähän ajettu tonnari
Aikas vähän ajettu tonnari
Moro vaan kaikille!
Uusia tonnaristejä ilmoittautuu palstalla lähes päivittäin. No, tässäpä oma tapaukseni.
Sattuipa hiljattain kohdalle nätti metallivihreä 9000 CS 2.0t vuosimallia -98. No eihän tuossa sinänsä mitään ihmeellistä ole, muuta kuin ajetut kilometrit. Tai oikeastaan niiden vähyys, elikkä ainoastaan reilut 38 tkm !!!
Ex omistaja on siis körötellyt keskim. alle 5,5 tkm vuodessa... Auton yleinen kunto, olemus ja AKE:n km-tilastot kyllä tukevat mittarin näyttämää. Pirssi on kunnoltaan kuin uusi. Sisätiloissakaan ei mitään käytön jälkiä! Ainoa huomautettava on pari pientä naarmua rekisterikilven vieressä.
Huoltokirja on hupaisaa luettavaa... kaikki 3 leimaa löytyvät (luovutushuolto, 10 tkm ja 30 tkm). Vielä on vihkossa reilut kolme tyhjää sivua leimattavaa! On siinä sitten merkkihuollossa ihmettelemistä kun tuon aikanaan vie 50k:n huoltoon.
Ex. omistaja oli sellainen wanhempi herrasmies ruottinkieliseltä länsirannikolta. Tiukkana talousmiehenä halusi kuitenkin sen alkuperäisen kasettiradion mukaan uuteen pirssiinsä. Lienee ollut kallis soitin aikanaan? Harmi vaan, että tuo pappamaisuus näkyy myös varusteluettelossa; nahkoja/jalopuita ei ole nähnytkään. ACC&VSS kuitenkin löytyy, ja ne muut perushärpäkkeet tietty.
Koeajolenkin jälkeen ei paluuta entiseen enää ollut. Kuski yhtä hymyä loppupäivän... pakkohan tuo oli pelastaa talteen.
Useimmiten sitä saa ihmetellä kuinka paljon maantietä nuo tonnarit ovat jo nähneet; nyt kerrankin päinvastoin! Saahan nähdä kuinka yhteiselo alkaa sujumaan...
Uusia tonnaristejä ilmoittautuu palstalla lähes päivittäin. No, tässäpä oma tapaukseni.
Sattuipa hiljattain kohdalle nätti metallivihreä 9000 CS 2.0t vuosimallia -98. No eihän tuossa sinänsä mitään ihmeellistä ole, muuta kuin ajetut kilometrit. Tai oikeastaan niiden vähyys, elikkä ainoastaan reilut 38 tkm !!!
Ex omistaja on siis körötellyt keskim. alle 5,5 tkm vuodessa... Auton yleinen kunto, olemus ja AKE:n km-tilastot kyllä tukevat mittarin näyttämää. Pirssi on kunnoltaan kuin uusi. Sisätiloissakaan ei mitään käytön jälkiä! Ainoa huomautettava on pari pientä naarmua rekisterikilven vieressä.
Huoltokirja on hupaisaa luettavaa... kaikki 3 leimaa löytyvät (luovutushuolto, 10 tkm ja 30 tkm). Vielä on vihkossa reilut kolme tyhjää sivua leimattavaa! On siinä sitten merkkihuollossa ihmettelemistä kun tuon aikanaan vie 50k:n huoltoon.
Ex. omistaja oli sellainen wanhempi herrasmies ruottinkieliseltä länsirannikolta. Tiukkana talousmiehenä halusi kuitenkin sen alkuperäisen kasettiradion mukaan uuteen pirssiinsä. Lienee ollut kallis soitin aikanaan? Harmi vaan, että tuo pappamaisuus näkyy myös varusteluettelossa; nahkoja/jalopuita ei ole nähnytkään. ACC&VSS kuitenkin löytyy, ja ne muut perushärpäkkeet tietty.
Koeajolenkin jälkeen ei paluuta entiseen enää ollut. Kuski yhtä hymyä loppupäivän... pakkohan tuo oli pelastaa talteen.
Useimmiten sitä saa ihmetellä kuinka paljon maantietä nuo tonnarit ovat jo nähneet; nyt kerrankin päinvastoin! Saahan nähdä kuinka yhteiselo alkaa sujumaan...
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
Mäksä kirjoitti:tuo meidän toinen tonnari oli kans aika löytö, 13v vanha ja oli ajettu 72tkm ja sen kyllä huomaa kun sil ajelee
edit: nyt on kyl sit jo 80tkm rikki
Ja mäkun luulin että mulla oli vähän ajettu tonnari kun sen viime syksynä ostin. Noihan on vasta sisäänajossa!
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Pistätkö kuvia tonnaristasi kanssa Saabistien ihmeteltäväksi?
Sehän on vasta sisään ajettu tuo sinun "uusi" tonnarisi.
Sehän on vasta sisään ajettu tuo sinun "uusi" tonnarisi.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Kumpi noista? Ettei vain sattus toi 88 malli olemaan kaupan? Etenki jos vasta sisäänajo on suoritettu.9000T CD kirjoitti:Mäksä kirjoitti:tuo meidän toinen tonnari oli kans aika löytö, 13v vanha ja oli ajettu 72tkm ja sen kyllä huomaa kun sil ajelee
edit: nyt on kyl sit jo 80tkm rikki
Ja mäkun luulin että mulla oli vähän ajettu tonnari kun sen viime syksynä ostin. Noihan on vasta sisäänajossa!
Ostin siis tuon manuaalilaatikolla olevan viime syksynä vähän ajettuna, kun tuo automaatti CD jäi kesken talven tullessa.Tonppa kirjoitti:
Kumpi noista? Ettei vain sattus toi 88 malli olemaan kaupan? Etenki jos vasta sisäänajo on suoritettu.
Tuo -88 on 430tkm ajeltu, eli "tavallaan" sisäänajossa
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Jep. Juurikin tuo sama peli kyseessä. Kyllähän tuo pilkun paikka piti moneen kertaan varmistaa...9000CS... kirjoitti: Tämä taisi olla Turun Metroautossa myynnissä jokunen aika sitten?
Itsekin katsoin myynti-ilmoitusta ja ensin epäilin pilkkuvirhettä
Ei ole juuri nyt kameraa käsillä, mutta lainaan hieman noita myyjäliikkeen kuvia (toivottavasti en riko pahasti tekijänoikeuksia tai jotain?).Tuha kirjoitti: Pistätkö kuvia tonnaristasi kanssa Saabistien ihmeteltäväksi?
Eipä tuossa ulkoisesti ole mitään sen kummempaa. Perusmalli jos mikä. Huomatkaa kuitenkin tyylikkäät orggis-pölykapselit
Paitsi että tuo pakoputkenpää hieman ihmetyttää. Näkyy kuvissa hiukka huonosti. Ei ole siis mikään irto(tuninki-)putkenpää, vaan ihan kiinteä osa sitä takaputkea. Liekkö sitten alunperin ollut tuommoinen möykky?
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Kyl se orkkis "sport" putki onJartsu kirjoitti: Paitsi että tuo pakoputkenpää hieman ihmetyttää. Näkyy kuvissa hiukka huonosti. Ei ole siis mikään irto(tuninki-)putkenpää, vaan ihan kiinteä osa sitä takaputkea. Liekkö sitten alunperin ollut tuommoinen möykky?
Näyttäis vaan roikkuvan hieman.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vähän ajettu on
Onnea hyvän auton löydöstä
Turun Metro-autosta (ent. Turun Autokauppa Oy) oli minunkin -89 CD tonnarini uutena lähtenyt turkulaiselle "iäkkäämmälle" herralle, jossa samaisessa liikkeessä myöskin vaihtoi sitten merkkiuskollisena aikanaan CD:n uudempaan 9000:een ja kilsoja oli CD :llä ajellut jopa huimat 150 tkm sekä huoltanut autoa piiruntarkasti kalliilla originaaliosilla. Itselleni CD sitten tuli Metro-autosta ja kilsoja alkaa nyt jo olla 16 vuotiaalla autovanhuksella peräti 190 tkm.
Taitaa noita "vähän ajettuja ja hyvin huollettuja tonnareita kohtuuhintaan" saada siis Turun Metro-autosta (-:
Turun Metro-autosta (ent. Turun Autokauppa Oy) oli minunkin -89 CD tonnarini uutena lähtenyt turkulaiselle "iäkkäämmälle" herralle, jossa samaisessa liikkeessä myöskin vaihtoi sitten merkkiuskollisena aikanaan CD:n uudempaan 9000:een ja kilsoja oli CD :llä ajellut jopa huimat 150 tkm sekä huoltanut autoa piiruntarkasti kalliilla originaaliosilla. Itselleni CD sitten tuli Metro-autosta ja kilsoja alkaa nyt jo olla 16 vuotiaalla autovanhuksella peräti 190 tkm.
Taitaa noita "vähän ajettuja ja hyvin huollettuja tonnareita kohtuuhintaan" saada siis Turun Metro-autosta (-:
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)