Sisävalot
Sisävalot
Huomasin tiistaina, että 9000:ssä (-94) sisävalo ei enää suostu sammumaan ollenkaan. Valojen virtakytkintä painettaessa kuuluu kyllä releen ääni, mutta mitään vaikutusta ei ole. Ovet eikä auton käynnistäminenkään vaikuta sisävaloihin. Ne vain palaa koko ajan. Ovissa olevat valot toimivat normaalisti.
Autoon on asennettu Cobran hälytin pari kuukautta sitten ja se mm. jäi piippaamaan aina päällelaitettaessa joksikin aikaan. Voisiko johtua jotenkin siitä? Vai olisiko tuo rele rikki?
Tuo hälytin mm. ryhtyi tänään huutamaan aivan itsestään...
Autoon on asennettu Cobran hälytin pari kuukautta sitten ja se mm. jäi piippaamaan aina päällelaitettaessa joksikin aikaan. Voisiko johtua jotenkin siitä? Vai olisiko tuo rele rikki?
Tuo hälytin mm. ryhtyi tänään huutamaan aivan itsestään...
-T
--
--
Löysin tämän viestiketjun
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8742
perusteella releen, joka on tällainen (paitsi väriltään keltainen)
http://users.tkk.fi/~jus/saab/9000/uude ... oviive.JPG
Nappasin tuon kokonaan pois ja sain tuossa käynnistettyäkin auton. Ongelma on, että sisävalo vain jatkaa palamista oli katon valokatkaisin sitten asennossa 0, 1 tai 2. Missä nyt voisi vika piillä?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8742
perusteella releen, joka on tällainen (paitsi väriltään keltainen)
http://users.tkk.fi/~jus/saab/9000/uude ... oviive.JPG
Nappasin tuon kokonaan pois ja sain tuossa käynnistettyäkin auton. Ongelma on, että sisävalo vain jatkaa palamista oli katon valokatkaisin sitten asennossa 0, 1 tai 2. Missä nyt voisi vika piillä?
-T
--
--
-
- "Hirsch"
- Viestit: 741
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Tietoinen kyllä, että sisävaloina toimii ne kaksi. Mutta niitä takapalkkien lukuvaloja en ollut aikaisemmin edes huomannut, kun ei ole tullut itse juuri istuttua takana...
Etu ja takavalot näytti avauksen jälkeen olevan mielestäni kunnossa, joten jäljelle jää kytkin. Millainen homma se on irrottaa? (Tuossa on sähkökäyttöinen kattoluukku.) Ruuvailin tuossa sen muovisuojuksen irti. Lähteekö se kytkimen mukana myös se kartanlukuvalo mukana?
Etu ja takavalot näytti avauksen jälkeen olevan mielestäni kunnossa, joten jäljelle jää kytkin. Millainen homma se on irrottaa? (Tuossa on sähkökäyttöinen kattoluukku.) Ruuvailin tuossa sen muovisuojuksen irti. Lähteekö se kytkimen mukana myös se kartanlukuvalo mukana?
-T
--
--
Tuon verran osasin itsekin tehdä. Lähteekö se kytkin tosissaan "nyppäämällä" irti, niin kuin nimim. LR tuossa mainitsi?Mimmi kirjoitti:Ota se kansi irti liu'utaamalla sitä taaksepäin. Paljastuneesta aukosta löydät kattoluukun releen, kattoluukun käsikäyttöpaikan ja -avaimen (toivottavasti on jäljellä; avainkoko: 4mm kuusiokolo) ja varsinaisen kannen irrotusruuvin (muistaakseni TX 20). Irrotettuasi ruvin saat varsinaisesti kytkimet ym. esille (ne kaikki jäävät kattoon kiinni). Samalla saat vaihdettua mm. "Fasten Belts" valonkin.
-T
--
--
Korjasin keväällä homman niin, että nyppäsin molempien sisävalojen polttimot pois. (Testasin kyllä kytkimen ja viivereleen toiminnan toimivilla versioilla.)
No nyt keskuslukituksen/sisävalon sulake pamahti ja piiri on selvästi jossakin oikosulussa, koska uusi sulake pamahti saman tien. Onko arveluja mistä kohtaa kannattaisi lähteä vikaa hakemaan? Missäpäin ylipäätänsä on keskuslukituksen ohjainyksikkö?
No nyt keskuslukituksen/sisävalon sulake pamahti ja piiri on selvästi jossakin oikosulussa, koska uusi sulake pamahti saman tien. Onko arveluja mistä kohtaa kannattaisi lähteä vikaa hakemaan? Missäpäin ylipäätänsä on keskuslukituksen ohjainyksikkö?
-T
--
--
Jep, taas iso kumarrus Mimmin helpdesk-palvelulleMimmi kirjoitti:Keskuslukon releboxi on rattiputken vieressä "ammeen" kyljessä kiinni.
Sakke kysyi juuri äsken samaa asiaa puhelimella.
Puran Tonin kanssa hänen tontustaan ensin ranetukset pois ennen tarkempaa vikaseulontaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ai pahus, oli huono gsm-kenttä, kuulin että maksat mulle sen verran jotta saat puhua SaabeistaMimmi kirjoitti:Pitääkin vaihtaa tuo numero 0700-numeroksi, niin saisi edes rahaa vastaamisesta
Kukaan ei ole vielä lähettänyt rahaa, vaikka ilmoitan puhelun alussa vastausten maksavan 9,95+ppm kappale.
Täytyneepä lähiaikoina purkaa Tonsterin tontusta kojelauta ynnä muut tarvittavat paikat jotta näkee mihin kaikkialle Rane (Ei tontun omistaja) on vedellyt piuhoja, omituisia sähkövikoja on ilmennyt tämän tästä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vai olisiko ne asennukset tehnyt tämän Saabin tapauksessa Günther?ng900aero kirjoitti:Täytyneepä lähiaikoina purkaa Tonsterin tontusta kojelauta ynnä muut tarvittavat paikat jotta näkee mihin kaikkialle Rane (Ei tontun omistaja) on vedellyt piuhoja, omituisia sähkövikoja on ilmennyt tämän tästä
-T
--
--
'Mimmi kirjoitti:Pitääkin vaihtaa tuo numero 0700-numeroksi, niin saisi edes rahaa vastaamisesta
Kukaan ei ole vielä lähettänyt rahaa, vaikka ilmoitan puhelun alussa vastausten maksavan 9,95+ppm kappale.
Jaa, pistäs yv:nä numeros, niin saat pienen korvauksen . On sen verran usein tullu kaikenlaista kyseltyä ja aina on vastaus tullut, joten kun en pääse pullakaffeita sinne tarjoamaan, niin...
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki