Nokkaketju

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Nokkaketju

Viesti Kirjoittaja panu »

TERE!!

Saattaa olla hieman yksinkertainen kysymys, mutta kuvastaa hyvin kysyjää... Minulla on Belgiasta tuotu 9000 CSE Jubilee -97 ja kilometrit 248000. Onko tarvetta vaihtaa piakkoin ketjua kun ei sitten tullut mitään manuaaleja kaupassa mukana?Muistelen, että edellisen tonnarini ketju oli vaihdettu huoltokirjan mukaan 250 tkm:ssa. Yksi tuttu Saabin huoltomies taas sanoi, että ei sitä ketjua ole koskaan tarvinnut vaihtaa. Että vaihdetaanko vai ei???
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

katso onko vielä ajoitukset kohdalla eli meneekö nokkien ja vauhtipyörän merkit yksiin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sen voi todeta tosiaan noiden merkkien täsmäävyydestä sekä siitä onko ketjunkiristäjä tullut ulos liikaa, ainakin 9-3:ssa ja 9-5:ssä rajaksi on ilmoitettu 11mm.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

KIVA kun jollakin on samanlainen auto. Itellä ei ole ollut tämän eikä edellisen eikä sitä edellisen jne. SAABIN kanssa mitään huolia ketjusta. Yhdellä ajettu 0.5miljoonaa, oli tosin B202:nen. (no okei yhdestä T8:sta katkesi, kun kävi eräänä jussina tyhjäkäyntiä parivuorokautta, kun piti saada yyterissä musvehkeiile sähköö)(ja sekin meni jälkiseurausena kun venttiili hirtti kiinni ja nokkapukki irtosi). Huollata samalla rahalla vaikka ilmastointi (äläkä pähkäile ketjujen kanssa)( B234:sista en kylläkään takuuseen mene). se kannattaa. nimerkillä jubi97 280tkm ja taas toimii. (Joka suhteessa kuin viime syksynä).
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Kiitoksia neuvoista... Taidan säästää energiani muuhun laittamiseen. Nahat on nyt käsitelty ja ulkokuoreen pitäis kohta vetää Saab- klubillakin keskustelua herättänyttä "ihme"vahaa..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Toivotaan pitkää ikää ketjulle :D
Tästälähin keskitän tulevissa saboissani enemmän huomiota juurikin tuohon ketjuasiaan, ennemmin kuin auton ulkokuoreen tai lisälaitteiden toimintaan, pihassa 230tkm ja 240tkm ajetut Saabit ja molemmista oli ketju jo loppu, eli on ilmoitetussa vaihtokunnossa jossain 200-250tkm tietämillä.
Niin eihän se välttämättä katkea eikä muutenkaan oireile rapisemalla tms, kiristin pystyy tulemaan ulos lähes 20mm, mutta silloin on jaon heitto jo melkoinen.
On yksi vakava murehtimisen aihe eliminoitu kun jakopää on kunnossa ja tasapainoakselien ketju poistettu :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin