Turbon lämpötila
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Turbon lämpötila
Mitenkä kauhian kuumana tuommonen puhallin oikein käy, kun 0-190km/h kiihdytyksen jälkeen pakosarja ja turbo hehkuu punaisena...?
Tyypillistä uudemmissa saabeissa johtuen älyttömistä pakopaineista jotka johtuvat puolestaan ankean ahtaista ahtimista ja pakosarjoista. Kyllähän ne aika kuumana käy..
Kertoo siitä että jos haluaa oikeaa tehoa niin pakopuolenkin hengitystä on syytä parantaa, pelkät stegit eivät ole avain ja 3" putkistot downpipeineenkin vain pahentavat kyseistä ongelmaa.
Kertoo siitä että jos haluaa oikeaa tehoa niin pakopuolenkin hengitystä on syytä parantaa, pelkät stegit eivät ole avain ja 3" putkistot downpipeineenkin vain pahentavat kyseistä ongelmaa.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jos oikein ymmärrsin, niin tekstissä on selvä ristiriitä. Toivoisinkin hieman tarkennusta millä perusteella isompi DP huonontaa tilannettajcarlson kirjoitti: Kertoo siitä että jos haluaa oikeaa tehoa niin pakopuolenkin hengitystä on syytä parantaa, pelkät stegit eivät ole avain ja 3" putkistot downpipeineenkin vain pahentavat kyseistä ongelmaa.

Viitataanko tässä siihen että myös pakokanavat ja pakosarja ennen turboa ois syytä laittaa kuosiin. Nyt hyvin virtaava putki "imee" paremmin mutta sama ahdistus ahtimella ja pakosarjassa. Jos joskus tarttee kansi ottaa pois niin samalla pitänee jumpata tota pakosarjaa ja ahdinta paremmin virtaavaan. tämä siis tämmöistä aprikointia...pevi kirjoitti:Jos oikein ymmärrsin, niin tekstissä on selvä ristiriitä. Toivoisinkin hieman tarkennusta millä perusteella isompi DP huonontaa tilannettajcarlson kirjoitti: Kertoo siitä että jos haluaa oikeaa tehoa niin pakopuolenkin hengitystä on syytä parantaa, pelkät stegit eivät ole avain ja 3" putkistot downpipeineenkin vain pahentavat kyseistä ongelmaa.

Joo, tottahan 3" putkisto ja DP parantavat kokonaisuutena pakopuolen hengitystä. Mutta eivät ne auta siihen, jos ahdin ja pakosarja ovat ahtaat.
Toisinsanoen pakopaineet juuri ennen sitä avaraa downpipeä ja putkistoa kasvavat valtaviksi aiheuttaen mm. tuon hehkumisen ja paljon muuta suorituskykyä huonontavaa ikävää..
JouniCSE on siis juuri oikeilla jäljillä.

Toisinsanoen pakopaineet juuri ennen sitä avaraa downpipeä ja putkistoa kasvavat valtaviksi aiheuttaen mm. tuon hehkumisen ja paljon muuta suorituskykyä huonontavaa ikävää..
JouniCSE on siis juuri oikeilla jäljillä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Joo ristiriita tietyssä mielessä, kyllä ne isot DP:t edelleenkin kannattaa laittaa. Vähentäähän ne pakopaineita ahtimen jälkeen ja parantaa spoolausta.pevi kirjoitti: Jos oikein ymmärrsin, niin tekstissä on selvä ristiriitä. Toivoisinkin hieman tarkennusta millä perusteella isompi DP huonontaa tilannetta
Kirjoitin aika myöhään tuon jutun ja meni päässä kaksi asiaa sekaisin, tuolla olisi pitänyt pikemminkin viitata toiseen yleiseen ongelmaan: näissä Saabin modernimmissa (lue: uudempi kuin T03

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com