Alkaa laatikkoremppa olla voitonpuolella ja kokoomisvaihe käynnissä.
Pari asiaa askarruttaa tässä vaiheessa.
Ensinnäkin näkeekö vapaakytkinten kunnon ihan käsivaralla pyörittelemällä? Vai voiko silti olla hajalla/vajaakuntoinen vaikka kädessä pyörii vapaasti toiseen suuntaan ja toiseen lukitsee?
Kun ei viittis arpoa, jos on olemassa vaara, että laatikossa kiinniollessaan alkavatkin pykimään...
Toisekseen pienestä vetopyörästä ja lautaspyörästä. Eli voiko ko. osia vaihtaa yksittäin, vai onko olemassa vaara yhteensopimattomuudesta ulinan tms. muodossa? Nykyiset laatikossa kiinniolevat on kylläkin leimattu pareiksi.
Nykyisestä pikkuvetopyörästä on lohjennut muutamia pieniä palasia pinnasta, ja vaihto-osa on hommattuna, nyt vaan mietityttää, että pitäisikö sittenkään vaihtaa.
Auto on siis 9000T vm.89, laatikon vuosimallista en ole aivan varma, mutta se on tyyppiä GA74301.
Kiitoksia ja palataan!
Autom.laatikko: vapaakytkimet ja perä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Autom.laatikko: vapaakytkimet ja perä
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
milläs
meinasit säätää hammasvälyksen ja pinionin etäisyyden lautaspyörän keskiöstä? ja sit vielä jos vaihdat vain toisen nin kyllä ääntä ja sorvausta riittää. eikös ne mitat pitäisi ottaa ennenkuin purkaa lootan ja sit panna ohjearvoihin.
meinaan että olisi edes jotain toivoa
meinaan että olisi edes jotain toivoa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: milläs
Oolrait, hyvä tietää, missä mennään.mestari kirjoitti:meinasit säätää hammasvälyksen ja pinionin etäisyyden lautaspyörän keskiöstä? ja sit vielä jos vaihdat vain toisen nin kyllä ääntä ja sorvausta riittää. eikös ne mitat pitäisi ottaa ennenkuin purkaa lootan ja sit panna ohjearvoihin.
meinaan että olisi edes jotain toivoa
Saabin korjaamokirjan mukaan tota hommaa teen, ja siinä ei ole mainintaa mittojen ottamisesta ennen purkamista... Toki kokoonpanovaiheessa opastetaan kohdistaminen ja tarvittaessa lautaspyörä/perä-paketin purkaminen ja kasaaminen.
Mutta sun mielipitees on, että ilman hirmusta nysväämistä ja kohdistamista homma menis kiville?
Mitä toi "pinion" meinaa tässä yhteydessä? Jonkinmoista hammas-sydeemiä ilmeisesti...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Autom.laatikko: vapaakytkimet ja perä
*Tonnarin askissa ei ole hyboidi perää vain tavallinen vinohampainen; joten sen ääntäminen sekaparina on epätodennäköistä.Henkka #2283 kirjoitti:Alkaa laatikkoremppa olla voitonpuolella ja kokoomisvaihe käynnissä.
Pari asiaa askarruttaa tässä vaiheessa.
Ensinnäkin näkeekö vapaakytkinten kunnon ihan käsivaralla pyörittelemällä? Vai voiko silti olla hajalla/vajaakuntoinen vaikka kädessä pyörii vapaasti toiseen suuntaan ja toiseen lukitsee?
Kun ei viittis arpoa, jos on olemassa vaara, että laatikossa kiinniollessaan alkavatkin pykimään...
Toisekseen pienestä vetopyörästä ja lautaspyörästä. Eli voiko ko. osia vaihtaa yksittäin, vai onko olemassa vaara yhteensopimattomuudesta ulinan tms. muodossa? Nykyiset laatikossa kiinniolevat on kylläkin leimattu pareiksi.
Nykyisestä pikkuvetopyörästä on lohjennut muutamia pieniä palasia pinnasta, ja vaihto-osa on hommattuna, nyt vaan mietityttää, että pitäisikö sittenkään vaihtaa.
Auto on siis 9000T vm.89, laatikon vuosimallista en ole aivan varma, mutta se on tyyppiä GA74301.
Kiitoksia ja palataan!
TRV PH Ol
Re: Autom.laatikko: vapaakytkimet ja perä
* Mitä vapaakytkimeen tulee sen kunnosta näkee heti jos se on luistanut ; värimuutoksia , mekaanisia vikoja. "Lieviä" luistamisia ei ole. Käsin ei voi todeta pitoa.Henkka #2283 kirjoitti:Alkaa laatikkoremppa olla voitonpuolella ja kokoomisvaihe käynnissä.
Pari asiaa askarruttaa tässä vaiheessa.
Ensinnäkin näkeekö vapaakytkinten kunnon ihan käsivaralla pyörittelemällä? Vai voiko silti olla hajalla/vajaakuntoinen vaikka kädessä pyörii vapaasti toiseen suuntaan ja toiseen lukitsee?
Kun ei viittis arpoa, jos on olemassa vaara, että laatikossa kiinniollessaan alkavatkin pykimään...
Toisekseen pienestä vetopyörästä ja lautaspyörästä. Eli voiko ko. osia vaihtaa yksittäin, vai onko olemassa vaara yhteensopimattomuudesta ulinan tms. muodossa? Nykyiset laatikossa kiinniolevat on kylläkin leimattu pareiksi.
Nykyisestä pikkuvetopyörästä on lohjennut muutamia pieniä palasia pinnasta, ja vaihto-osa on hommattuna, nyt vaan mietityttää, että pitäisikö sittenkään vaihtaa.
Auto on siis 9000T vm.89, laatikon vuosimallista en ole aivan varma, mutta se on tyyppiä GA74301.
Kiitoksia ja palataan!
TRV PH Ol