Moottorin irrotus ja kiinnitys apuja?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Moottorin irrotus ja kiinnitys apuja?

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Eli pitäis ottaa kone lattialle ja laittaa hetkenperästä takaisin. Mikä olis helepoin/nopein konsti? Yritin ettiä Sam Earchin avullakin mutta tuloksetta.

Tietysti jonkinlaiset yleispätevät ohjeet olisivat enemmän kuin tervetulleita. Tarkoitus olisi tehdä koko homma päivässä.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Itellä meni nyt alkuviikosta 2h15min kun nostin tonnarin tekniikan pois. Seuraavana päivänä tilalle turbotekniikka, jossa meni aikaa ainakin tuplasti, kun joutu laittamaan kaikki coolerin putket sun muut takas paikalle. Eli homma hoituu kyllä helpostikin päivässä, mikäli kyseessä ei ole suuri remontti.
Itse nostin koneen yläkautta pois, mutta onnistuuhan se irroittaa alakauttakin ottamalla apurunkoineen päivineen irti. Tällöin paikka vain asettaa omat vaatimuksensa. :?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

On kyllä 2-pilari nosturi notta auto nousoo ja setori notta konet :)

Kuinkas jos alakautta ottaa niin onko muutaku irrotettavaa ku vaihteen siirtäjät, rattiakseli, letkut ja tolopat yläpäästä irti?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin