Hihnapyöräongelmia -96 Tonnarissa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Hihnapyöräongelmia -96 Tonnarissa

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Elikkäs ongelmana on tonnarin hihnapyörän seudulta kuuluva ilkeä vikinä, jota ei tunnu saavan millään pois.

Taustatietoa:
Kun tonnari ostettiin, vaihdoin rikkinäisen kiristimen uuteen, samalla tuli laitettua motonetista kiristimen hihnapyörä ja yksi apuhihnapyörä sekä uusi hihna. 10tkm päästä alkoi vikinä uudestaan, katselin noita moton romupyöriä niin toinen oli ruiskinut vaseliinit ympäri konetta ja väljistynyt selvästi.

Nyt laitoin Saabin hihnapyörät ja ongelma poistui... mutta ~1tkm jälkeen vikisee taas, jotta oliskos jollain kokemuksia asiasta tai ehdotuksia mitä tehdä seuraavaksi? Jokohan Saappikin on sortunut myymään sekunda-hihnapyöriä...
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mulla on kans joutukäynnillä tonnarit vikisseet.. Eipä muistaakseni metro-autokaan katsonut aikanaan tarpeelliseksi niitä pyöriä silti vaihdella määräaikaishuolloissa.

Tosin enpä oo tuota teidän tonnaria käynnissä kuullutkaan aikoihin, saattaa olla vähän enemmän kuin pientä vikinää. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

No se onkin sitten ikävämpi homma jos ei kunnon hihnapyöriä saa enää mistään, siihen kuoli tonnarit :) Tai no ei nyt ihan mutta kuitenkin...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

mcfeast kirjoitti:No se onkin sitten ikävämpi homma jos ei kunnon hihnapyöriä saa enää mistään
Entäs nämä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20988
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Todennäköisesti kampiakselin hihnapyörän vulkanointi pettänyt. Ulkokehä pääsee luistamaan sisäkehään nähden, josta vikinä. Piirrä hihnapyörään halkaisija tussilla, pistä kone käyntiin, sammuta ja tarkista vieläkö on viiva kohdillaan, vai onko ulkokehä liikkunut.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

V.J.S kirjoitti:Todennäköisesti kampiakselin hihnapyörän vulkanointi pettänyt. Ulkokehä pääsee luistamaan sisäkehään nähden, josta vikinä. Piirrä hihnapyörään halkaisija tussilla, pistä kone käyntiin, sammuta ja tarkista vieläkö on viiva kohdillaan, vai onko ulkokehä liikkunut.
Olen tuon testin tehnyt eikä tuntunut luistavan.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Kiitos vinkistä, tosin vielä kun kunnon kiristinpyörän saisi jostain niin homma olisi varmaan hanskassa.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

mcfeast kirjoitti:
Kiitos vinkistä, tosin vielä kun kunnon kiristinpyörän saisi jostain niin homma olisi varmaan hanskassa.
Itsellä on ollut ongelmia vain ohjainpyörien kanssa, vanha kiristinpyörä on kestänyt toistaiseksi. Toki se nitisee ja kitisee :D . Periaatteessa voisin teettää myös kiristinpyöriä samalla mallilla. On vaan ollut kysyntä laimeeta noille ohjainpyörillekkin. Tarvitsisin joltakin mitat kiristinpyörää varten tai vanhan kiristinpyörän malliksi. Itse olen luovuttanut noiden ostovehkeiden kanssa kyllä, aika ala arvoisia laadultaan :cry:
9000 CD 2.3 -90
Vastaa Viestiin