TCS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mulikka
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 18:44
Paikkakunta: Ilmarinen

TCS

Viesti Kirjoittaja Mulikka »

noniin

kyselenpä tämmöistä että kun tuossa kaasuläppäkotelossa on päällä semmoinen muovinen kotelo jossa on paikka letkulle niin kuuluuko siihen mikä letku.....esim vakionopeudensäätimen letku tuli mieleen koska omassa koslassa ei toimi sekään.

TCS valo palaa koko ajan ja niin palaa myös abs valo....täytyy ruveta tutkaileen mistä vika löytyisi.

ps:onkos tonnareilla koskaan mitään miittejä missään että pääsisi tutkailemaan toisten konepeltien alle että tietäisi vähän enemmän....... koska olen uusi saabin omistaja ja ennen harrastanut vain bmw merkkisiä autoja on tämä saab tietämys vähän hakusessa
Viimeksi muokannut Mulikka, Ma Touko 30, 2005 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulikka
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 18:44
Paikkakunta: Ilmarinen

Viesti Kirjoittaja Mulikka »

niin ja tekeekös tuolla alfamerin saabin korjauskäsikirjalla mitään ....eli onko siä purku/kytkentäkuvia paljon


KIITOKSIA VASTANNEILLE KANSSA-AUTOILIJOILLE
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä se öljynvaihto-opas 88:niin toimii vaan kymmenkunta vuotta nuoremman scemat on on ihan toista. Eli siis V.88 ei TCS valoa ollut edes vielä keksitty. (Ei edes F1:ssä).
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: TCS

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Mulikka kirjoitti: ps:onkos tonnareilla koskaan mitään miittejä missään että pääsisi tutkailemaan toisten konepeltien alle että tietäisi vähän enemmän....... koska olen uusi saabin omistaja ja ennen harrastanut vain bmw merkkisiä autoja on tämä saab tietämys vähän hakusessa
En ymmärrä TCS:stä mitään, joten vastaan vaan tähän toiseen kysymykseen :D

Ei vissiin mitään pelkkien tonnareiden miittejä ole, mutta muuten kyllä aika usein ympäri Suomen näitä Saabistien kokoontumisia tuntuu olevan.
Eli tuolta Tapahtumat -osiosta löydät Saabistien renkaanpotkijaisista keskustelua.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewforum.php?f=30
Viimeksi muokannut 9000CS..., Ma Touko 30, 2005 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Tapahtumat palstalla on kirjeenvaihtoa "meetingeistä"

Tässä linkissä on runsaasti juttua Saabeista

http://townsendimports.com/Web/entry/di ... rvices.htm

Löytyy jopa cruisen kaavio.

Siitä läppäkotelosta menee letku rintapellin oikeassa yläkulmassa olevaan magneettiventtiiliin. Väliin kuuluu laittaa takaiskuventtiili!!
Mulikka
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 18:44
Paikkakunta: Ilmarinen

Viesti Kirjoittaja Mulikka »

Auto on saab 9000 2.3 turbo tehtaan prototyyppi/esittelymalli vm88.
Ja ikävä kyllä siinä on tcs
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vaan jos se on vm88 ja runtukellossa palaa joku TCS valo niin joku on vaihtanut siihen uudemman mittariston. (Ja koneen 2.3L)
Mulikka
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 18:44
Paikkakunta: Ilmarinen

Viesti Kirjoittaja Mulikka »

alkuperäinen
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tarkista se vuosimalli.
Mulikka
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 18:44
Paikkakunta: Ilmarinen

Viesti Kirjoittaja Mulikka »

88 usko jo :D
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kyllä se on näin:

Jos ette usko, niin katsokaa itse
http://www.saab.fi/main/FI/fi/historical.shtml
Ja valitkaa vuosiluku 1988...
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Joo Joo Skannaa se muka löytämäsi tehtaan luovutus paperi (mikä mullakin on tosta 97:sta) kaikkien nähtäville niin katsotaan mikä laite se oikei on.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Teemu kirjoitti:Kyllä se on näin:

Jos ette usko, niin katsokaa itse
http://www.saab.fi/main/FI/fi/historical.shtml
Ja valitkaa vuosiluku 1988...
Onkohan se sitten tollainen viistokeula CD vm88 niinkuin kuvassa. :?: :?:
Kaikkeahan sitä oppii kun vanhaks elää.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ensimmäiset CD:t olivat viistokeulalla (ei matalakeulalla kuten kuvassa).
CD-mallin myötä tulivat myös DI ja 2.3 kone..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuolla Saabin historiakatsauksessa kuvat muutenkin on vähän mitä sattuu. Vuonna 1984 kerrotaan esitellyn Saab 9000 Turbo, ja kuvassa rullaa CS-korinen auto :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin