TCS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin elettiin vuotta 89 ja ekat korpazof malliset "kännykät" (ensimmäiset mukana raahattavat mallit) tuli markkinoille vai oliko se vuosi 90 (makso muuten noin 25t sen ajan rahaa Ja oli kallista). Ajoin 0.4 miljoonaa vm88 tonnarilla. (hyvin kestää varmaan vieläkin) vaan "kännyt" on jo joutanut museoon. ja edellisiä kumoten väitän ettei Saab ollut keksinyt TCS:sää vuonna 88.
Viimeksi muokannut Kurko, La Kesä 04, 2005 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Joo sittenhän Saab.fi sivut on väärässä.
Arvaa kumpaa uskon :wink:
http://www.ajovalo.net/Historia/saab_9000.htm
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mimmi kirjoitti:Itse en uskoisi "saabinsivuja", koska Trionicia EI varmasti ole ollut -88 autossa.
En kai sellaista ole väittänytkään. Viittasin tuohon aiempaan viestiini.
Mutta niin taikka näin, ihan sama oikeastaan.

Alkuperäinen kysyjä jäi vaan ilman vastausta kokonaan kun kukaan ei usko että hänellä on TCS :oops: :roll:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Mulikka
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 18:44
Paikkakunta: Ilmarinen

Viesti Kirjoittaja Mulikka »

jep semmoisia olen saanut selville että tämä minun auto on lähtöisin ruotsista ja sieltä tullut suomeen.¨'Ja ruotsissa oli tcs tarjolla tän ikäsiin autoihin toisin kuin suomessa..... JA ON ALKUPERÄINEN 2.3 T vm88 ja löytyy abs ja tcs ja kaikki muutkin herkut.....tosin ei tuota tcs voi herkuksi sanoa.

Uskokoon ken haluaa ihan sama mulle. :D
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Uskokoon ken haluaa ihan sama mulle.
En lähtisi epäilemään... Suomeen uitettujen autojen perusteella ei ainakaan eri varusteiden "alkaen"-päivämääristä voi sanoa mitään. Kehitystä on varmasti vaihdittanut esim. se että airbag ei ole turvavaruste joten sitä pitää verottaa...

Yhtään enempää en luottaisi Saab.fi:n historiatietoihin; eihän sen organisaation kaikissa toimipisteissä pystytä edes tekemään Saabeille mitään, näiden sivujen perusteella kaikesta vähiten TCS:lle.

Vikakoodit siellä voi luetuttaa mutta kannattaa selata haulla vanhoja viestejä TCS:stä; niitä on PALJON :evil: . Oli vuosimalli mikä oli, saa sieltä varmasti vinkkejä oman auton vianhakuun/korjaukseen. Tosin: alkupään TCS:t ovat toisaalta samaa sukupolvea, toisaalta niihin on voinut tulla muutoksia sitten "protojen"...

Onnea kaikesta huolimatta hyvästä autovalinnasta ja tsemppiä vianhakuun!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Kurko kirjoitti:Niin elettiin vuotta 89..... ja edellisiä kumoten väitän ettei Saab ollut keksinyt TCS:sää vuonna 88 kun kukaan ei sitä mulle tarjonnut lisävarusteeksi ei edes rahalla.

Niin, onhan TCS voitu keksiä jo 88.
Eri asia milloin sitä on saanut varusteena.

APCkin esiteltiin jo 1980, mutta vasta pari vuotta myöhemmin se
oli tuotantomalleissa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Isolohko kirjoitti:Niin, onhan TCS voitu keksiä jo 88.
Eri asia milloin sitä on saanut varusteena.

APCkin esiteltiin jo 1980, mutta vasta pari vuotta myöhemmin se
oli tuotantomalleissa.
Niin olikin. tuossa mun entisessä 900T8A:ssakin joka oli vuosikertaa 82.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: TCS

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mulikka kirjoitti:noniin

kyselenpä tämmöistä että kun tuossa kaasuläppäkotelossa on päällä semmoinen muovinen kotelo jossa on paikka letkulle niin kuuluuko siihen mikä letku.....esim vakionopeudensäätimen letku tuli mieleen koska omassa koslassa ei toimi sekään.

TCS valo palaa koko ajan ja niin palaa myös abs valo....täytyy ruveta tutkaileen mistä vika löytyisi.

ps:onkos tonnareilla koskaan mitään miittejä missään että pääsisi tutkailemaan toisten konepeltien alle että tietäisi vähän enemmän....... koska olen uusi saabin omistaja ja ennen harrastanut vain bmw merkkisiä autoja on tämä saab tietämys vähän hakusessa
tuota eli tuo tcs valo kun palaa, nii ei se vakkarikaan sen takia toimi, ja todennäköisesti ei myös pelaa ilmastointikaan ;)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ilmastointi puhaltaa kylmää vaikka tcs-valo palaakin, kokeiltu on :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ei muuten puhalla aina, nimim kokeiltu on ;)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jamppa kirjoitti:ei muuten puhalla aina, nimim kokeiltu on ;)
Voipi olla ettei aina toimi, mulla on kokemuksia vain tunnin verran temppuilleesta TCS:stä, ja silloin kompura pyöri, luojan kiitos ettei tarvinnut kärsiä vielä helteestäkin käyntiongelmien lisäksi :) Siinä saisi ollakin tehostettu jäähdytystoiminto TCS:n temppuilujen ajan jottei kuski pääse vallan hiiltymään :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vielä tätä väittelyä jatkaen onko joku joskus nähnyt jonkun LH:n jossa on sähkönen tai muulla ulkoisella energialla (ei jalalla) toimiva läppä.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kurko kirjoitti:Vielä tätä väittelyä jatkaen onko joku joskus nähnyt jonkun LH:n jossa on sähkönen tai muulla ulkoisella energialla (ei jalalla) toimiva läppä.
häh

siis tuo TCS mallihan on sähköinen läppä. JA ainakin tuossa mun tonnisessa on semmoinen sähköinen läppä. ja on kaikissa muissakin missä on tcs.

ja on kysessä LH 2.4
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Näin on juu. Sähköinen läppä, TCS ja LH 2.4.2. -91 AERO tonnari
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Vastaa Viestiin