TCS
Niin elettiin vuotta 89 ja ekat korpazof malliset "kännykät" (ensimmäiset mukana raahattavat mallit) tuli markkinoille vai oliko se vuosi 90 (makso muuten noin 25t sen ajan rahaa Ja oli kallista). Ajoin 0.4 miljoonaa vm88 tonnarilla. (hyvin kestää varmaan vieläkin) vaan "kännyt" on jo joutanut museoon. ja edellisiä kumoten väitän ettei Saab ollut keksinyt TCS:sää vuonna 88.
Viimeksi muokannut Kurko, La Kesä 04, 2005 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo sittenhän Saab.fi sivut on väärässä.
Arvaa kumpaa uskon
http://www.ajovalo.net/Historia/saab_9000.htm
Arvaa kumpaa uskon

http://www.ajovalo.net/Historia/saab_9000.htm
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
En kai sellaista ole väittänytkään. Viittasin tuohon aiempaan viestiini.Mimmi kirjoitti:Itse en uskoisi "saabinsivuja", koska Trionicia EI varmasti ole ollut -88 autossa.
Mutta niin taikka näin, ihan sama oikeastaan.
Alkuperäinen kysyjä jäi vaan ilman vastausta kokonaan kun kukaan ei usko että hänellä on TCS

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
jep semmoisia olen saanut selville että tämä minun auto on lähtöisin ruotsista ja sieltä tullut suomeen.¨'Ja ruotsissa oli tcs tarjolla tän ikäsiin autoihin toisin kuin suomessa..... JA ON ALKUPERÄINEN 2.3 T vm88 ja löytyy abs ja tcs ja kaikki muutkin herkut.....tosin ei tuota tcs voi herkuksi sanoa.
Uskokoon ken haluaa ihan sama mulle.
Uskokoon ken haluaa ihan sama mulle.

En lähtisi epäilemään... Suomeen uitettujen autojen perusteella ei ainakaan eri varusteiden "alkaen"-päivämääristä voi sanoa mitään. Kehitystä on varmasti vaihdittanut esim. se että airbag ei ole turvavaruste joten sitä pitää verottaa...Uskokoon ken haluaa ihan sama mulle.
Yhtään enempää en luottaisi Saab.fi:n historiatietoihin; eihän sen organisaation kaikissa toimipisteissä pystytä edes tekemään Saabeille mitään, näiden sivujen perusteella kaikesta vähiten TCS:lle.
Vikakoodit siellä voi luetuttaa mutta kannattaa selata haulla vanhoja viestejä TCS:stä; niitä on PALJON

Onnea kaikesta huolimatta hyvästä autovalinnasta ja tsemppiä vianhakuun!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Kurko kirjoitti:Niin elettiin vuotta 89..... ja edellisiä kumoten väitän ettei Saab ollut keksinyt TCS:sää vuonna 88 kun kukaan ei sitä mulle tarjonnut lisävarusteeksi ei edes rahalla.
Niin, onhan TCS voitu keksiä jo 88.
Eri asia milloin sitä on saanut varusteena.
APCkin esiteltiin jo 1980, mutta vasta pari vuotta myöhemmin se
oli tuotantomalleissa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Re: TCS
tuota eli tuo tcs valo kun palaa, nii ei se vakkarikaan sen takia toimi, ja todennäköisesti ei myös pelaa ilmastointikaanMulikka kirjoitti:noniin
kyselenpä tämmöistä että kun tuossa kaasuläppäkotelossa on päällä semmoinen muovinen kotelo jossa on paikka letkulle niin kuuluuko siihen mikä letku.....esim vakionopeudensäätimen letku tuli mieleen koska omassa koslassa ei toimi sekään.
TCS valo palaa koko ajan ja niin palaa myös abs valo....täytyy ruveta tutkaileen mistä vika löytyisi.
ps:onkos tonnareilla koskaan mitään miittejä missään että pääsisi tutkailemaan toisten konepeltien alle että tietäisi vähän enemmän....... koska olen uusi saabin omistaja ja ennen harrastanut vain bmw merkkisiä autoja on tämä saab tietämys vähän hakusessa

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Voipi olla ettei aina toimi, mulla on kokemuksia vain tunnin verran temppuilleesta TCS:stä, ja silloin kompura pyöri, luojan kiitos ettei tarvinnut kärsiä vielä helteestäkin käyntiongelmien lisäksiJamppa kirjoitti:ei muuten puhalla aina, nimim kokeiltu on

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hähKurko kirjoitti:Vielä tätä väittelyä jatkaen onko joku joskus nähnyt jonkun LH:n jossa on sähkönen tai muulla ulkoisella energialla (ei jalalla) toimiva läppä.
siis tuo TCS mallihan on sähköinen läppä. JA ainakin tuossa mun tonnisessa on semmoinen sähköinen läppä. ja on kaikissa muissakin missä on tcs.
ja on kysessä LH 2.4
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin