Eli tutun ~88 tonnarissa, turbollisessa semoisessa, meni laatikko jumiin, ilmeisesti kaksi vaihdetta yhtä aikaa päällä.
Hetken roplailua ja soi toisen vaihteen pois ja auton trailerille.
Mikäköhän olisi mahdollisesti vikana?
Kuinka vaikeaa/kallista korjaus on?
Onko turbossa ja vaparissa samanlainen/yhtä kestävä laatikko?
Tonnarin laatikko meni mäsäks
Tonnarin laatikko meni mäsäks
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87
Ite kyselin kesällä merkkiliikkeestä iivarin ja turbon laatikoiden eroista, kuulemma samanlaisia sisuskaluiltaan muuten, mutta vetopyörästön välityksissä eroa (iivarissa tiheämpi). Sit kuulin taas joltain "asiantuntijalta", että turbon lootassa olisi pykälää vahvemmat osat, tiedä häntä sitten.
Laatikon korjaus lienee suositeltavampaa, jos se ei ole mennyt ihan päreiksi, koska ei noiden käytettyjen kuntoa irtaallaan osaa sanoa. Nimimerkillä "kokemusta on"
. Jos itellä on kunnon ulosvetolaitteet ja hieman uskallusta/taitoa remonttiin, tulee melkosta paljon halvemmaksi kun muilla tiettäminen. Laakereita löytäneen ainakin osan muualta (eli halvemmalla) kuin merkkiliikkestä.
Tuosta vian laadusta en osaa mennä enempää arvailemaan, ei ole kokemusta laatikoista niin paljoa. Varoittiko loota aiemmin jollain tavalla, esim. takkuiliko vaihteensiirto tai pitikö muuten infernaalista meteliä?. Minulla on ykkönen jäänyt muutaman kerran kylmänä jumiin, onneks on aina lopulta irrottanut
.
Laatikon korjaus lienee suositeltavampaa, jos se ei ole mennyt ihan päreiksi, koska ei noiden käytettyjen kuntoa irtaallaan osaa sanoa. Nimimerkillä "kokemusta on"
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tuosta vian laadusta en osaa mennä enempää arvailemaan, ei ole kokemusta laatikoista niin paljoa. Varoittiko loota aiemmin jollain tavalla, esim. takkuiliko vaihteensiirto tai pitikö muuten infernaalista meteliä?. Minulla on ykkönen jäänyt muutaman kerran kylmänä jumiin, onneks on aina lopulta irrottanut
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Foxbody turbo