mihlvetin EGR

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

mihlvetin EGR

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mitä hyötyä EGR:ästä on?
Sehän vaion röpöttää ja nypyttää moottori jarrutuksissa. Voiko sen vaan ottaa pois ja tulpata yms mums lokoset. Vaikuttaako pästöihin?

Dump kokeilu:
Otin boschin vakio kierrätävän valven paluu letkun irti, tulppasin letkun ja tökkäsin mopon tehofiltterin kiinni bypassiin.
Ai kyllä oli komia WOOOOSHahdus ainakun nosti kaasun. Tosin ei pysy käynissä johtuen siis LH+IMM+DUMP=SEKASIN yhtälöstä.

Saakos niitä äänekkäitä kierrättäviä venttiilejä jostain?


Tuniistaako kukaan etiseksi kulkinekseen?
VTP-4XX
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: mihlvetin EGR

Viesti Kirjoittaja V-M »

DIggItaLLr kirjoitti:Mitä hyötyä EGR:ästä on?
Sehän vaion röpöttää ja nypyttää moottori jarrutuksissa. Voiko sen vaan ottaa pois ja tulpata yms mums lokoset. Vaikuttaako pästöihin?

Dump kokeilu:
Otin boschin vakio kierrätävän valven paluu letkun irti, tulppasin letkun ja tökkäsin mopon tehofiltterin kiinni bypassiin.
Ai kyllä oli komia WOOOOSHahdus ainakun nosti kaasun. Tosin ei pysy käynissä johtuen siis LH+IMM+DUMP=SEKASIN yhtälöstä.

Saakos niitä äänekkäitä kierrättäviä venttiilejä jostain?
Ei oo hyötyä, päin vatsoin. :wink: Sotkee imupuolen ja heikentää alakierros vääntöä. Noita EGR:n parantavia arvoja ei mitata Suomessa mutta poiskaan sitä ei saa ottaa mutta tulppaus riittää.

Eipä tietääkseni ole äänekkäitä Bypässejä. Vaan mulla on kyllä ihan vakio ja pöhisee niin p...eesti että kyllä huomataan (ei ollut tarkoitus). "paransin" sen vakio suodatin kotelon hengitystä tekemällä kotelon päälle reijän (5cm X 10cm).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ei oo hyötyä, päin vatsoin. Sotkee imupuolen ja heikentää alakierros vääntöä. Noita EGR:n parantavia arvoja ei mitata Suomessa mutta poiskaan sitä ei saa ottaa mutta tulppaus riittää.

Eipä tietääkseni ole äänekkäitä Bypässejä. Vaan mulla on kyllä ihan vakio ja pöhisee niin p...eesti että kyllä huomataan (ei ollut tarkoitus). "paransin" sen vakio suodatin kotelon hengitystä tekemällä kotelon päälle reijän (5cm X 10cm).

V-M
Millä tavalla se tulpataan? valetaan/hitstaan umpeen se putki ? Vai onko siihen jtn "ohjesääntöä" muuttuuko lambda arvot? pitääkö säätää seoksia sitten??


Minkä reiän teit, mihin. Tahtoo woooshit :D, speedpartsin paketti tulossa ja pitää päästää provoo ricereitä.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Imusarjan päähän siihen liitäntään lätkä, tulppa jne... en tiedä mimmonen kyseisessä kulkineessa on ku mulla ei saapukassa ole koko egr:ää mutta muista raketelu vehkeistä tuon olen tulpannut tapaus kohtaisesti. Ei tarvi tehdä mitään säätöjä.

Miten tuon ny selittäis siellä lokasuojan sisällä olevasta ilmansuodatin pömpelistä se imuputki pois kokonaan ja tuo reikä sitten siihen päälypuolelle lisäksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin