Jarrujen ilmaus ei onnistu!!!
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Jarrujen ilmaus ei onnistu!!!
Tuli vaihdettua noi jarrusylinterit, liittyen tohon projektiin Styling&Tuning osastolla ja nyt en saa ilmattua vaikka mitä tekisi.
Mitkään muut liitokset eivät olleet auki, kuin nuo sylintereihin menevät letkut.
Ensin oli vain etusylinterit irti. Laitoin uudet ja ilmasin ne. Kokeilin jarrupedaalia ja tuntu kovalta. Sitten vaihdoin takasylinterit ja ilmasin ne. Toisen sain ilmattua, mutta oikean puoleisesta vaan pulppusi ilmaa, vaikka painoi paineilmalla toooosi kauan. Ajoin auton sitten pukeille jotta sais kaikki sylinterit kunnolla ilmattua.
Tässä vaiheessa poljin oli aivan pehmeä ja jostain kuulu sellaista *swiish* ääntä jarrua painettaessa. Kovenee kuitenkin pumppaamalla mutta painuu taas pohjaan kun antaa hetken aikaa olla. Siinä sitten aloin taas paineilman avulla ilmailemaan kaikki sylinterit.
Etummaisista sylintereistäkin tuli hieman ilmaa, mutta tuosta takaoikeasta tuli vaan jatkuvasti.
On kokeiltu pumppaus tekniikallakin mutta aina sama tulos. Sytytysvirta päällä ja pois päältä. Paineilmalla painettu nestettä läpi ainakin pari litraa, mutta ei niin ei. Muista sylintereistä ei ilmaa tule, vain tosta takaoikeasta. Mikään paikka ei näytä vuotavan joten olen aivan ihmeissäni.
Eikös ton pitäis onnistua ihan helposti paineilman kanssa vaikka säiliökin olis menny tyhjäksi mitä se ei ole kuitenkaan tehnyt?
Mihin se ihme ääni liittyy kun poljinta painaa?
Kaikki neuvot olis nyt tarpeen. On aika vaarallinen kapistus liikenteessä kun ei pysähdy kuin jarrua pumppaamalla.
Mitkään muut liitokset eivät olleet auki, kuin nuo sylintereihin menevät letkut.
Ensin oli vain etusylinterit irti. Laitoin uudet ja ilmasin ne. Kokeilin jarrupedaalia ja tuntu kovalta. Sitten vaihdoin takasylinterit ja ilmasin ne. Toisen sain ilmattua, mutta oikean puoleisesta vaan pulppusi ilmaa, vaikka painoi paineilmalla toooosi kauan. Ajoin auton sitten pukeille jotta sais kaikki sylinterit kunnolla ilmattua.
Tässä vaiheessa poljin oli aivan pehmeä ja jostain kuulu sellaista *swiish* ääntä jarrua painettaessa. Kovenee kuitenkin pumppaamalla mutta painuu taas pohjaan kun antaa hetken aikaa olla. Siinä sitten aloin taas paineilman avulla ilmailemaan kaikki sylinterit.
Etummaisista sylintereistäkin tuli hieman ilmaa, mutta tuosta takaoikeasta tuli vaan jatkuvasti.
On kokeiltu pumppaus tekniikallakin mutta aina sama tulos. Sytytysvirta päällä ja pois päältä. Paineilmalla painettu nestettä läpi ainakin pari litraa, mutta ei niin ei. Muista sylintereistä ei ilmaa tule, vain tosta takaoikeasta. Mikään paikka ei näytä vuotavan joten olen aivan ihmeissäni.
Eikös ton pitäis onnistua ihan helposti paineilman kanssa vaikka säiliökin olis menny tyhjäksi mitä se ei ole kuitenkaan tehnyt?
Mihin se ihme ääni liittyy kun poljinta painaa?
Kaikki neuvot olis nyt tarpeen. On aika vaarallinen kapistus liikenteessä kun ei pysähdy kuin jarrua pumppaamalla.
9000 CS 2.3t
Olikos sulla ABS:t?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9019
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... bleed.html
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9019
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... bleed.html
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
On ABS jarrut.
Mitenköhän noi pääsylinterin kumit ois voinu yhtäkkiä hajota? Auton perä oli aika korkealla(oli pukkien päällä), kun ekan kerran ilmasin noi takajarrut. Voiko tämä vaikuttaa ton pääsylinterien kumien hajoamiseen? Käytin ilmaamiseen tosin paineilmaa.
Täytyy huomenna yrittää vielä ilmata noita jarruja.
Mitenköhän noi pääsylinterin kumit ois voinu yhtäkkiä hajota? Auton perä oli aika korkealla(oli pukkien päällä), kun ekan kerran ilmasin noi takajarrut. Voiko tämä vaikuttaa ton pääsylinterien kumien hajoamiseen? Käytin ilmaamiseen tosin paineilmaa.
Täytyy huomenna yrittää vielä ilmata noita jarruja.
9000 CS 2.3t
joku
puhu joskus että abs jarrunesteen vaihdossa ei saa polkea jarrua vaan antaa itse valua omalla painollaan ja jos rupeaa pumppaamaan nin siellä on abs yksikossä joku letkurikko-juttu et takaisku menis päälle jos nestettä rupeaa enempi pumppaamaan,mene ja tiedä sitten mut itselle vaihdoin em. ohjeen mukaan ja ongelmia ei tullut.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Nyt kyllä hävettää!
Olin torvi laittanut noi takasatulat väärinpäin, eli oikeanpuolen vasemmalle ja vasemman oikealle. Mitenkäs noi nyt vois ilmaantua jos ilmausruuvit sojottaa alaspäin. Nyt kuitenkin pelittää ja hienosti. Sitä se teettää kun ei katso miten ne osat on kiinni vaan koheltaa ajatukset jo tien päällä.
Kiitokset kaikille vastanneille vaivannäöstä. Minut saa viedä saunan taakse ja ampua.
Olin torvi laittanut noi takasatulat väärinpäin, eli oikeanpuolen vasemmalle ja vasemman oikealle. Mitenkäs noi nyt vois ilmaantua jos ilmausruuvit sojottaa alaspäin. Nyt kuitenkin pelittää ja hienosti. Sitä se teettää kun ei katso miten ne osat on kiinni vaan koheltaa ajatukset jo tien päällä.
Kiitokset kaikille vastanneille vaivannäöstä. Minut saa viedä saunan taakse ja ampua.
9000 CS 2.3t
Hyvä että ongelma ratkesi, ja hyvä sekin että kehtaat tunnustaa mikä meni pieleenmikvil kirjoitti:Olin torvi laittanut noi takasatulat väärinpäin, eli oikeanpuolen vasemmalle ja vasemman oikealle. Mitenkäs noi nyt vois ilmaantua jos ilmausruuvit sojottaa alaspäin.
Kätevämmäthän nuo nipat kyllä olisi tuolla alapinnalla, olisi helpompi ilmata pyörää irrottamatta.
http://koti.phnet.fi/saab9000/Alustan%2 ... listoa.jpg
Kyllähän minäkin tämän kuvan katsoin, mutten kovin tarkasti. Ensimmäisessä sovittelukuvassa ilman nippaa ja tulpaa myös pohdin lukuisien alapuolella olevien reikien määrää, mutta ei välähtänyt - pahoittelen!
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00