Voi myös soittaa tai viestittää perttu.fihlman@dnainterent.net 0400-717 85 97. soitan myös heti takaisin
9000 CD vm -90 kuskin puoleinen käsijarru ei toimi
9000 CD vm -90 kuskin puoleinen käsijarru ei toimi
Heips, löytyykö- heti apua asiaan. Elikkä katsastuksessa käyttöjarrut toimi ihan ok, mutta käsijarru vasemmalla ei reagoi ollenkaan päällevetoon. Mitäs pitäisi tehdä? Kabiinin ruuvit on kiristetty pohjaan,uudet palat on. Tämä on uusi auto minulle, joten kaikki avustava tieto on kiitettävää. Tämä oli ainoa asia miksi auto sai hylsyn
Voi myös soittaa tai viestittää perttu.fihlman@dnainterent.net 0400-717 85 97. soitan myös heti takaisin
Voi myös soittaa tai viestittää perttu.fihlman@dnainterent.net 0400-717 85 97. soitan myös heti takaisin
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7831
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 12b8884313
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 12b8884313
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 12b8884313
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jarruista vielä
Tartteeko sinne vaijtaa jotain osia/ käydä hakemassa. Onko siellä jotain sylintereitä tms jotka pitää vaihtaa jos ne on jumissa? Kiitos muuten nopeasta viestinnästä- 
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7831
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Enpä usko että sinne osia tarttee hakea.
Taitaa tuo kehiminen auttaa tässä tapauksessa.
Ota pyörä pois ja liikuta käsin käsijarru vipua ja katso samalla liikkuuko se mäntä..jos ei liiku niin sitten se on jumissa, mutta tällöin se vaijerikin olisi todella jäykkä.
Sen männän kyllä voi puhdistaa, mutta ilmaaminen on tällöin edessä.
Taitaa tuo kehiminen auttaa tässä tapauksessa.
Ota pyörä pois ja liikuta käsin käsijarru vipua ja katso samalla liikkuuko se mäntä..jos ei liiku niin sitten se on jumissa, mutta tällöin se vaijerikin olisi todella jäykkä.
Sen männän kyllä voi puhdistaa, mutta ilmaaminen on tällöin edessä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kiitos tiedoista
Kylläpä tuo viimein onnistui, kun sai noin hyvät ohjeet. Mites muuten sen verran vaan,että pitääkö kabiinista ensin antaa löysät ja sitten vasta kiristää perästä? Lisäksi, kuinkas monella on mennyt saabin oma tunkki pelkääjänpuolen tunkin pidikkeestä pohjan läpi? Vide että voi sitten löytyä ylläreitä. kivaa. onkos semmoinen homma, elikkä maton irroittaminen ja pohjan oikaiseminen helppo homma?

Re: Kiitos tiedoista
Korjattiin ennen kuin tuli läpi, ruostemuhku tuntui mattojen läpi, kuskin puoli edessä:pfihlman kirjoitti:Lisäksi, kuinkas monella on mennyt saabin oma tunkki pelkääjänpuolen tunkin pidikkeestä pohjan läpi?
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... salta1.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... attu_1.jpg
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ruo ... attu_1.jpg
Viimeksi muokannut jus, Pe Kesä 19, 2015 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
jarihujala
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 17:58
- Paikkakunta: Korpilahti
Hyvä että jarru kunnossa. Omassa käsijarrun kanssa myös ongelmia. Säätäminen ei auttanut. Piti, muttei tarpeeksi ja saattoi jäädä oudosti hiukan jumittamaan. Lopulta syy löytyi siitä, että kahvan laippojen (joiden välissä vaijeri kulkee) pistehitsit oli pettäneet. Toinen vaijeri pureutui rakoon kun kahvasta veti voimalla eikä kahva siis kiristänyt kunnolla kuin toista vaijeria. Piti porata pari reikää pistehitsien paikoille ja laittaa pienillä pulteilla kiinni. Hitsatakin tietysti olisi voinut. Hankalinta tässä oli se, että vasta kaiken muun kokeiltuani huomasin vian. Keskikonsolia purkamatta tätä ongelmaa ei helposti havaitse.
Re: Kiitos tiedoista
Meneekö polttoaineputket muuten just siinä lähellä, vai voiko surutta avata ja korjata vian ilman suurempia palovaaroja?jus kirjoitti:Korjattiin ennen kuin tuli läpi, ruostemuhku tuntui mattojen läpi, kuskin puoli edessä:pfihlman kirjoitti:Lisäksi, kuinkas monella on mennyt saabin oma tunkki pelkääjänpuolen tunkin pidikkeestä pohjan läpi?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... salta1.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... attu_1.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ruost ... attu_1.jpg
Re: Kiitos tiedoista
Ei häirinneet ainakaan tätä kuskin kohdan korjausta. Menevätköhän ne bensaputket tonnarissa jotenkin keskemmällä.pfihlman kirjoitti:Meneekö polttoaineputket muuten just siinä lähellä, vai voiko surutta avata ja korjata vian ilman suurempia palovaaroja?
99/90/900:ssa menevät kyllä juuri vasemman kynnyskotelon vieressä sisäpuolella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kiitos tiedoista
Hemmot kun on aikas seppiä näissä hommissa, niin kysynkin seuraavaa: onko se öljyn valuminen pelkääjän puolelta koneen takaosasta jotenkin ominaista tonnareille? Jakopään vikaa vaiko mitä?jus kirjoitti: Ei häirinneet ainakaan tätä kuskin kohdan korjausta. Menevätköhän ne bensaputket tonnarissa jotenkin keskemmällä.
99/90/900:ssa menevät kyllä juuri vasemman kynnyskotelon vieressä sisäpuolella.
Tai jos tarkoitit vuotoa pelkääjän puolelta läheltä rintapeltiä, niin sieltäkin vuotaa tyypillisesti ainakin öljynpaineanturista tai öljynsuodattimen jalan ja lohkon välistä. Harvemmin mittatikun, pinnankorkeusanturin tai jakoketjun kiristimen juuresta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joo tota sorry, näissähän on koneet poikittain vai mitenkäs ne nyt onkaa, Mutta kuitenkin juuri tuota tiputtamista tarkoitin ja varmaan tarttee vaihtaa ne stefat ja tiivisteet niin eiköhän... Aikas ahdas paikka tuntuu olevan vaan.ajn kirjoitti:Pelkääjän puolella on koneen etuosa....
Meni sitten ne käsijarrutkin hyväksytysti: vas 1.1 ja oik 1.7 ero 35%,mutta kun 70 on sallittu niin kaipa se auton silti paikallaan pitää.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7831
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Omassa tonnarissa vuoti melko paljon öljyä ketjunkiristäjän juuresta.
( sotki koko koneen etuosan )
Vika löytyy parhaiten kun ottaa sisälokarin irti ja pesee sen koneen.
Ja ajelee jonkin aikaa ja tarkkailee sitä moottoria.
Lisää mahdollisia vuotokohtia.
(omassa tonnarissa lisäksi kick-down vaijerin ulkopintaa pitkin tiputtelee vaihteisto öljyä pakosarjan päälle, tekee juuri mutkan siinä pakoputken kohdalla, tästä tulee inhoittava haju joskus, lisäksi koneen takaosa on
öljyinen, aluksi luulin että se vuotaa siitä kannesta joka on kolmella
m6 pultilla kiinni )
( sotki koko koneen etuosan )
Vika löytyy parhaiten kun ottaa sisälokarin irti ja pesee sen koneen.
Ja ajelee jonkin aikaa ja tarkkailee sitä moottoria.
Lisää mahdollisia vuotokohtia.
(omassa tonnarissa lisäksi kick-down vaijerin ulkopintaa pitkin tiputtelee vaihteisto öljyä pakosarjan päälle, tekee juuri mutkan siinä pakoputken kohdalla, tästä tulee inhoittava haju joskus, lisäksi koneen takaosa on
öljyinen, aluksi luulin että se vuotaa siitä kannesta joka on kolmella
m6 pultilla kiinni )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
vuodosta.
Koneen päällipuoli konehuoneesta katsottuna on ihan kuiva. Pohjasta katsottuna kosteutta on vain pelkääjänpuolella, öljypropun oikealla puolella. Sieltä tulee sillai öljyä, että se pohja on märkä. Kuuma öljyhän leviää.